Zoya Shawn + OPI Glow up already!


Zoyas höstkollektion för 2010, Wicked and Wonderful, innehöll flera snygga lack i krämfinish. Ett av de jag klickade hem var Shawn i skogsgrönt.

Shawn är en ganska unik grön nyans i min samling. Det är en mörk skogsgrön som drar ganska mycket mot gult och påminner mig lite om blöt mossa i färgen. Det är tillräckligt dovt för att vara diskret, samtidigt som nyansen definitivt drar till sig uppmärksamhet när man väl har fått syn på den. Formulan var helt gudomlig att lacka med, två lager täckte perfekt och lacket flöt ut fint över nageln.
















In English:
The Zoya fall collection for 2010, Wicked and Wonderful, contained several gorgeous creme polishes. One of the ones I ordered is forest green Shawn.

Shawn is a pretty unique green in my collection. It's a deep forest green that leans quite a lot towards yellow and reminds me of the shade of wet moss. It's subdued enough to be discrete, but at the same time it draws a lot of attention to itself once you lay your eyes on it. The formula was divine to paint with, two coats provided perfect coverage and the polish spread nicely onto the nail.



När jag hade lackat med Shawn kände jag däremot för något med lite mer bling i - krämlack är fina, men glitter är helt klart mer spännande! Jag bestämde mig för att slänga på det gröna glitterlacket Glow up already! från OPI's julkollektion för 2010, Burlesque.

Glow up already är ett rent glitterlack med genomskinlig bas och stora glitterpartiklar. Glittret består till största delen av grönt, men man kan även se glimtar av guld, turkost, orange och rosa om man tittar nära. Jag lackade två lager över Shawn så det är inte helt täckande, utan Shawn lyser igenom litegrann vilket gör att det ser aningen mörkare ut än vad det skulle gjort ensamt på nageln. Jag toppade med ett tjockt lager Seche vite för att jämna ut strukturen på glittret.
















In English: When I had Shawn on my nails, I did feel like wearing something with a bit more bling in it - cremes are gorgeous, but glitters are way more exciting! I decided to slap on the green glitter Glow up already! from the OPI 2010 holiday collection, Burlesque.

Glow up already is a pure glitter polish with a clear base and large glitter particles. The glitter is mostly green, but if you look closely you can also see specks of gold, turquoise, orange and pink if you look closely. I did two coats on top of Shawn, so it's not entirely opaque, Shawn shines through a bit which makes it look a tad darker than it would have done on its own on the nail. I topped it with a thick coat of Seche vite to even out the structure of the glitter.




Pernilla

Snyggt Sanna, du har gjort det igen! Lånade en idé på nyår av dig till min manikyr, den där du har lackat med glitter längst ut och graderat ner det. Så läckert!

2011-01-06 @ 12:38:38
Anna

Jättesnygga lack :)

Jag har länge sökt efter ett skogsgrönt lack, men än så länge har jag inte hittat :)

2011-01-06 @ 14:02:41
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Tikaha

Otroligt fint, älskar gröna lack...

2011-01-06 @ 14:23:25
URL: http://tikaha.blogg.se/
Tikaha

Otroligt fint, jag älskar gröna lack och glitter var bara pricken över i:et=)

2011-01-06 @ 14:24:07
URL: http://tikaha.blogg.se/
Aila

Zoya Shawn är så otroligt fin, måste skaffas ;D

2011-01-06 @ 16:11:47
El

Wow - snyggaste gröna lacket jag sett, ever! Loving it!

2011-01-06 @ 17:23:49
URL: http://www.elmikas.blogspot.com
Sara

Superfint!

Fick förresten hem min första flaska Seche Vite i veckan och jag är förtjust! Bästa överlacket jag testat - det tackar jag dig och din blogg för :)

2011-01-06 @ 20:07:26
cissi

Vart kan man få tag i dessa lack? :) Riktigt snygga!

2011-01-06 @ 21:26:44
URL: http://cilicious.blogg.se/
B R O W N S U G A R

Gillar OPI lacket :D

2011-01-06 @ 21:40:02
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Sussie

Riktigt fin grönt lack! Det var mörkt och mossigt samtidigt som det inte var riktigt den militärgröna som man har sett förr.

2011-01-07 @ 01:41:58
URL: http://julkallahander.blogg.se/
Purity

Pernilla: Tack! Visst är det snyggt med gradientglitter? =)



Anna: Shawn är det perfekta skogsgröna. Jättefint!



Tikhala: Jag med!



Aila: Do it! =D



Sara: åh vad kul, visst är det bra? Jag fattar inte hur jag klarade mig utan det! =)



cissi: OPI-lacket finns i butik nu, Zoya-lacket har jag köpt på eBay.



BROWNSUGAR: Glitter är läckert!



Sussie: Precis, den är lite kallare och mer mossgrön än militärgrön =)

2011-01-10 @ 22:38:31
URL: http://purity.webblogg.se/
alias Kvasthilda

Mycket mycket läcker. Jag är en sucker för grönt!

2011-01-14 @ 11:14:10
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy