Purity recenserar: Nubar Diamont och Foundation base


Jag tycker om att variera mig när det kommer till överlack och underlack, även om jag har mina favoriter som jag är väldigt nöjd med - för jag tror att det kan finnas något ännu bättre någonstans där ute. Jag använder däremot gärna underlack och överlack från samma märke tillsammans eftersom jag har märkt att det fungerar allra bäst för mig, lacken har en tendens att sitta bättre om underlack och överlack är gjorda för att fungera ihop med varandra. Senaste över/underlacken att testas har varit Foundation base och Diamont från Nubar, och jag har testat dom ihop med en hel hög olika nagellacksmärken den senaste månaden så jag tänkte att det kunde vara dags för en liten recension =)






Nubar Diamont

Diamont är ett snabbtorkande överlack som ska ge en högglansig yta. De andra snabbtorkande överlack jag har testat (Seche Vite och China Glaze Fast forward) har varit yttorra på någon minut och sedan tagit ca 20 minuter på sig för att härda samtliga lager lack helt. Diamont är aning långsammare på att torka, det tar ca 3-4 minuter för lacket att bli yttorrt och runt en halvtimme för det att härda helt. Ett plus i det avseendet är däremot att det tar längre tid innan lacket blir tjockt och segt i flaskan, så det behöver inte tunnas ut alls lika ofta som t.ex. Seche Vite. Glansen blir helt okej, men inte glansigare än något annat överlack jag har testat. Jag är inte lika förtjust i det här överlacket som i Seche Vite på grund av den långsamma torktiden, så jag kommer antagligen ersätta det med Seche Vite när den här flaskan är slut, men det är absolut inte dåligt på något vis.

Pris: 135 kr hos Nailshop
Betyg: 3/5


Nubar Foundation base

Foundation base är ett underlack som ska hjälpa lacket att fästa bättre, skydda nageln mot missfärgning och stärka de egna naglarna - med andra ord vad jag förväntar mig från alla underlack jag testar. Tidigare har jag kört med Seche clear, och det är väldigt likt Foundation base. Snabbtorkande (det är helt torrt på ca 1 minut), skyddar nageln mot missfärgning och hjälper till att få lacket att fästa bättre. Jag är störtnöjd med det här underlacket, finns inget dåligt med det och jag rekommenderar det verkligen!

Pris: 135 kr hos Nailshop
Betyg:
5/5






In English: I like to vary my top and base coats, even though I have my favourites that I am more than happy with - because I always think that there are something that's even better than the others out there. I like to use base and top coat from the same brand since I have noticed that they work best together. The latest base and top coats I have tried are Foundation base and Diamont from Nubar, and I have tried them together with a lot of different nail polish brands the latest month so I thought it's time for a small review =)

Nubar Diamont

Diamont is a fast dry top coat that is supposed to give a high shine surface. The other fast dry top coats I have tried (Seche Vite and China Glaze Fast forward) have been dry on the surface after about a minute and have dried completely after about 20 minutes. Diamont is a tad slower at drying, it takes about 3-4 minutes for it to be dry on the surface and about 30 minutes for it to dry completely. One positive aspect of this is that it takes a longer time for it to get thick and goopy in the bottle, so you don't have to thin it as often as Seche Vite for example. The gloss effect is OK, but it's not glossier than any other top coats that I have tried. I'm not as fond of this top coat as I am of Seche Vite due to the slow drying time, so I will probably replace it with Seche Vite when I have finished this bottle, but it's not bad either.

Price:
$7.49 at Nubar online
Rating: 3/5

Nubar Foundation base


Foundation base is a base coat that is designed to help the polish to adhere better to the nail, protect the nail against staining and strenghtening the nail - everything that I expect from all base coats I try on, in other words. I've been using Seche clear lately, and it's a lot like Foundation base. Fast drying (completely dry in about a minute), protects the nail against staining and helps the polish to adhere better to the nail. I'm really happy with this base coat, I can't say anything bad about it and I really recommend it!

Price: $6.99 at Nubar online
Rating: 5/5





keijukainen

I really like Nubar Foundation base! My nail polish lasts longer without chipping with Nubar than with Seche clear (with same top coat).



I can also recommend Nubar Nu Nails if your nails are in a bad condition. Last summer I did a renovating job and my nails suffered so bad from it and they peeled all the time. I got Nu nails and used it as recommended applying a new coat every day for a week without removing the polish in between. Then I removed the polish and the difference in my nails was amazing! After that I continued using Nu nails as a base for colored nail polish for a few months and my nails returned to normal. Amazing product!

2010-09-13 @ 10:22:08
Carina

Vad kul att du handlar grejer på Nailshop! Jag känner Helen som driver Nailshop (och min mamma kan nästan ses som delägare med tanke på hur mycket pengar hon lagt ut där genom åren ;)) och hon är så duktig och jättetrevlig :)

2010-09-13 @ 15:24:32
URL: http://wallofsound.blogg.se/
Purity

keijukainen: Thanks for the tip, sounds interesting!



Carina: Dessa har jag handlat på eBay, men tipsade om nailshop eftersom det är den största svenska återförsäljaren av Nubar =)

2010-09-13 @ 15:46:22
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy