OPI Yokohama twilight


Idag tänkte jag visa er ett lack som inte är helt lätt att få tag på, OPI Yokohama twilight. Det släpptes med en asien-exklusiv kollektion 2009, Yokohama, men spreds även till andra hörn av världen. Jag hade turen att hitta det på en dammig hylla i en liten nagellacksbutik i ett köpcentrum i Riga för en hyfsat billig peng. Score!

Yokohama twilight är ett skirt ljuslila frostlack med turkost skimmer, och jag har inget annat i min samling som liknar det. Som sagt är det dock väldigt skirt - jag behövde lacka fyra lager för att få full täckning. Formulan var trevlig att jobba med och lacket flöt ut fint över nageln, men det tog sjukt lång tid att torka trots att jag använde snabbtorkande nagellack, så nästa gång kommer jag nog vänta lite längre mellan lagren så det får torka lite mer. Jag använde Nubar foundation som underlack och Seche Vite som överlack.
















In English: Today, I thought I'd show you a polish that's not that easy to get ahold of, OPI Yokohama twilight. It was released with an Asia exclusive collection in 2009, Yokohama, but was also spread to other parts of the world. I was lucky enough to find it on a dusty shelf in a small nail polish boutique in Riga for quite cheap. Score!

Yokohama twilight is a sheer lavender frost with turquoise shimmer, and I haven't got anything else in my collection that looks like it. It's very sheer though - I needed four coats for full coverage. The formula was nice and spread nicely onto the nail, but it took a very long time to dry, even when using a fast dry top coat, so next time I'll probably wait a bit longer between the coats to allow it to dry better. I used Nubar foundaiton as a base coat and Seche vite as a top coat.




Linda

Sådana tillfällen är de bästa. Du lär ju ha gjort en liten jublande segerdans i butiken ;-). Lacket var fint, skirt och vårigt men jag förstår om det inte kommer till användning så ofta om det kräver så mycket jobb och tid.

2011-01-20 @ 12:36:48
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Monica Hansen

Jättesnyggt! Så rätt nu till vårens pastellfärger:)

2011-01-20 @ 13:09:25
URL: http://www.nagelbloggat.blogspot.com/
Busbruden

Riktigt snyggt! Påminner lite om OPI's Significant Other Color fast den är mycket mörkare tror jag.

2011-01-20 @ 13:29:29
URL: http://makeup-dontfight.blogspot.com/
Nails by Catharina

Det där var väldigt fint. Och vilken lycka att hitta det sådär.

2011-01-20 @ 15:35:35
URL: http://nailsbycatharina.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy