MAC - Wonder Woman collection


Wonder Woman är nog den mest kända superhjältinnan genom tiderna. Hon gjorde sitt första framträdande i seriernas värld redan 1942 - i mars lanserar MAC en kollektion tillägnad Wonder Woman med härligt kitschiga förpackningar och supersizeade läppglans, MSF och penultimate eyeliner.


MAC Wonder Woman
Release date: February 10th 2011 (US/Canada), March (International)



Banish any thought of being a Plain Jane: M∙A∙C and Wonder Woman have joined forces! For Spring 2011, take a trip to Paradise Island with a legendary line up of super-sized Mineralize Skinfinish, bold Eye Shadow quads, Pigment, Opulash, Lipsticks and oversized Lipglass, jumbo-big Powder Blush and Penultimate Eye Liner, Nail Lacquer and Lash inspired by the larger-than-life Bold Babe. Dashing and dazzling, the iconic super heroine reminds us that inside every woman is a Mighty Aphrodite full of courage, confidence and charisma. Kaboom! Mission Accomplished!
Wonder Woman has always known the importance of astounding accessories. For her collaboration with M∙A∙C, we’ve infused her sense and fantasy and wonder into a vivid collection of awe-inspiring accessories as fierce and feminine as the heroine herself. Bright, bold, superhuman designs in Makeup Bags – from radiant Red to Bulletproof Blue, Utility Belt Brush Sets, and exclusively online, the WW T-Shirt and Invincible Mirror. Shazam!
Banish any thought of being a Plain Jane: M∙A∙C and Wonder Woman have joined forces! For Spring 2011, take a trip to Paradise Island with a legendary line up of super-sized Mineralize Skinfinish, bold Eye Shadow quads, Pigment, Opulash, Lipsticks and oversized Lipglass, jumbo-big Powder Blush and Penultimate Eye Liner, Nail Lacquer and Lash inspired by the larger-than-life Bold Babe. Dashing and dazzling, the iconic super heroine reminds us that inside every woman is a Mighty Aphrodite full of courage, confidence and charisma. Kaboom! Mission Accomplished!

Wonder Woman has always known the importance of astounding accessories. For her collaboration with M∙A∙C, we’ve infused her sense and fantasy and wonder into a vivid collection of awe-inspiring accessories as fierce and feminine as the heroine herself. Bright, bold, superhuman designs in Makeup Bags – from radiant Red to Bulletproof Blue, Utility Belt Brush Sets, and exclusively online, the WW T-Shirt and Invincible Mirror. Shazam!



Lipstick ($15.50 / 190 SEK)
  • Marquise d’ Sandy cream peach (Lustre)
  • Russian Red Intense bluish-red (Matte)
  • Spitfire Bright creamy magenta (Satin)
  • Heroine Brown bronze (Frost)
Lipglass ($19.50 / 220 SEK)
  • Emancipation - Pale neutral pink
  • Wonder Woman - Bright red with soft pearl
  • Athena’s Kiss - Bright blue fuchsia
  • Secret Identity - Mid-tone copper with soft pearl
Opulash Mascara ($15.00 / 180 SEK)
  • Victorious - Purple
  • Army of Amazons - Green
  • Themyscira - Blue
  • Black - Black
Penultimate Eye Liner ($18.50 / 210 SEK)
  • Rapidblack - True black
Nail Lacquer ($14.00 / 150 SEK)
  • Obey Me - True red
  • Spirit of Truth - Navy blue
Lash ($14.00 / 125 SEK)
  • #48 Lash
Defiance Eyeshadow Quad ($40.00 / 460 SEK)
  • Defiance - Iridescent white pink (Veluxe Pearl)
  • Paradise - Island Soft warm pink (Satin)
  • Star Studded - Mid-tone violet pink (Satin)
  • Real Drama - Dark burgundy with pink pearl (Satin)
Lady Justice Eyeshadow Quad ($40.00 / 460 SEK)
  • Lady Justice - Bright silver with white pearl (Frost)
  • Insurmountable - Dirty blue grey (Veluxe Pearl)
  • Bold Babe - Deep metal blue with white pearl (Frost)
  • Deep Truth - True dark blue (Frost)
Valiant Eyeshadow Quad ($40.00 / 460 SEK)
  • Valiant - Light lime with yellow pearl (Frost)
  • Spinning Transformation - Deep olive bronze with yellow pearl (Frost)
  • Diana Undercover - Dark forest green (Satin)
  • Manila Paper - Pale frost white gold (Veluxe Pearl)
Reflects Glitter ($21.00 / 240 SEK)
  • Reflects Pearl - White glitter with pearl sheen
  • Reflects Bronze - Sparkling rich gold
Pigment ($21.00 / 240 SEK)
  • Bright Fuchsia - Bright magenta
  • Marine Ultra - Vivid marine blue
Powder Blush (Duo) ($24.00 /230 SEK)
  • Mighty Aphordite - Warm peach coral with gold pearl/Bright coral pink with gold pearl (Satin/Frost)
  • Amazon Princess - Bright yellow pink/Deep blue pink with gold pearl (Satin)
Mineralize Skinfinish ($35.00 / 360 SEK)
  • Pink Power - Peachy rose with pink shimmer/Soft rosy bronze/Soft shell pink with fine shimmer
  • Golden Lariat - True coral with fine gold shimmer/Soft suntanned bronze/Soft gold with fine shimmer
Wonder Woman Makeup Bag ($30.00 / 290 SEK)
  • Wonder Woman Red
  • Bulletproof Blue
Utility Belt Eye Brush Set ($49.50 / 545 SEK)
  • Includes 224SE, 213SE, and 194SE
Utility Belt Face Brush Set ($49.50 / 545 SEK)
  • Includes 129SE, 109SE, and 190SE
Wonder Woman T ($25.00) (Online Exclusive)

Invicible Mirror ($20.00) (Online Exclusive)














Lipglass: Emancipation, Athena's kiss, Secret identity, Wonder woman



Lipstick: Heroine, Marquise d', Russian red, Spitfire



Eyeshadow quad: Lady justice, Defiance, Valiant



MSF: Golden raliat, Pink power



Powder blush duo: Mighty aphrodite, Amazon princess



Pigment: Marine ultra, Bright fuchsia. Reflects glitter: Reflects pearl, Reflects bronze



Penultimate eyeliner, Opulash mascara: Army of amazons, Black, Themysicra, Victorious



Nail lacquer: Obey me, Spirit of truth



Accessories



Jag måste säga att jag är helt fruktansvärt förtjust i förpackningarna, dom är så kitschigt superhjältefula att dom blir snygga! Jag misstänker att det kommer bli delade meningar angående detta, känns som att man antingen älskar dom eller hatar dom ;-) Jag ska spana in duorougen, läppstiften och läppglansen när kollektionen landar i diskarna, lite bilder och swatches kommer i början av nästa vecka på ett par av produkterna!






In English: Wonder Woman is probably the most famous super heroine through all times. She did her first appearance in comics as early as in 1942 - this spring, MAC launches a collection dedicated to Wonder Woman with lovely kitsch packaging and super sized lipglosses, MSF:s and penultimate eyeliner.

I have to say that I absolutely adore the packaing, they are so kitsch and super hero ugly that they are pretty! I suspect that the opinions will differ though, it feels like you either love it or hate it ;-) I will check out the duo blushes, lipsticks and glosses when the products launch in store, I will post some pictures and swatches on a couple of the products at the beginning of next week!



Please remember to link back to this post if you wish to share this information and pictures on your website/blog!




Sylvie

I think I'm actually getting nothing from this collection at all. The blushes and MSFs are way too big and I already have trouble trying to finish the regular size ones (or at least make a dent in it! You know, I've had a blush for 4 years and a dip is only just forming!) The lipsticks don't seem like anything special and I thought that I might get maybe one lipgloss but having seen how ridiculously big the applicators are, I think I'm going to get nothing. For the first time in my life, I'm completely ignoring a major collection.

2011-02-10 @ 17:16:05
keijukainen

I agree with Sylvie. It doesn't really help these items are also super-priced. I'm skipping this one unless I fall in love with Spitfire and B2M for it.

2011-02-10 @ 17:25:15
Efwa

Jag vill ha blusherna och kanske den ljusa MSF´en.



Jag älskar också förpackningarna! Om man nu blev himla besviken på disneys förpackningar som man väntade sig bli häftiga och fick en rejäl besvikelse när de såg ut som smink för barn så är det just vad man väntade sig av denna och det blev sååååå himla bra.



Kanske åka och shoppa tillsammans? Det vore trevligt.

2011-02-10 @ 17:26:26
Aila

Men åååh, jag vill ha såååå mycket...

2011-02-10 @ 17:47:09
Matilda/Sminklådan

Åh jag är skitsugen på den ljusa MSF'en, jag kommer säkert missa när den kommer ut i butik bara för jag är så himla glömsk :P



Jag gillar med förpackningarna :D

2011-02-10 @ 17:49:16
URL: http://sminkladan.blogg.se/
Emma

Den koralliga blushen får gärna komma hem till mig :)

2011-02-10 @ 19:07:45
URL: http://emla82.blogspot.com
Sexy Sadie

Synes innpakningen ser så billig og ekkel ut, at selv om fargene er lekre, så frister kolleksjonen overhodet ikke.

2011-02-10 @ 19:25:50
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Alice

Jag är supersugen på båda MSFen, Reflects Pearl och borstsetet för ögon :)

2011-02-10 @ 20:09:30
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Lisa

Vet du om borstseten kommer till Sverige?

2011-02-10 @ 21:01:35
Darling

Njaa, gillar inte alls designen. Ser billig och lite småbarnsaktig ut :) Känns helt fel för deras prisklass.

2011-02-10 @ 21:46:18
URL: http://finslipad.blogspot.com
Eleni

Tycker förpackningarna är coola men jag hoppar nog att köpa något från denna kollektionen. Inget direkt som lockar mig färgmässigt.

2011-02-10 @ 21:59:10
Lilly

håller med dem flesta här, cool idé med förpackningar, men inget som lockar direkt

2011-02-10 @ 23:04:25
URL: http://varaandetag.blogspot.com
Tina

Har beställt Marquise D' Lipstick och Wonder Woman Lipgloss i USA, kommer hem till mig nästa vecka, hurra! Hade gärna sett en "klassisk" MSF istället för de "uppdelade", då hade det nog blivit ett köp.

2011-02-11 @ 09:11:07
URL: http://beauty.viktbloggerskan.se
madde

Tycker förpackningarna är barnsligt fina =) men tror inte det blir nåt inköp för mig!

2011-02-11 @ 09:28:44
URL: http://onelipstickmom.blogspot.com
Anna

Jag har sett en hel del reviews på youtube då det gäller denna kollektion och jag gillar den, speciellt MSFen, quaden Defiance, läppstiften samt lipglassen :) Dock tänker jag nog inte försöka få tag i dem. När det gäller förpackningen... mig stör den inte. Den är rätt söt :)



Kram

2011-02-11 @ 13:57:47
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Jossan

Åh, jag tycker att förpackningarna är coola och kitschiga! Skulle gärna köpa Wonderwoman (lipglass), Obey Me (nagellack) och Russian Red (läppstift). Synd att allt är så dyrt bara! :-(

2011-02-11 @ 14:11:57
URL: http://tallemaja.wordpress.com
Linda

Nej, det här tilltalar mig inte alls, tvärtom. Den enda produkten som ser lite intressant är MSF:en.

2011-02-11 @ 19:47:12
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Sylvie

keijukainen: I think you probably can't B2M for them because they are in special packaging, though I think it's not quite a standardized policy yet. I couldn't B2M Hello Kitty but I B2Med To The Beach (I'm in France). I guess since these items cost more than usual, most likely they won't allow you to do that.

2011-02-11 @ 23:41:58
Carolina

Jag både gillar och inte gillar kollektionens look...superhjältinne-temat går verkligen hem men däremot är jag tveksam till de klarblå och röda förpackningarna. Nåväl, dosorna och hylsornas utseende skall ju inte vara vad som avgör ett köp, så visst är jag intresserad, eller nyfiken kanske är bästa ord. De färgade mascarorna tittade jag lite extra på, gillade färgen på victorius. MSF dosan golden raliat ihop med duorougen mighty aphrodite tror jag skulle se riktigt nice ut!

2011-02-12 @ 09:28:43
Louise

Nej, jag är en av dem som verkligen inte alls tycker om dessa förpackningar. Kul idé dock, men nej tack.

2011-02-13 @ 23:18:13
URL: http://themakeupyone.blogg.se/
Purity

Sylvie: The blushes are MSF size, but I agree - it takes a looong time to finish a blush =P The applicators of the glosses aren't that horrible to work with acctually, the look friggin' huge but are pretty easy to use on the lips.



keijukainen: The super-sized products have higher prices, and the rest have a slight price raise due to the special packaging. I'm curious about spitfire too!



Efwa: Jag ska komplettera med korallrouget och läppstiftet Spitfire =) Klart vi kan shoppa tillsammans!



Aila: farligt med dessa stora kollektioner!



Matilda: Det är svårt nu för tiden att pricka in kollektionerna, verkar inte vara något regelbundet datum som diskarna får in grejerna utan det är bara att chansa att det har kommit in... Eller ringa och fråga då.



Emma: Samma här!



Sexy Sadie: Förpackningarna ser plastigare ut på promobilderna än i verkligheten!



Alice: Tänk på att borstseten inte håller samma höga kvalitet som fullsizeborstarna eftersom dom är maskingjorda.



Lisa: Yes, det enda som inte kommer till sverige är spegeln och tischan.



Darling: Tror det är en sån här love/hate grej med förpackningarna - antingen tycker man att dom är skitfräna eller skitfula!



Eleni: Det jag är mest impad av är rougen, sjukt fina!



Lilly: Allright!



Tina: Yey! Jag tycker MSF:en är för stora, vet inte riktigt vart jag skulle göra av dom i sminklådan =P Rougen däremot, nom nom!



madde: ja, dom är så tacky att dom blir fina!



Anna: Är mest förtjust i rougen än så länge =)



Jossan: Russian Red är permanent i sortimentet, men är du ute efter det i specialförpackning så är det värt att hugga. Var mitt första MAC-stift och jag är fortfarande sjukt nöjd med det!



Linda: Jag tycker MSF:en ser tråkiga ut... Får se om jag ändrar mig när jag ser dom i verkligheten.



Carolina: Nä, är ju insidan som räknas trots allt =) Men fula förpackningar kan verkligen avskräcka, jag köpte t.ex. inget från to the beach men det var å andra sidan inget där som verkligen skrek mitt namn heller.



Louise: smaken är som baken! =)

2011-02-15 @ 21:00:16
URL: http://purity.webblogg.se/
Anonym

Läste någon stans att makeup bagen kostade $3 och inte $30 ... men men

2011-02-18 @ 18:03:35
amra

vart kommer dessa produkter finnas att köpa?=)

2011-02-19 @ 20:57:56
URL: http://thisperfectworld.devote.se
Purity

anonym: Den personen måste nog ha missat en nolla, $3 låter inte som ett rimligt pris.



amra: på Åhléns city, PUB och NK i Stockholm, Åhléns city i Göteborg, på Spirit i Malmö samt online via Kicks.se från och med den 8:e mars!

2011-02-21 @ 17:05:37
URL: http://purity.webblogg.se/
elisabeth

Var kommer borstsetten att säljas. De finns inte att köpa på kicks hemsida :(

2011-03-08 @ 17:08:23
Purity

elisabeth: de finns på Åhléns city i Stockholm!

2011-03-08 @ 17:55:57
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy