Swatches: MAC Wonder Woman


Jag vet att det är en hel del av er som är nyfikna på MAC's Wonder Woman-kollektion som lanseras i mars, så jag tänkte ge er en liten förhandstitt på några av produkterna =)










Lady justice eyeshadow quad



Lady justice eyeshadow quad: Lady justice, Insurmountable, Deep truth, Bold babe



Lady justice eyeshadow quad: Lady justice, Insurmountable, Deep truth, Bold babe



Lady justice eyeshadow quad: Lady justice, Insurmountable, Deep truth, Bold babe


Jag är lite kluven till vad jag tycker om den här ögonskuggskvartetten. Lady Justice är en typisk lustre-skugga: glittrig och skir, och svår att få att fästa på ögonlocket. Insurmountable är i veluxe pearl-formulan, men beter sig mer som en satin-skugga, mjuk, pudrig och högpigmenterad. Deep truth, som är en permanent skugga i frost-formulan, är en av mina favoritskuggor från MAC, men det är så trist att den är väldigt lik Bold babe som även den är i frost-formulan. Det är inget fel på pigmenteringen i någon av de tre blå skuggorna, men förvänta dig inte ett "oompfh"-resultat - den här paletten är perfekt för en lite mer diskret, blågrå sotning.

In English: I'm a bit torn when it comes to this eyeshadow quad. Lady Justice is your typical lustre eyeshadow: glittery and sheer, and hard to get to stay put on the lid. Insurmountable is a veluxe pearl, but acts more like a satin, soft, powdery and highly pigmented. Deep truth, which is a permanent frost eyeshadow, is one of my favourite eyeshadows from MAC, but it's a bit boring that it looks quite a lot like Bold babe which also is a frost eyeshadow. There's nothing wrong with the pigmentation of any of the shades, but don't expect an "oompfh" result - this is a great palette for creating a more descrete, greyish blue smoky eye.







Amazon princess powder blush



Amazon princess powder blush



Amazon princess powder blush: dark side, light side, blended


Jag blev helt fruktansvärt positivt överraskad av det här rouget! Vid en första anblick ser det rätt ointressant ut - ett kallt rosa rouge med en brun månskiva - men på huden blir det något helt annat. Det "bruna" blir en härlig bärfärgad rosaröd, och den kalla rosa är mjuk, härlig och precis lagom skimrig, och båda färgerna är helt galet högpigmenterade. Ihopblandade blir dom en succé!

In English: I was delightly surprised by this blush! At a first glance, it looks quite uninteresting - a cool pink with a brown slice - but on the skin, it's completely different. The "brown" turns a lush, berry red pink, and the cool pink is soft, lush and glowy, and both shades are insanely highly pigmented. Together, they're a complete success!




Penultimate eyeliner (jumbo)



Penultimate eyeliner (jumbo)



Penultimate eyeliner (jumbo)


Jag har väldigt svårt att arbeta med den här sortens eyelinerpennor, mest för att jag tycker det är knepigt att få till ett bra resultat med en spetsig pensel och använder hellre en platt, snedskuren. Jag tycker att tippen på originalet (det här är en jumboprodukt, dubbelt så stor som originalet) har en tipp som inte är tillräckligt styv och dessutom disponerar snålt med färg, så därför får jumbo-versionen pluspoäng från mig eftersom den är mer bastant och ger ifrån sig tillräckligt med färg. Den är lite knepig att jobba med på grund av sin storlek, men jag föredrar den klart framför originalet!

In English: I have a hard time working with this kind of eyeliner pens, mostly because I think it's a bit tricky to get a good result with a pointed brush and rather use a flat angled one. I think that the tip on the orignal (this is a jumbo product, twice the size of the original) has got a tip that's not sturdy enough, plus it doesn't dispose enough colour, so the jumbo version gets plus points from me since it's sturdier and has got a better colour flow. It's a bit tricky to work with due to its size, but I totally prefer this to the original!




Wonder Woman lipglass



Wonder Woman lipglass






Wonder Woman lipglass compared to regular size lipglass



Wonder Woman lipglass wand compared to regular size lipglass wand


Läppglansen är ytterligare en produkt som kommer i jumboversion i den här kollektionen. Tuben är dubbelt så stor som en normal läppglanstub, men priset är inte så mycket högre så gillar du nyanserna får du mycket produkt för pengarna. Det är inte bara tuben som är större - applikatorn är också dubbelt så stor, vilket kan ställa till problem vid appliceringen, speciellt om du har tunna läppar. Själva färgen på det här läppglanset finns det inget att klaga på hos - en högpigmenterad, stark röd med diskret guldskimmer. Älskar't!

In English: The lipglosses are another product that are launched as a jumbo version in this launch. The tube is about twice the size as a regular lipglass tube, but the price isn't that much higher so if you like the shades, you get a lot of value for your money. It's not only the tube that's bigger - the applicator is also twice the size, which might cause problems at application, especially if you have thinner lips. The shade of this lipgloss is just a pure delight - a highly pigmented, bright red with discrete gold shimmer. Love it!




Opulash mascara: Themysicra



Opulash mascara: Themysicra on bare lashes (left) and on top of MAC prep + prime lash (right)



Det lanseras tre färgade versioner av Opulash mascara, här ser ni den blå Themysicra. Som ni kanske minns är jag inte helt förtjust i Opulash-formulan, men de färgade versionerna verkar göra fransarna lite mindre hårda av någon anledning. Jag har väldigt svarta fransar i mig självt, så applicerad ensam på fransarna ger lite färgade franstippar, lägger jag en vit ögonfransprimer som grund får jag mer tryck i den blå färgen.

In English: There are three coloured versions of Opulash mascara in this launch, here is the blue one, Themysicra. As you might remember, I'm not too fond of the Opulash formula, but the coloured versions seem to make the lashes a tad less stiff for some reason. My lashes are naturally quite dark, so applied on it's own on the lashes gives a result with blue tinted tips, if I apply a white eyeshadow primer underneath, there is a lot more colour payoff.





Överlag så är jag väldigt förtjust i den här kollektionen, och förpackningarna är av väldigt hög kvalitet trots det lite "barnsliga" utseendet, vilket gör att dom inte får den där plastiga leksaksaffärskänslan. Dom är tacky på ett härligt och snyggt sätt! Jag ska spana in det andra rouget, Mighty Aphrodite, läppstiftet Spitfire och eventuellt den gröna ögonskuggspaletten Valiant så fort kollektionen kommer upp i diskarna!

In English: Overall, I'm really fond of this collection, and the packaging is of very high quality despite the "childish" look, which prevents the plastic toy feeling from happening. They are tacky in a fun and gorgeous way! I'll check out the other blush, Mighty Aphrodite, the lipstick Spitfire and eventually the green eyeshadow palette as soon as the collection hits the counters!






Honi

Blush duosarna har jag varit supersugen på länge nu.. om man skulle ta och se om Magasin har dom..

2011-02-15 @ 18:35:36
URL: http://honi.blogg.se/
Purity

Honi: Tänk på att kollektionen inte finns uppe i diskarna förrän i mars.

2011-02-15 @ 18:44:45
URL: http://purity.webblogg.se/
Tina (Beleza)

Själv är jag mest nyfiken på den gröna maskaran och på mina ljusa fransar kan jag tänka mig att färgen kommer fram riktigt bra. Den lila paletten skulle inte sitta helt fel heller, har inte så mycket lila skuggor.

2011-02-15 @ 18:56:04
URL: http://beleza.blogg.se/
Emma

Jag gillar dessa saker mycket även om min första tanke var lite bansligt. Rouget är fantastiskt är sjukt sugen på Mighty Aphrodite.

2011-02-15 @ 20:06:35
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Tina: Ja har man ljusa fransar kan det nog bli riktigt maffigt! =)



Emma: jag ska också försöka haffa Mighty Aphrodite, ser hur läckert som helst ut och när jag har fått sätta fingrarna i Amazon princess så fick jag mersmak!

2011-02-15 @ 20:42:42
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma P

Rouget ser fantastiskt läckert ut. Resten kvittar för min del...

2011-02-15 @ 22:39:07
URL: http://sminkan.blogg.se/
Beauty by Tanci

favoriterna ur kollektionen var läppstiftet som jag skrev om och lipglass som finns här på din sida :). Kommer absolut att kika på fler läppstift ur kollektionen och även kanske rouget.

2011-02-16 @ 07:49:44
URL: http://beautybytanci.se
Michilicious ~

Ah! Jag gillar verkligen ögonskugge-quaden och mascaran, och rouget är sött! ^__^

Pauline

ooh jag måste ha rouget! är det i samma storlek som vanliga rouge ??

2011-02-16 @ 17:11:15
Krall

Boooring.... Ögonskuggepaletten är alltför lik Tone:Grey som kom för nåt år sen, läppglanset känns som att man sett hundra gånger förr och rouget är för rosa för min smak. Nej, denna passar jag på - inte för att jag har nåt val egentligen, budgeten tillåter inte smink för tillfället.

2011-02-16 @ 17:27:38
Purity

Emma P: Jag är mest förtjust i rougen med måste jag säga =)



Beauty by Tanci: Rouget är sjukt pigmenterat, väl värt att spanas in!



Michilicious: Rouget är min favorit av produkterna =)



Pauline: Det är ett rouge modell större, samma som beauty powders/blush ombre/MSF/bronzing powders.



Krall: Jag som älskar knallrosa rouge är tokförtjust i det ;) men det känns skönt fakiskt när det kommer kollektioner där inget lockar när man verkligen inte har råd!

2011-02-16 @ 19:03:52
URL: http://purity.webblogg.se/
Emilie

Wow, jag gillade verkligen rouget :O Paletten känns sådär njaa, färgerna är fina (jag vill ha deep truth) men ja, jag vet inte. Rouget lockade mest - och läppglanset då :D

2011-02-18 @ 17:10:44
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Emilie: Deep truth finns ju att köpa separat =) Visst är rouget fint!

2011-02-21 @ 16:57:44
URL: http://purity.webblogg.se/
Jossan

Jag köpte läppglanset Wonder Woman och älskar det! Härlig färg! Är väldigt ovan vid att ha starka färger på läpparna men det här glanset kan nog få mig att börja måla läpparna röda varje dag! :-) Gillar verkligen förpackningarna!

2011-03-16 @ 09:36:43
URL: http://tallemaja.wordpress.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy