Zoya Flash and Sparkle


Zoya är ett av mina favoritmärken när det kommer till nagellack. Urtjusiga färger, lättlackade, snabbtorkande och hållbara. Tyvärr är det lite småknepigt att få tag i Zoya i Sverige (det finns dock en butik i Göteborg som säljer Zoya), och min hovleverantör Trans Design har tyvärr inte märket i sitt sortiment så det blir att beställa från eBay för min del. Nåja, det fungerar ju det med, och årets sommarkollektion Flash and Sparkle från Zoya är något jag definitivt kommer spana närmare på när den släppts!

Zoya har lite av en tradition att lansera sommarkollektioner i två delar som balanserar varandra. Förra året var det Truth or Dare, med vampiga respektive lättburna och oskyldiga lack, och Flash and Sparkle består av två av årets heta trender när det kommer till nagellack: krämiga pastellack och galna glitterlack.



Zoya Flash and Sparkle
Release date: April 2010




Flash Collection
  • Robyn - perfect turquoise cream
  • Perrie – soft lavender cream
  • Dana – american rose cream
  • Jolene – summer pink cream
  • Maura – electric crimson cream
  • Jancyn – soft tangerine cream




Sparkle Collection

  • Ivanka – mermaid green sparkling metallic
  • Charla – tropical blue sparkling metallic
  • Mimi – royal purple sparkling metallic
  • Alegra – fuchsia pink sparkling metallic
  • Nidhi – rich red sparkling metallic
  • Gilda – fashion pink sparkling metallic





Den suveräna svenska nagellack-prenumerationstjänsten Nail Mail tog in Truth or Dare förra året, så jag håller tummarna att så även blir fallet i år med Flash and Sparkle!

Vilka lack är ni sugna på? Jag suktar främst efter glitterlacken tror jag eftersom jag beställde en hel del pasteller från China Glaze-kollektionen Up and Away. Ivanka, Charla, Mimi och Nidhi är jag riktigt nyfiken på!



In English: Zoya is one of my favourite nail polish brands. Gorgeous colours, easy to work with, fast drying and durable. Unfortunally, Zoya is a bit hard to come by in Sweden (there is a shop in Gothenburg that sells them for an outrageous price though), and my usual supplier Trans Design doesn't have Zoya in their range so I have to order them off eBay. Oh well, I guess that works for me, and this year's summer collection Flash and Sparkle is definately something I will have a closer look on once it have been released!

Zoya have a bit of a tradition to launch summer collections in tow parts that balance each other. Last year was Truth or Dare, with vampy and innocent polishes respectively, and Flash and Sparkle consists of two of this year's nail polish trends: creamy pastels and crazy glitter polishes.

Are you curious about any of the polishes from this collection? I'm mostly all over the glitters since I ordered quite a few pastels from the China Glaze collection Up and Away. I really want to take a closer look at Ivanka, Charla, Mimi and Nidhi!


Source: All Lacquered Up

 





hedda :)

Hihi, lite kul att bloggnamnet syftar på renhet när du lär ut hur man ska måla sig på bästa sätt ;p

jättefin blogg iaf! :)

2010-03-05 @ 16:24:55
URL: http://heddasplace.blogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

De ser fina ut ^^

2010-03-05 @ 18:30:41
URL: http://michilicious.blogg.se/
Tove

AMAGAD glitter!!! Köp alla till mig!! ALLA!

2010-03-05 @ 20:13:29
Kikki

2010-03-05 @ 22:22:36
Kikki

Vilken butik i Göteborg säljer Zoya? Har totalt missat det...

2010-03-05 @ 22:24:01
Kerstin

Glitterlacken faller mig också i smaken. Jag har på tok för få glitterlack!

2010-03-06 @ 14:27:04
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Tintomara

Båda kollektionerna ser fina ut, men jag känner mig mest lockad av glitterlacken. Skulle kunna tänka mig alla utom Nidhi. :-)

2010-03-06 @ 18:43:50
URL: http://nailtastic.blogspot.com/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy