Utmanad!


Blev utmanad av Sminkan, so here goes:

  • Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
  • Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
  • Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
  • Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg

Sju saker om mig:

1. Jag kan lösa rubiks kub, under 5 minuter, oavsett hur kuben ser ut till att börja med

2. Jag har krockat på motorvägen, i rusningstrafik. Sladdade över tre filer och krockade med mitträcket utan att träffa en enda annan bil. Jag klarade mig helskinnad (dock rätt chockad) och bilen gick dessutom att köra efteråt.

3. Förutom smink så är en av mina största passioner hår och hårförlängningar. Jag har sysslat med hårförlängningar i olika former (traditionellt löshår, syntetdreads, plast, you name it!) sedan 2004 och har bland annat haft rosa, lila, blå och neongula syntetdreads iflätade i mitt egna hår sedan dess. Jag har däremot aldrig färgat mitt hår i någon annan färg förutom svart.

4. Jag är lite av en smygpedant, jag kan bli helt galen av att gå omkring och tänka på att bordsduken ligger snett, att något inte ligger på sin plats i rätt låda eller veta att det är kladd på handfatet och kan inte sluta tänka på det förrän jag har rättat till det. Blir lite småkämpigt när man har två små kattungar som ränner omkring och jagar varandra i hela lägenheten och mattor hamnar på sniskan och blomkrukor välts omkull...

5. Jag älskar Harry Potter-serien och har läst den första boken säkert 15 gånger. Dock bojkottar jag de svenska versionerna stenhårt från och med att jag läste bok nummer fyra på engelska (mamma köpte åt mig i england innan den hade kommit ut på svenska), den svenska översättaren dödar så mycket av böckernas karisma!

6. Jag älskar pinup-stilen a la Dita von Teese. Korsetter, höga klackar, röda läppar och blek hy är bara så vackert!

7. Jag har läst programmering på KTH (Kungliga tekniska högskolan) i Stockholm i 1½ år men valde att avsluta mina studier i början av 2008 eftersom jag inte trivdes på skolan och jag behövde en paus från pluggandet eftersom jag kom direkt från gymnasiet. Programmeringsspråk jag är bekant med innefattar bland annat Java, C++, C, VB script, Assembler, HTML, CSS och XML. Webdesign är det område som ligger mig närmast om hjärtat, tycker det är fruktansvärt kul att koda och designa hemsidor from scratch! Ingen dreamweaver här inte, jag kör på notepad!


Jag utmanar följande 7 personer:

In English: Sminkan challenged me to write this list with 7 things about me. So here goes!

1. I can solve rubik's cube in under 5 minutes

2. I crashed my car, in the middle of morning traffic, and both me and my car survived!

3. Besides makeup, one of my biggest passions are hair and hair extensions. I've been doing extensions since 2004 and I've had synthetic dreads in all the colours of the rainbow braided into my hair over the years.

4. I'm a bit pedantic, all stuff in my apartment has to be in it's place or it will bug the hell out of me!

5. I love the Harry Potter books, I think I've read the first book about 15 times! I started to read the series in Swedish but after I read the originals in english, I won't touch the Swedish versions with a stick. The Swedish translater sucks!

6. I love the pinup look. High heels, corsets, pale skin... mm!

7. I've studied computer programming at the Royal Institute of Technology in Stockholm for 1½ years but I quit because I hated the school and my classmates.






Kajsa

Så du kan alltså fixa i dreads i andras hår? Jag har nämligen försökt hitta folk i närheten av mig som kan det.. Du bodde i Karlshamn, eller förväxlar jag dig med någon annan?

2008-11-08 @ 01:50:45
URL: http://www.glamour.se/min-sida/Monty/
aja beautyblogger

Åhhh!!! Tack! :-) Min första utmaning! Så glad jag blev! :-D kram

2008-11-08 @ 03:20:07
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Sminkan

Oufh! Den krocken lät otäck! Tur att du klarade dig!

2008-11-08 @ 09:54:35
URL: http://sminkan.blogg.se/
Des

Jag vägrar att läsa Harry Potter annat än på engelska, den svenska översättningen är ju förfärlig.

2008-11-08 @ 10:07:33
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Sugarpuss

Åh, du har läst det jag siktar på om gymnasiet går tillräckligt bra! :D

2008-11-08 @ 17:04:07
Gråpyre

Rubiks kub är så härligt frustrerande! Jag har själv suttit där och tränat in de olika vändningarna för att lyckas lösa kuben snabbt, men blev så less på den att den åkte in i en garderob ;)

2008-11-08 @ 18:54:14
Mimmi

Notepad is the shit!

2008-11-08 @ 20:21:44
URL: http://bigmouth.se/yta
Beauty Roxx

Imponerande med kuben. Tur du klarade dig i krocken!

2008-11-09 @ 16:32:46
URL: http://www.beautyroxx.se/br.html
Linda

Älskar också pin-up stilen!! Krocken lät läskig, vilken tur att det gick bra med dig.

2008-11-09 @ 18:38:43
URL: http://bettieli.blogg.se/
frajda

Oj, imponerande, speciellt rubiks kuben! Jag ska anta utmaningen senare ikväll :)

2008-11-09 @ 20:24:30
URL: http://heavymakeup.blogspot.com/
Lalla

Alskar ocksa Harry Potter bockerna! Tack for att du lanade ut dom till mig, annars hade jag nog aldrig last dom. Nog nagra av de basta bocker jag last och de ar ju sa otroligt mycket battre an filmerna!



Jag har redan fatt den dar utmaningen en gang forut sa jag lankar till det inlagget istallet :) Jag ar sa dalig pa att komma pa saker om mig sjalv :P

2008-11-10 @ 08:29:45
URL: http://julialex.blogg.se/
Purity

Kajsa: Yes, jag gör både syntetdreads och riktiga dreads =) Bor i Karlshamn! Du kan kontakta mig via mail (puritysblogg (at) gmail.com) om du vill veta mer!



beautyblogger: =D



Sminkan: Det var den också =/ Hade nog änglavakt...



Des: Eller hur! Översättningstanten pajar ju hela boken... Jag tyckte däremot att bok nummer ett var superbra på svenska första gångerna jag läste den, dvs när jag gick i femman =P Det var då innan jag hade läst den på engelska.



Sugarpuss: Ett tips: välj en annan skola än KTH i Kista. Det är ingen bra skola, tyvärr =(



Gråpyre: Det gäller att ha tålamod ;) Det är riktigt avslappnande att lösa kuben tycker jag, man släpper alla tankar man har på något annat!



Mimmi: Det är det enda rätta ;)



Beauty Roxx: Kuben är mitt partytrick!



Linda: Ja, det var riktigt tur att jag klarade mig så bra som jag gjorde. Men nu är jag en erfarenhet rikare i alla fall!



frajda: ska bli spännande att läsa!



Lalla: Åh, då ska jag kolla upp vad du skrev då =) Det är synd att Harry Potter-serien är slut nu, jag hoppas på att hon kommer skriva fler fristående böcker!

2008-11-10 @ 15:50:08
Emelie

Den där rubiks kub ger jag mig aldrig på. Orkar inte ens kolla på den hehe.



Och jag älskar också harry potter! Ibland önskar jag att det faktiskt fans en magisk värld och att man kanske om man hade tur också fick lära sig trolla :)

2008-11-11 @ 20:13:48
URL: http://www.pssion.se
Purity

Emelie: Det gäller att vara envis ;) Jag vill också kunna trolla!

2008-11-11 @ 22:34:10

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy