OPI Houston we have a purple


När jag fick se OPI's Texas-kollektion för första gången blev jag döförtjust över att se att hela 6 av 12 lack var i jelly-finish (som krämlack, fast inte helt täckande - ser nästan ut som tjock plast på naglarna och har väldigt mycket glans), jag älskar jellylack! Ett av de 6 är Houston we have a purple.

Houston we have a purple är ett bärfärgat jellylack som ligger på gränsen mellan rosa och lila. Jämför man det med ett rosa är det definitivt lila, men jämför man det med ett lila är det definitivt rosa. En riktigt klassisk nyans som funkar till det mesta och är färgstark men samtidigt ganska diskret, och jelly-finishen gör det lite mer intressant än ett krämlack i samma nyans. Jag är riktigt förtjust i det! Vad som är typiskt för just jellylack är den tunna konsistensen, man behöver lacka ganska många lager för att få full täckning, men det gör inte så mycket tycker jag eftersom det torkar snabbt mellan lagren. Jag lackade 4 lager direkt på varandra utan att få några problem med torktiden, jag använde Nubar foundation som underlack och Seche vite som överlack.















In English: When I got to see the OPI Texas collection for the first time, I was really glad to see that 6 out of the 12 polishes had a jelly finish (basically like a creme but less opaque - it almost looks like a thick coat of plastic on the nails and are very glossy), I love jellies! One of the 6 is Houston we have a purple.

Houston we have a purple is a berry toned jelly that is on the border between pink and purple. If you compare it with a pink, it's definately purple, but if you compare it to a purple it's definately pink. A real classic shade that works with almost everything and is colourful but at the same time quite discrete, and the jelly finish makes it a bit more interesting than a creme in the same shade. I'm really fond of it! What's typical for jellies is the thin consistency, you need several layers for full opacity, but I don't mind since they dry quickly between the coats. I did 4 coats directly on top of each other without any drying probems, and I used Nubar foundation as a base coat and Seche vite as a top coat.




rebecca cake

Åh vad fint det var. Jag älskar också Jellylack, så mysigt att lacka med och det blir så fint!

2011-01-27 @ 16:07:05
URL: http://beccababycake.blogg.se/
Emma

Kul att de kör med jelly-lack och inte bara det vanliga kräm!

2011-01-27 @ 17:29:30
URL: http://emla82.blogspot.com
Viola, Killer Colours

Mums, som godis! Jag har faktiskt ett lack från Nivea som är jäkla likt det där.. Har inte använt det på över ett år, dags att dra fram det tror jag, nu när jag blev så inspirerad! Haha.

2011-01-27 @ 17:44:46
URL: http://killercolours.blogg.se/
delinda

gillar också den nyansen, hade lite svårt att få fram den med kameran bara. sjukt snygg och fastnade för jellylacken :)

2011-01-27 @ 21:52:14
URL: http://www.delinda.se
Litenoumjuq

Ser ut som den perfekta färgen. Fast till ett läppstift :)

2011-01-27 @ 22:34:13
Emma P

Färgen är fin, men jag måste avvika lite och säga att jag förstår mig verkligen inte på jellylack. Visst de har schyst glans, men VNL är något jag helst vill undvika och gärna utan att behöva måla fyra lager. Sen kan jag iofs måla fyra lager, men inte för ett jellylacks skull...

2011-01-27 @ 22:48:32
URL: http://sminkan.blogg.se/
Purity

rebecca cake: Ja, det är något speciellt med högglansen som man får av jellies!



Emma: Håller med! =)



Viola: ooh, det vill jag se! =D



delinda: Ja, lila är några av dom svåraste färgerna att fotografera av någon anledning...



Litenoumjuq: MAC Rebel kanske kan vara något för dig då? http://purity.webblogg.se/images/2009/rebel_61183494.jpg



Emma P: Smaken är som baken! jag älskar glansen man får av jellylack, och stör mig inte speciellt mycket på lite VNL =) Plus att jag tycker man får lite mer djup i ett jelly än ett krämlack.

2011-01-28 @ 15:24:50
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy