Purity suktar efter nagellack


Jag fick ett himla sug efter nagellack ikväll efter att ha diskuterat Konad-stämplar med Kotte. Alla är så fina i sina målade naglar, speciellt nu när det börjar bli varmt ute, jag vill också ha fastän jag inte får ha lack på jobbet! Jag har spanat in några lack jag vill ha från Head2Toe som jag väldans gärna vill beställa när lönen trillar in!

  • China Glaze Fast Forward Top Coat - Eftersom jag äger typ 6 lack så har jag inget överlack eller underlack. Skäms på mig! Fast forward verkar smidigt eftersom det torkar samtliga lager lack på bara några minuter.
  • China Glaze Strong Adhesion Base Coat eller Ridge Filler - Jag behöver ett bra baslack. Vilket ska jag välja? Jag har ju inte världens jämnaste naglar, därför jag funderade på ridge fillern. Å andra sidan så verkar strong adhesion vara väldigt bra...
  • China Glaze Custom Kicks - Det här lacket verkar vara den perfekta sommarblå. Vill ha!
  • China Glaze Breakin' - Mellanorange med lite skimmer i. Orange som är så snyggt på naglarna, det här behöver jag!
  • China Glaze White on White - Tippfärg till fransk manikyr. Enkelt och klassiskt!
  • China Glaze Sensous - En naturlig beigerosa basfärg är alltid trevligt att ha.
  • O.P.I Koala Bear-y - Såg det här hos Sminkan och jag håller med henne; det är det perfekta rosa lacket!
  • O.P.I Give me a Coral Sometime - Jag är svag för koraller, och det här ser ut att vara ruskigt snyggt!
  • Color Club Black - Har inget svart lack. Skäms på mig. Egentligen vill jag ha China Glaze Liquid Leather men H2T har det inte i lager...
  • Color Club Ultra Violet - Som ni såg på mina ögonskuggspaletter så är lila en favvofärg hos mig. Ultra Violet är lila med blått skimmer och jag tror det kommer vara väldigt väldigt snyggt på mina naglar!
Sen så är jag ju lite sugen på Konad också... För er som inte är insatta så är Konad ett företag som tillverkar produkter för att stämpla lackade motiv på naglarna; väldigt läckert och väldigt enkelt. Någon som har testat att blanda deras speciallack med varandra för att få en ny färg? Då menar jag inte hela flaskan då, utan att blanda lite direkt på en plastpalett eller så. Följande är jag sugen på i alla fall:

  • Stämpel och skrapa
  • 4-5 speciallack. Har inte riktigt bestämt mig med färgerna än, vilka är mest användbara?
  • Stämpelbrickor M3, M20, M57, M63 och M69


Sen så vill jag ju hemskt gärna ha Peppermint Patti från MAC med, som släpptes idag i och med Sugarsweet-kollektionen. NK i Stockholm var den enda disken som hade fått in några få och självklart hann de sälja slut innan jag fick tag på något (tack Maggie för en tapper insats!). Har budat på ett på ebay men har inga större förhoppningar på att det ska gå vägen, så jag håller istället tummarna för att Åhléns city och PUB får in PP snart dom med så man kan få knipa ett!




Någon mer än jag som har nagellacks-cravings just nu?




Carolina

Ne men va kul! har själv suktat endel på head2toe efter mycket prat i bloggvärlden, konadstämplar står på min önskelista, har hört många bra recensioner om Nagelshop.se som säljer en hel del fint, men ska spara mig lite fram till sommaren, vill även testa den "nya" metoden med vattenmarmorering, har du sett?

2009-04-16 @ 00:55:15
Purity

Carolina: Är billigare att beställa direkt från konad (www.konadnailart.com) än från nagelshop.se =) Vattenmarmorering, det ringer en klocka långt bak i huvudet men just nu kopplar det inte.. Har du någon länk? =)



Hittade lite dotting tools på ebay med som jag tänkte klicka hem för en billig peng!

2009-04-16 @ 02:01:41
URL: http://purity.webblogg.se/
Dane

Oh, en kompis till mig har SÅ länge varit ute efter ett mörkblått nagellack utan glitter och grejs i.... tror jag äntligen har en sida att länka henne till nu :D

2009-04-16 @ 08:30:36
URL: http://miharu0688.blogspot.com/
Purity

Dane: Head2Toe har massa fint! Sen finns ju www.8ty8beauty.com också fast de tar inte emot några onlinebeställningar för tillfället. Billigt är det med!

2009-04-16 @ 10:06:08
URL: http://purity.webblogg.se/
Heidi

Oh, I have so many nailpolishes that I'm lemming right now. I want all the polishes from Color Clubs Electro Candy collection and a few more from the Femme Fatale and Catwalk Queen and I'm also lemming the China Glaze Kicks collection and the new Essies.

2009-04-16 @ 10:46:42
URL: http://blackkohl.blogspot.com/
Aysel Lale R

- jag brukar blanda nagellack när jag inte har den färgen ja vill ha :D det blir skit bra men ja blandar bara ihop lite o inte hela flaskan :)

2009-04-16 @ 14:50:24
URL: http://ayseelciik.blogg.se/
Veronica

Jag vill ha ett x antal lack från CG, orkar inte rabbla upp alla nu, vi har ju OPI här på Åhlens i Göteborg, men 140 spänn per flaska, fan vad dyrt.

2009-04-16 @ 15:38:11
URL: http://weby.wordpress.com
Rei

om du inte lyckas få tag i peppermint patti, så ska de finnas ett väldigt likt nagellack från Barry M(om jag kmr ihåg rätt :P) if you didn't already know xP

2009-04-16 @ 18:39:54
Minimänniskan

OPI Get in Lime är också lik PP men inte det är inte en dupe.

http://www.alllacqueredup.com/2009/03/alu-archives-opi-hey-get-in-lime.html

2009-04-17 @ 11:17:12
Minimänniskan

Äh, nu kom jag åt Skickaknappen för fort.



Jo, alltså de är ju inte helt lika men jag tycker att Get in Lime är en fullvärdig ersättare.

Här kan du klicka hem Get in Lime från H2T

polishes/npoopi2.htm" rel="nofollow">http://head2toebeauty.com/nailpolishes/npoopi2.htm

2009-04-17 @ 11:19:30
Katarina (Bjooti)

Jag målade ett par naglar med PP i onsdags, men jag måste säga att det inte blev toppenfint på. Snyggare i flaskan än på nageln - i alla fall på mig.

2009-04-17 @ 21:17:53
URL: http://bjooti.net
Purity

Heidi: That's a lot of polishes!



Aysel Lale R: Ah vad bra, då vet jag att det går! Tack!



Veronica: OPI och CG är svindyrt i butik i Sverige, mycket billigare att beställa på nätet!



Rei: Tack för tipset, ska kolla upp det!



Minimänniskan: Tack för tipset! Den ör ju lite fjösigare i färgen än PP så PP är ju mitt förstahandsval, men får jag inte tag i PP så överväger jag Get in lime!



Bjooti: jaså? Skulle vara spännande att se en NOTD =)

2009-04-18 @ 16:48:14
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy