Swatches: China Glaze Anchors Away


Igår damp äntligen mina lack från China Glazes vårkollektion Anchors Away ner i brevlådan! Jag beställde 9 av de 12 lacken ur kollektionen så fort de kom upp för försäljning hos Transdesign.com - de här den första kollektionen på länge där jag känner att jag älskar i princip alla lacken. 








Lighthouse - Yellow sparkle



Life preserver - Dusty orange creme



Hey sailor - bright orange toned red creme



Ahoy! - Deep pink with glass fleck shimmer



White cap - Sheer milky white with strong gold glass fleck shimmer



Below deck - Purple toned taupe creme



Sea spray - Pale grey toned blue with micro shimmer



First mate - Dusty medium navy blue creme



Starboard - Dusty green creme with yellow undertones



Jag är dunderförtjust i alla nio, men hittade mer eller mindre snarlika nyanser till lack jag redan hade i min samling till fyra av dom. Det gör visserligen ingenting för det är fyra nyanser jag verkligen älskar! Starboard är en lite gulare och ljusare nyans av OPI Don't mess with OPI, First mate är en halv nyans mörkare och aningen dammigare än Essie Mesmerize, Below deck är en ljusare och mer lila variant av $OPI Metro chic, och Sea spray är aningen mer grå än Eyeko Rain (dessa två är i princip identiska i övrigt).

Nu gäller det bara att bestämma vilket av alla fina man ska börja lacka med, haha! ;) Har ni klickat hem några av Anchors Away-lacken än? 


In English: Yesterday, my polishes from the China Glaze collection for spring, Anchors Away, finally arrived in my mailbox! I ordered 9 of the 12 colours as soon they were up for sale at Transdesign.com - this is the first collection in a long time where I love basically all of the shades.

I'm really fond of all 9 of them, but I found more or less similar shades to polishes that I already had in my collection for four of them. I don't mind though, because they are four shades that I really love! Starboard is a more yellow and lighter shade of OPI Don't mess with OPI, First mate is half a shade darker and dustier than Essie Mesmerize, Below deck is a lighter and more purple version of $OPI Metro chic, and Sea spray is a tad greyer than Eyeko Rain (allthough they are basically identical otherwise).

Now I just have to decide which one of all these little jems I'll use first, haha! ;-) Have you ordered any of the Anchors Away polishes yet?




rebecca cake

Jag måste ha sea spray! Så snygg!

2011-01-25 @ 14:09:42
URL: http://beccababycake.blogg.se/
izabella

2011-01-25 @ 14:55:05
URL: http://itizmakeup.blogg.se/
izabella

Super fina färger, lighthouse var min favorit!

2011-01-25 @ 14:56:39
URL: http://itizmakeup.blogg.se/
Carolina

Här var det flera fina lack!..men Below Deck den krämiga grådassiga lila med rosa inslag föll mina ögon mest för, Speciell färg den där...men snygg!

2011-01-25 @ 15:26:06
Petronella

Toksnygga färger! :D Skickar Transdesign fortfarande enbart via UPS? Kommer ihåg du skrev om det för rätt länge sen om att det skulle bli ohyggligt dyr frakt, typ 40 dollar!

2011-01-25 @ 15:26:47
URL: http://hejsapetronella.blogg.se/
Purity

rebecca cake: Ja det är jättefint!



izabella: lighthouse är en av mina favvisar med, fast jag har svårt att välja. Alla är jättefina!



Carolina: Ja jag föll som en fura för det med, älskar taupe!



Petronella: Dom har gått tillbaka med att skicka via vanlig post, en flat rate box som rymmer 9 lack kostar nu $20.

2011-01-25 @ 15:29:29
URL: http://purity.webblogg.se/
Carolina

Jag tror att White Cap kan vara riktigt snygg ovanpå ett annat lack, jag vill gärna se den med grå eller lila bas om du vill ha ett tips på hur du kan lacka naglarna nästa gång ;)

2011-01-25 @ 15:30:06
madde

Jag har köpt Below Deck och är supernöjd. Funderar på Hey Sailor också.

Jag är otroligt nöjd med china glazes lack överlag.

2011-01-25 @ 17:01:40
URL: http://onelipstickmom.blogspot.com
Aila

Jag fick också mina igår, toksnygga är de alla;)

2011-01-25 @ 17:08:46
Sylvie

I thought I'd like Lighthouse but it seems a bit sheer. I think the only one I might possibly get would be Life Preserver but I'm not so sure because it looks a bit muted. I like bright nail polishes!

2011-01-25 @ 17:20:07
Moa

Ååh, vad fina Ahoy! och First mate var. Klart mina favoriter! Längtar till sommaren..!

2011-01-25 @ 18:08:47
URL: http://mmakeupyourmind.blogspot.com
Ida

Below deck var ju helt underbart!

2011-01-25 @ 23:27:29
Maria

Har inget av dem i min ägo. Men Ahoj ser helt fantastisk ut!Måste verkligen ha det i vår!

2011-01-26 @ 13:52:50
URL: http://iamsthlm.blogg.se/
Anonym

Hej! Jag har också ett sånt där plasthjul, där man kan måla sina nagellack för att se vilka man har. Men jag bara undrar, hur många gånger målar du en plastnagel? Är det lika många gånger som det behövs för att täcka din riktiga nagel, typ 2-3? Använder du över- och underlack? Haha, hoppas att du förstår!

2011-01-26 @ 21:16:37
Purity

Carolina: Yes, det är så jag har tänkt använda det =) NOTD kommer inom kort!



madde: Jag gillar också china glazes lack, är det märket jag har flest lack från!



Aila: Vilka köpte du? =)



Sylvie: Yeah it's a bit sheer, it would probably work best as a layering polish. But it's really pretty! Life preserver is gorgeous, it's muted but at the same time not =)



Moa: Ahoy! blev jag väldigt positivt överraskad av faktiskt, underbart!



Ida: Ja, taupe är fint!



Maria: Go get it!



Anonym: Jag lackar undersidan av plastnageln så att man ser lacket genom plasten, på så sätt behöver jag inget överlack och lacket fäster ändå utan att man använder underlack. Hur många lager jag gör beror på hur skirt lacket är, men oftast 2 eller 3. Lackar helt enkelt tills det ser ut som jag vill att det ska göra på mina naglar =)

2011-01-28 @ 15:10:55
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy