Back 2 MAC i Tallinn


Förra helgen var jag på kryssning till Tallinn med min mamma och syster. Sist jag var där spanade jag in en MAC-disk i ett av de stora köpcentrumen, så jag planerade en visit den här gången med.

För er som inte vet vad Back 2 MAC är så är det ett återvinningsprogram som går ut på att om man lämnar in 6 st tomma förpackningar så får man en gratis produkt. I Europa kan man endast få läppstift, vid fristående affärer i USA kan man även få läppglans och ögonskuggor. Tyvärr har vi inte det här programmet i Sverige, så jag har hunnit samla på mig en hel del tomma förpackningar (den största delen var depottade ögonskuggor). Jag var inte säker på om dom hade programmet i Tallinn, men allt jag förlorade på att chansa var lite väskutrymme.

Sagt och gjort, när jag kom till MAC-disken i Tallinn så frågade jag om dom hade B2M och det hade dom minsann! Jag tog ett litet glädjeskutt, spanade in de kollektioner som hade kommit till Estland men inte till Stockholm (Love that look och Euristocrats II) och gick tillbaka till hotellet och hämtade min gigantiska påse med tomma förpackningar. 66 st var det, vilket innebär 11 st läppstift. Snacka om lilla julafton! Nedan kan ni se vilka läppstift jag valde.






Rebel, Crosswires, Patisserie




Cockney, London Life, Milan Mode, Barcelona Red




Sweetie, MAC Red, Lustering, CB96


Så, får ni slut på en mascara, ett puder eller en rengöringsprodukt, eller depottar skuggor; spara förpackningarna. Alla plastförpackningar räknas! Back 2 MAC finns även i Helsingfors för den som inte orkar åka hela vägen till Estland =)

In English: Last weekend, I went on a cruise to Tallinn, Estonia with my mum and sister. Last time I was there, I checked out the MAC counter, and planned to make a visit there this time aswell.

For those of you that don't know what Back 2 MAC is; it's a recycling program where you return 6 pieces of empty packaging and recieve one free product back. In Europe you can only get lipsticks, but at freestanding stores in the US, you can also get lipglosses and eyeshadows. Sadly, we don't have B2M in Sweden, so I've had some time to collect lots of empty packaging (most of them depotted eyeshadows). I wasn't sure that they had B2M in Tallinn, but I thought I'd give it a go.

Anyway, I went to the MAC counter in Tallinn and asked, and they did have B2M! Wooh! I took a leap of joy, checked out some collections that arrived at the 1st in Tallinn that don't arrive here until the 15th (Love that Look and Euristocrats II) and went back to the hotel to pick up my giant bag of empties. 66 in total, which gave me 11 lipsticks! Christmas has come early this year =D You can see which ones I got above.

So, if you run out of an mascara, a powder or cleansing product, or depot your eyeshadows, save the empty packaging. All plastic packaging counts! Back 2 MAC is also avaiable in Helsinki if you don't want to go all the way to Estonia from Sweden =)





Veronica

Ohojoj! :D är Cockney med i det permanenta sortimentet?

2009-08-14 @ 17:35:53
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Purity

Veronica: Jajamen!

2009-08-14 @ 18:40:15
URL: http://purity.webblogg.se/
Viola, Killer Colours

Damn, det var inte illa. Jag kräver bilder på Rebel och CB96 på läpparna! Men hur är det, brukar man inte måsta ha med pansen också?

2009-08-14 @ 18:48:35
URL: http://killercolours.blogg.se/
Purity

Viola: Jag fixar! Ska läppswatcha lite imorgon ändå så då kan jag ta med dom två =) Det är på vissa ställen i USA dom är lite kinkiga med pansen, har inte hört om nån i Europa som har blivit nekad att få byta in för att potsen saknar pans. Dom kontrollräknade inte ens mina, dom tog påsen och frågade hur många det var =P

2009-08-14 @ 19:02:27
URL: http://purity.webblogg.se/
stephy

WOOOOWWW!!! och jag har ju med en massa! måste åka till finland! haha

2009-08-14 @ 19:42:09
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
CC

Det funkar inte med löspuder förpackningar då? Jag trodde det var alla MAC:s förpackningar..

Jag har även concealers och moisture blend förpackningar. Funkar dem?

2009-08-14 @ 21:44:29
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
oskar

fan vad coolt!



ha en toppen lördag!=)

2009-08-15 @ 09:42:17
URL: http://stockholmskillen.se
Purity

stephy: Finlandskryssning snart då med andra ord? Jag hänger lätt på, dom har MUFE där!



CC: Jo, det fungerar med alla tomma plastförpackningar som jag skrev, de jag nämnde ovan var bara exempel =) Allt som det har varit en produkt inuti går att B2M:a!



oskar: Visst är det en jättebra idé? =)

2009-08-15 @ 13:54:28
URL: http://purity.webblogg.se/
Stephy

Ja lätt vi drar! Tolga är ju halv finsk så hela hans mammas släkt bor ju där! :) yey!

2009-08-15 @ 20:27:20
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
CC

Oh vad nice, då ska jag fortsätta spara på dem ..

2009-08-15 @ 20:49:47
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Minimänniskan

Rebel är mitt favoritläppstift. Love love love! Hoppas du kommer gilla det åtminstone hälften så mycket som jag,då har du gjort ett bra val haha =)

2009-08-16 @ 17:42:29
Sandra

Oj, vad underbart! Jag har själv en massa förpackningar att byta ut. Behöver man tvätta ur dem eller lämnar man in dem som de är? Tänkte på läppstiftförpackningar och läppglanstuber?



Tack för en underbar blogg!=)

2009-08-24 @ 09:32:58
Nora

Är det dyrare att köpa MAC i tallin, ska åka dit om 2 dagar? :D

2011-02-18 @ 15:32:05
Purity

Nora: det är några tior billigare =)

2011-02-18 @ 15:51:34
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy