Snövit (Snövit och de sju dvärgarna)


Disneyprinsessa nummer två är Snövit =) Snövit är en av mina favoritprinsessor, med sin bleka porslinshy och röda läppar är hon helt gudomligt vacker!

Ansikte
  • Smashbox photo finish primer
  • MAC mineralize spf 15 foundation/loose - light
  • Everyday minerals multitasking concealer
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MAC blush - dame
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC brulé eyeshadow
  • MAC espresso eyeshadow
  • MAC crystal avalanche eyeshadow
  • MAC tri brow color
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC cherry lipliner
  • MAC russian red lipstick
  • MAC cult of cherry lipglass














Snövits ögonmakeup är väldigt diskret, det är läpparna som står i fokus. Lite ovant för mig, men omväxling förnöjer! Jag började som vanligt med en bas av UDPP över hela locket, från frans till bryn. Över det applicerade jag den cremefärgade, matta skuggan brulé över samma område. Sedan suddade jag in 4-5 tunna lager med den matta chokladbruna färgen espresso med en mjuk creaseborste. Längst ut i ögonvrån applicerade jag espresso lite kraftigare med hjälp av en lite fastare, liten rund borste. Samma borste använde jag för att sota espresso lite lätt längs undre fransraden. Highlightade lite lätt under ögonbrynet med den vita, skimriga skuggan crystal avalanche. Fyllde i brynen och målade ett tunt streck svart eyeliner längs övre fransraden, utan vinge idag som jag i princip nästan alltid brukar köra på. Fransarna fick två lager mascara. Läpparna fylldes först i med läppennan cherry och sedan med det vamp-röda läppstiftet russian red. Avslutade med ett tunt lager rött läppglans med lite skimmer, cult of cherry, för att ge läpparna ett fylligare intryck. Kinderna rosades med det kalla rosa rouget dame, kindbenen och tinningarna highlightades med msf:et soft and gentle och under kindbenen och under käkbenet körde jag lite contouring med hjälp av sculptingpudret sculpt. Avslutade med att spraya ansiktet med face mist från MUS.



Vackra snövit!




Sminkan

Sött, men en tam look mot hur du brukar se ut. Omväxling förnöjer men jag älskar dig i färg!

2008-12-11 @ 15:24:51
Purity

Sminkan: Det känns faktiskt lite konstigt, är van att ha så starkt markerade ögon =P Speciellt nu när jag har tagit bort läppstiftet eftersom jag ska till jobbet snart...

2008-12-11 @ 15:49:21
Gabban

nice mejk! :)

2008-12-11 @ 19:18:48
URL: http://gabbaan.blogg.se/
Des

Strålande vackert!

2008-12-11 @ 19:34:09
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Mimmi

Du är väldigt lik henne måste jag säga, gudomligt vackert!

2008-12-11 @ 19:37:58
URL: http://yta.bigmouth.se
Emma P

jag tycker att du blev riktigt fin! Snövit och du är inte helt olika i utseendet:)

2008-12-11 @ 20:08:41
Anonym

Gabban: Tack!



Des: Tack ska du ha =)



Mimmi: Måste vara det svarta håret och den bleka hyn ;) tack så jättemycket!



Emma P: Tack! Jag skulle vilja ha snövits vackra lockar...

2008-12-11 @ 21:31:48
RM

Lovely! :)

2008-12-11 @ 23:15:40
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Linda

åh ljuvligt vackert :o)

2008-12-11 @ 23:35:44
URL: http://bettieli.blogg.se/
inthemake

Älskar den här looken, supersnyggt!!

2008-12-12 @ 10:30:51
URL: http://inthemake.se
Lalla

Valdigt snyggt!

2008-12-13 @ 22:31:06
URL: http://julialex.blogg.se/
glamqueen

klart du är Snövit! du är Snövit även utan att göra nånting! det är vad man kallar en naturlig skönhet! <3

2008-12-24 @ 16:43:10

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy