Peppermint Kicks


Det blir mycket naglar här på bloggen nu, men man måste ju passa på nu när jag väl får ha nagellack! Den här manikyren pryder alltså mina naglar just nu, jag har grundat med två lager Peppermint Patti från MAC över ett lager Strong Adhesion base coat från China Glaze. Sen applicerade jag ett lager snabbtorkande överlack från Seche Vite. Jag har ju använt China Glaze fast forward innan men jag är helt frälst i det här nu! Tunn och lättapplicerad konsistens, och det luktar inte apa som Fast forward gör. Nåja, tillbaka till manikyren då ;-) Jag stämplade två ränder på varje nagel med ett mönster från Konad-platta M44, till detta använde jag det turkosblå lacket Custom Kicks från China Glaze. Toppade med ytterligare ett lager Seche Vite.















In English: A lot of nails on the blog right now, but I have to wear nail polish now when I can! This is the manicure I'm wearing right now, I've started out with two coats of Peppermint Patti from MAC over a base coat of Strong Adhesion from China Glaze. I then applied a coat of quick dry top coat from Seche Vite. I've been using China Glaze Fast forward before but I love this soo much! It's thin and easy to apply, and it doesn't have that wierd smell like Fast forward has. Oh well, back to the manicure ;-) I stamped two lines across each nail with a pattern from Konad plate M44, the polish I used was the turquoise polish Custom Kicks from China Glaze. I topped off with another coat of Seche Vite.





caroline

Snyggt!!

2009-08-24 @ 20:54:25
URL: http://carolinesjooh.blogg.se/
Mademoiselle C.

Perfect ! I love it !

2009-08-24 @ 21:07:41
URL: http://www.blog-mademoisellec.net
Lea (Marisu)

Provat Seche Vite mycket än? Verkar det vara mer slitstarkt än fastforward? Verkligen toksnygg manikyr förövrigt!

2009-08-24 @ 21:20:25
♥ Reo ♥

c'est frais et tres joli, ce vert est super !



it's fresh and very pretty, i love this tint of green

2009-08-24 @ 22:11:29
URL: http://byreo.canalblog.com
Purity

caroline: Tack!



Mademoiselle C: Thanks hun!



Lea: Har haft den här manikyren sen i lördags förmiddag, och det har chippat lite på några naglar på högerhanden, men å andra sidan har jag varit rätt oförsiktig med dom så =P Recension kommer!



Reo: Thanks! It's my favourite green too =)

2009-08-24 @ 23:15:25
URL: http://purity.webblogg.se/
Minimänniskan

Snyggt!



Ett tips är att du redan nu beställer hem en flaska thinner till dina lack. Just de snabbtorkande överlacken segar ihop fort oavsett märke. Jag köpte en flaska från H2T i tidernas begynnelse för inga pengar alls och den lär räcka tills jag blir pensionär.

Man behöver inte köpa SV:s thinner för att tunna ut SV:lacken, det funkar lika bra med en billigare variant.

2009-08-25 @ 14:12:05
Purity

Minimänniskan: Tack för tipset, det slinker nog med en thinner vid nästa lackbeställning!

2009-08-26 @ 11:21:19
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy