FOTD av Efwa: Regnbåge - röd


När jag vaknar nu på morgonen så visste jag helt plötsligt inte alls vilka färger jag ska ha på
min sminkning. Det blir mest ”det var ju alldeles nyss jag använda det, eller det, eller det….”
så jag tänkte att jag skulle utmana mig själv, eller snarare bestämma innan så jag inte kan
ändra mig när jag sitter där vid spegeln.
Jag fick då en idé och kände att R.O.G.G.B.I.V kändes rätt just nu, så får jag efter det komma
på något nytt. Ni vet väl vad R.O.G.G.B.I.V är? Röd, Orange, Gul, Grön, Blå, Indigo,
Violett, dvs regnbågens färger i rätt ordning. Men, hur gör jag det rent praktiskt? ”kravet” är
att jag ska ha färgen för dagen som bas och utgå från den. Det behöver inte vara så att den
måste domineras av dagens färg, men det är bra om det syns vilken dag det är så att säga. Jag
behöver inte heller hålla mig inom färggruppen, men om jag känner mig rätt så kommer jag
nog göra det ganska genomgående, vi får se.
Här kommer första, RÖD och som ni ser är den väldigt lik en annan som jag gjort som
heter ”Sunrise effekt”:
UDPP
Kryolan aquacolor Carmine
MAC paint pot Painterly
FACE Blush Effekt
MUS blush East
MUS Sunrise
MUS Honey pie
MAD Taxi
MUS Eye pencil Golden eye
Hot Pot S30
Hot pot M01
MUS Meteor
E. Funkhopuser creme eye liner Graphite
Lumene Blueberry volume mascara Rich black
When I woke up this morning I didn´t know, all of a sudden, what colours to wear on my eye
make up. Often it seams to be the same and the-colour-I-had-on-yesterday type of thing. So, I
challenged my self or decided rather what to wear the next day so I can´t change my mind in
the morning in front of the mirror.
I´ve got an idea and felt that R.O.Y.G.B.I.V is the thing to do right now. You all know that
R.O.Y.G.B.I.V is the first letters of the colours in the rainbow in the right order, right? Red,
Orange, Yellow, Green, Blue, Indigo, Violette. I don´t need to do the whole eye make up in
just the colour for the day, but if i know my self like I do, I most certainly will.
This is my first one, RED and as you can see it looks almost like another one I´ve already
done called ”Sunrise effekt”:
När jag vaknar nu på morgonen så visste jag helt plötsligt inte alls vilka färger jag ska ha på min sminkning. Det blir mest ”det var ju alldeles nyss jag använda det, eller det, eller det….” så jag tänkte att jag skulle utmana mig själv, eller snarare bestämma innan så jag inte kan ändra mig när jag sitter där vid spegeln.

Jag fick då en idé och kände att R.O.G.G.B.I.V kändes rätt just nu, så får jag efter det komma på något nytt. Ni vet väl vad R.O.G.G.B.I.V är? Röd, Orange, Gul, Grön, Blå, Indigo, Violett, dvs regnbågens färger i rätt ordning. Men, hur gör jag det rent praktiskt? ”kravet” är att jag ska ha färgen för dagen som bas och utgå från den. Det behöver inte vara så att den måste domineras av dagens färg, men det är bra om det syns vilken dag det är så att säga. Jag behöver inte heller hålla mig inom färggruppen, men om jag känner mig rätt så kommer jag nog göra det ganska genomgående, vi får se.

Här kommer första, RÖD och som ni ser är den väldigt lik en annan som jag gjort som heter ”Sunrise effekt”.


Ögon / Eyes
  • UDPP
  • Kryolan aquacolor Carmine
  • MAC paint pot Painterly
  • FACE Blush Effekt
  • MUS blush East
  • MUS Sunrise
  • MUS Honey pie
  • MAD Taxi
  • MUS Eye pencil Golden eye
  • Hot Pot S30
  • Hot pot M01
  • MUS Meteor
  • E. Funkhopuser creme eye liner Graphite
  • Lumene Blueberry volume mascara Rich black







In English: When I woke up this morning I didn´t know, all of a sudden, what colours to wear on my eye make up. Often it seams to be the same and the-colour-I-had-on-yesterday type of thing. So, I challenged myself or decided rather what to wear the next day so I can´t change my mind in the morning in front of the mirror.

I´ve got an idea and felt that R.O.Y.G.B.I.V is the thing to do right now. You all know that R.O.Y.G.B.I.V is the first letters of the colours in the rainbow in the right order, right? Red, Orange, Yellow, Green, Blue, Indigo, Violet. I don´t need to do the whole eye make up in just the colour for the day, but if i know my self like I do, I most certainly will.

This is my first one, RED and as you can see it looks almost like another one I´ve already done called ”Sunrise effekt”.




Emilie

Åh! Rött är verkligen en skugga jag aldrig vågat använda ( jag har nog inte ens någon) men det är ju ruskigt fint! Jag vet dock inte riktigt hur det skulle passa mot mitt röda hår men jag blir ju sugen när jag ser din sminkning! Jättefint som vanligt :)

2011-02-18 @ 11:37:35
URL: http://vintertroll.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy