OPI The "it" color


En riktig sommarfärg till naglarna är gult, det är så snyggt mot solbrända händer! En ny favoritnyans är gult som drar lite mot orange - min mamma tycker det ser ut som cheddarost, pojkvännen säger att det är ferarrigult - som till exempel krämlacket The "it" color från OPI som släpptes förra sommaren.

Som med de flesta gula lack så är det inte jättekul att lacka med, det är rätt segt och behöver några lager för att få en jämn färg, men överlag så är det lättare att lacka med än andra gula lack jag har testat. Tre lager behövdes för att få full täckning, och jag toppade det med dom sista dropparna i min flaska Seche Vite, till nästa manikyr blir det till att testa min nya flaska snabbtorkande överlack, nämligen Diamont från Nubar. Någon som har testat det?












In English: A really summery shade for the nails is yellow, it looks great against tanned hands! A new favourite shade of mine is yellow that leans somewhat towards orange - my mum think it looks like cheddar cheese, my boyfriend calls it ferrari yellow - like the creme polish The "it" cllor from OPI that was released last summer.

As with most yellow polishes, it's not extremely nice to work with. It's pretty thick and goopy and needs a couple of layers to get it even, but overall it's better to paint with than other yellow polishes I've tried. I needed three coats for full coverage, and I topped it with the last drops of my bottle of Seche Vite, for my next manicure I will try a new bottle of fast dry top coat, Nubar Diamont. Has anyone tried that one?




Josephine (Makeuponista)

Så fin! :)

2010-08-14 @ 14:09:59
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Honi

Härlig färg :) underligt att man inte har fler gula lack

2010-08-14 @ 16:17:16
URL: http://honi.blogg.se/
Andrea

Åh, den där var ju faktiskt oväntat fin..

Är inte så svag för gula lack och har inte reagerat på The "It" Color förut..

Men den ser iaf bra ut på dig!

2010-08-15 @ 20:35:17
Purity

Josephine: Ja visst är den läcker!



Honi: Ja, gult och grönt verkar vara två färger det är brist på hos många nagellacksmärken, det är två superfina färger att ha på naglarna!



Andrea: jag tycker definitivt att du ska spana in den om du får möjlighet, den är finare på naglarna än vad man kan tro när man tittar på flaskan!

2010-08-16 @ 11:47:05
URL: http://purity.webblogg.se/
lisacatlin

Riktigt snygg färg!

2010-08-17 @ 22:59:06
URL: http://lisacatlin.blogg.se/
Purity

lisacatlin: visst är den!

2010-08-18 @ 11:06:35
URL: http://purity.webblogg.se/
Nalliiz

Vilka fina bilder du tar, man ser verkligen färgerna noga :) va har du för kamera?? skulle gärna vilja veta :)

Kramiiz Nalliiz :)

2011-04-01 @ 22:24:52
URL: http://dodidat.blogg.se/
Purity

Nallliz: Jag fotar med en Canon EOS 400D med ett Sigma 17-70/2,8-4,0 DC Macro OS HSM-objektiv.

2011-04-03 @ 14:08:55
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy