China Glaze Lighthouse


Nummer två ut att testas av Anchors away-lacken är det gula skimmerlacket Lighthouse.

Lighthouse är ett lack med skir gul basfärg med ett mellanting av stora skimmerpartiklar och små glitterpartiklar. Färgen byggs alltså upp av skimret/glittret och inte speciellt mycket av basfärgen, därför behövs ganska många lager för att det ska bli täckande. Jag behövde 4 lager, och då blev det inte helt täckande men det gör inte så mycket eftersom mina naglar är extremt korta just nu. Det här gör sig nog allra bäst som ett layeringlack, men har man tålamod att lacka många lager blir det jättefint på egen hand också! Gula lack brukar vara lite småknepiga att jobba med, men eftersom det mesta av färgen sitter i skimret och inte i basen i det här lacket så var det väldigt lätt att lacka med för att vara ett gult lack. Jag använde Scratch nails ridgefiller som underlack och Seche vite som överlack.
















In English: Number two to be tested out of the Anchors away polishes is the yellow shimmer Lighthouse.

Lighthouse is a polish with a sheer base and something between large shimmer particles and small glitter particles. The colour is built up by the shimmer/glitter and not so much by the base, so you need quite many layers for it to reach full opacity. I needed 4 coats, and it's not totally opaque but it doesn't matter that much since my nails are extremely short right now. This probably works best as a layering polish, but if you have the paitence to do a few coats it's really pretty on it's own aswell! Yellow polishes tend to be a bit tricky to paint with, but since most of the colour is in the shimmer and not in the base in this polish, it was easy to use being a yellow polish. I used Scratch nails ridgefiller as a base coat and Seche vite as a top coat.




Sexy Sadie

Hjelp, den var fæl.

2011-02-03 @ 17:32:15
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Thessan

Du tar alltid så fina bilder! ;D <3

2011-02-03 @ 17:52:45
URL: http://thessanslilla.blogg.se/
Josefine

Åh, superfint! :D Önskar jag inte hade en sådan fobi för nagellack, på mig själv haha. Tycker det är superäckligt med kladd och ja, jag vet inte, är rädd att jag ska se konstig ut med det över huvudtaget. Hoppas jag kommer över det snart haha, för du visar så mycket fint så man dör ;D

2011-02-03 @ 17:59:41
Maria

så snygg den var!

den lär införskaffas :P

2011-02-04 @ 11:49:18
URL: http://lilliss84.blogspot.com/
sara

guh jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om denna.. fin guldig gul färg överlag, men får lite känslan av nikotin-naglar av den också :(

2011-02-04 @ 17:43:47
Purity

Sexy Sadie: Tycker du? Ptja, alla kan inte tycka lika jämt!



Thessan: Tack!



Josefine: Äsch, det är nog en vanesak! Börja med ofärgat eller skirt lack så vågar du nog dig på lite knalligare färger eftersom om du är nyfis på att börja lacka naglarna =)



Maria: Ett riktigt sommarlack!



sara: Det är finare i verkligheten när man ser hur vackert det glimmar och gnistrar!

2011-02-07 @ 18:33:49
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy