Purity undrar: Handlar du hellre limited edition-produkter än permanenta produkter?




 

 

 

 

Vilken är din favoritformula på nagellack? Skimmer, glitter, frost, holo, flake, kräm..?
Mitt svar: Det varierar lite från årstid till årstid - på hösten och julen älskar jag skimmerlack och glitterlack, medan jag hellre sträcker mig efter krämlack på våren och sommaren. Vilket egentligen är rätt kasst när det kommer till fotografering av lacken, för skimmerlack och glitterlack gör sig definitivt bäst i solljus vilket det inte är så gott om på hösten och vintern...

Handlar du hellre limited edition-produkter än permanenta produkter? Händer det att du suktar efter en produkt bara för att den är svår att få tag på?


Mitt svar: Det beror lite på vad det är för produkt, en foundation till exempel handlar jag mycket hellre ur ett permanent sortiment än om den är tillfällig - det är ju en basprodukt som jag gärna vill kunna köpa igen om ett år när jag använt upp min flaska! Annars skulle jag säga att jag nog prioriterar att handla LE-produkter framför permanenta produkter, men det handlar mer om ekonomiska skäl än ha-begär - släpps det en produkt en månad som jag väldigt gärna vill ha prioriterar jag ofta att handla den framför permanenta produkter, eftersom de permanenta produkterna kan inhandlas vid ett annat tillfälle. Men visst händer det att ha-begäret slår till ibland med!

 









Purity asks you: Do you rather shop limited edition products than permanent products? Do you find yourself lemming a product just because it's hard to get ahold of?


My answer: It depends somewhat what kind of product it is, a foundation for example is one thing that I'd rather shop from a permanent product range than if it's limited edition - since it's a base product that I would like to buy again in a year when I've run out of it! Otherwise, I'd say that my priority is LE products before permanent products, allthough this is mainly because of economical reasons than lemmings - if a product is released one month that I really want, I prioritate it in front of permanent products, since the permanent products can be bought at another time. But I do get lemmings from time to time aswell!





Omygloss

Ja, köper så mycket hellre limited edition. Känns så speciellt :) MACprodukterna brukar ju ha väldigt fina förpackningar också

2011-01-29 @ 11:55:09
URL: http://omygloss.blogg.se/
Honi

Jag vet inte, det där med Limited Edition spelar inte så stor roll för mig. Ser jag något som jag gillar färg, finish och förpackning på så lemmingar jag det tills jag köper det oavsett LE status eller ej :p

2011-01-29 @ 11:56:31
URL: http://honi.blogg.se/
Wysteriia

Tror inte jag äger en enda LE produkt. Jag ville ha dom fån MAC med mac venomous villains men då jag bor i skogen så hade jag inte direkt tillgång till några..kicks fick ju in men det såg jag lite för sent ;)

2011-01-29 @ 12:52:21
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Aila

Jag resonerar som du, basprodukter ur ett permanent sortiment. Skuggor, läppstigt, läppglans, eye kohl, pearl glide väljer jag att ha LE!

2011-01-29 @ 14:02:21
Sexy Sadie

Niks, jeg er totalt avhengig av at de produktene som jeg har forelsket meg i er der for "evig og alltid", når jeg trenger dem, så jeg er ikke så fokusert på å handle LE prouktene.

2011-01-29 @ 15:30:27
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Glitter Sisters

Köper inte en produkt bara för att den är LE utan för att jag helt enkelt gillar den. Men har man köpt en LE-produkt och den visar sig bli en favorit, då blir det jobbigt värre :0)

2011-01-29 @ 15:31:27
URL: http://www.glittersisters.com/
Martine

Är väldigt förtjust i LE produkter och får ett extremt vill-ha begär, så är jag med ALLT som är svårt att få tag på, smink, kläder, filmer, musik, you name it. Har det väl satt sig på min hjärna så drar jag mig själv vansinnig av att försöka hitta det och jag kan ha dille på en sak i flera år. Fick idag ett vill-ha begär av O'Clock klockor idag och funderar eventuellt att beställa det från Italien då jag inte kan hitta några i Sverige...som sagt, jag är tokig :) Men sen är jag lite som dig faktiskt och vill inte köpa sånt som foundation och andra basprodukter om de är LE, blir bara ledsen då när jag behöver köpa nytt och det inte finns.

2011-01-29 @ 18:51:53
Anna

När det gäller basprodukter så vill jag inte köpa Limited Edition produkter, precis som du. Däremot ifall jag hittar något fint rouge, nagellack, läppstift etc som är limited edition köper jag gärna. Då brukar jag oftast köpa flera så att jag har sen då det tar slut ;)

Egentligen har jag ingen stor skillnad :)

2011-01-30 @ 11:36:19
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Emma

Klar att LE saker går först. Men det är lite si och så då de börjar ta slut och då står man.

2011-01-30 @ 17:17:18
URL: http://emla82.blogspot.com
bella

Jag är en sucker för limited editions...

2011-02-02 @ 13:13:00
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy