Orly Galaxy Girl


Jag hade himla svårt att välja lack nu när det var dags att lacka om - Nfu Oh's #51 hade suttit på mina naglar i nästan en vecka innan jag kom mig för att byta ut det mot något annat. Jag kände för något mörkt och höstigt men samtidigt lite flashigt, så valet föll på ett lack ur Orlys cosmic fx-kollektion - Galaxy Girl.

Galaxy Girl är ett lack med brunrödrosa bas och fullspäckat med skimmer i rosa, turkos, lila och silver. Olika färger på skimret träder fram beroende på ur vilken vinkel man ser lacket, men mest framträdande är nog det turkosa skimret. I svagt ljus ser lacket mörkt och nästan brunsvart ut, men i dagsljus och när solen faller på träder allt skimmer och miniglitter fram. Det här är det första lacket jag testar från Orly, och jag är väldigt nöjd med formula och torktid - dessutom är korken väldigt greppvänlig och trevlig att hålla i. Jag behövde tre lager för full täckning, och jag toppade det med ett lager Nubar Diamont.












In English: I had such a hard time to choose polish when it was time to redo my manicure - I wore Nfu Oh #51 for almost a week before I decided to replace it. I felt like something dark and vampy but at the same time a bit flashy, so I chose one of the Orly cosmic fx polishes - Galaxy girl.

Galaxy Girl is a polish with a brown/red/pink base and is chock full of pink, turquoise, purple and silver shimmer particles. Different colours of the shimmer comes out in different angles, but the turquoise is most noticeable. In dim lightning, the polish looks almost like a brownish black, but in daylight and in direct sunlight, all of the shimmer and micro glitter comes out. This is the first Orly polish I've tried out, and I'm very happy with the formula and drying time - plus that the cork is really comfortable to hold in your hand. I needed three coats for full coverage, and I topped it with a coat of Nubar Diamont.




Andrea

ååh,så galet snyggt det är!

Det blir nog mitt nästa lack, spännande o mörkt,

nu har jag Swing Baby som också är fint :)

2010-09-09 @ 15:18:49
Emma

Detta är min absoluta favorit från Cosmic FX!

2010-09-09 @ 17:55:55
URL: http://emla82.blogspot.com
Michilicious ~

Coolt! :3

2010-09-09 @ 20:35:27
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Anna

Passar utmärkt nu då hösten närmar sig och då nätterna är mörka :)

Jättefint lack :)

2010-09-09 @ 23:32:07
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Carolina

Det är som att jag inbillar mig att lacket inte riktigt kommer till sin rätt, jag hade iaf förväntat mig mer skimmer, skiftande likt bensin i en pöl på backen. På min skärm ser jag tydligt det turkosa och silvriga skimret men inget av de andra och hela basfärgen ser brun ut :S Jag hoppas det är min skärm bara, för det där lacket i flaska var verkligen en ögonsten från första anblick!

2010-09-10 @ 08:43:21
Purity

Andrea: Ja det är ett riktigt fint höstlack!



Emma: Samma här!



Michilicious: =)



Anna: Ja precis, mörkt men ändå spännande =)



Carolina: Det blir inte alls lika fint på bild som det är i verkligheten. Det påminner väldigt mycket om MACs blue brown-pigment, faktiskt, men lite mer rödrosa bas!

2010-09-10 @ 11:58:19
URL: http://purity.webblogg.se/
Gip

Jag funderar på och köpa dessa. Hur mycket var frakten?

2010-09-11 @ 18:36:30
Junitjej

Vilka snygga naglar!

2010-09-11 @ 22:14:38
URL: http://junitjejen.se
Purity

Gip: Från transdesign går frakten på $18 för upp till 9 lack. Beställer du via nailmail ingår frakten i priset.



Junitjej: Tack!

2010-09-13 @ 17:35:18
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy