I LOVE that look!


Längesen jag postade en FOTD nu. Så fort jag såg Rated "R", One-Off och Strike a pose från den nya MAC-kollektionen Love that Look visste jag att dom skulle se suveräna ut tillsammans. Här är resultatet!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio fix fluid foundation - 75% NW20, 25% NW30
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC blush - dame
  • MAC shaping powder - accentuate
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - Rated "R"
  • MAC eyeshadow - One-Off
  • MAC eyeshadow - Strike a pose
  • MAC eyeshadow - Grand Entrance
  • MAC pearlglide eyeliner - Fly-by Blue
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC dazzle lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - lustering













Skuggornas placering: Rated "R" på inre halvan av det rörliga locket, One-Off på yttre halvan. Strike a pose i globlinjen och under ögat över Fly-by blue. Grand entrance som highlighter på brynbenet och i inre ögonvrån.




In English: Long time, no FOTD! As soon as I saw the eyeshadows Rated "R", One-Off and Strike a pose from the new MAC collection Love that Look, I knew they would look awesome together =) Here's the result!

Shadow placement: Rated "R" on inner half of lid, One-Off on outer half. Strike a pose in the crease and under the eye over Fly-by Blue. Grand entrance as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye.





Stephy

vad snygg du är gumman! riktigt fina skuggor! jag hoppas jag kan köpa dom jag vill ha i GBG nästa vecka! hoppas dom inte sålt slut

2009-08-15 @ 17:21:44
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Emma

Köpte alla du har använt utom Rated R, kände att den av var för gröngul i min smak! Kul att du är igång igen :)

2009-08-15 @ 18:24:20
URL: http://emla82.blogspot.com
oskar

visa syrran nyss, hon och jag tyckte det var ascoolt!



vad tycker du om min "diss till er" jag riktar mig till kissie och amir!

2009-08-15 @ 20:18:46
URL: http://stockholmskillen.se
Purity

*Stephy: En hel del verkar ha gått åt enligt tjejerna på pret-ty, men jag håller tummarna för dig!



Emma: Den är typ samma färg som pigmentet chartreuse jag har märkt =) Inte helt 100 för sig själv, men jättefin ihop med vissa andra färger! Inte helt lättburen med andra ord =P



oskar: Tackar! Jag vet inte vilka Kisse och Amir är och tycker det är lite underligt att du kommenterar det här, jag tror inte att dom läser min blogg =P*

2009-08-15 @ 23:57:47
URL: http://purity.webblogg.se/
Pinchy Peach

Absolutely gorgeous! I love it :) Is there a colour you can't wear? I'd like to see you in something that doesn't suit you for once! Great work

2009-08-16 @ 14:09:42
URL: http://pindhypea.ch
Linda

Riktigt snyggt och färgerna är underbara till dina ögon!!

2009-08-16 @ 19:43:19
URL: http://bettieli.blogg.se/
Daniella

Skit snyggt!!! Såg en liknande sminkning med de tre skuggorna på temptalias youtube kanal i juli månad och bara älskade looken, den e fantastiskt snygg. Önskade bara att jag var i Sverige då kollektionen släpptes, men icke sa nicke...

2009-09-15 @ 15:02:40
URL: http://thisismed.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy