OPI The show must go on


Ett lack som många av er har varit nyfikna på att kika närmare på ur OPIs vinterkollektion Burlesque är det röda duochromelacket The show must go on.

Det har gjorts liknelser mellan The show must go on och MAC-lacket Bad Fairy, som släpps med Venomous Villains-kollektionen den 8:e oktober. Tyvärr kan jag inte göra någon färgjämförelse än eftersom jag inte har sett Bad Fairy i verkligheten än, men om man tittar på swatchbilder hos All Lacquered up och Temptalia så ser man stora likheter mellan de två. Båda lacken har ganska stora skimmerpartiklar, där bastonen är en kall magentatonad rosa. I vissa ljus och vinklar får lacken en rödguldig duokrom ton, och håller man nageln i en speciell vinkel mot ljuset kan man se alla färgerna på en gång. Ett jättefint och orginellt lack som är väl värt att äga, oavsett om du väljer OPIs eller MACs version - dock verkar det vara så att Bad Fairy verkar ha en lite starkare duokrom effekt. Jag återkommer med en färgjämförelse så fort Venomous Villains har kommit upp i de svenska diskarna!

The show must go on krävde tre lager för full täckning, men formulan var jättehärlig att jobba med, lacket flöt ut fint över nageln och det torkade snabbt. Jag använde Nubar Foundation base som underlack och Nubar Diamont som överlack. Tyvärr är den duorkroma effekten rätt svår att fånga på bild, speciellt i dåligt ljus, men jag gjorde mitt bästa!
















In English: A polish that many of you have been curious to have a closer look at from the OPI winter collection Burlesque is the red duochrome polish The show must go on.

There have been a lot of speculation lately of The show must go on is a dupe for MAC Baid fairy, released with the Venomous Villains collection. Unfortunally, I can't do a comparison at the moment since I haven't seen Bad Fairy in real life yet (VV is released on October 8th here in Sweden), but if you look at swatch pictures at All Lacquered up and Temptalia, you can see the similarity between the two. Both polishes contain pretty big shimmer particles, where the base tone is a cool magenta pink. In some lights and angles, the polishes flashes a golden red tone, and if you hold your nail in a certain angle against the light source, you can see all colours at once. A really pretty and original shade well worth owning, regardless if you choose the OPI or MAC version - allthough, Bad Fairy seem to have a bit more prominent duochrome effect. I'll do a side by side comparison as soon as Venomous Villains have launched at the Swedish counters!

The show must go on needed three coats for full coverage, but the formula was great to work with, the polish spread evenly onto my nail and it dried pretty quickly. I used Nubar Foundation base as a base coat and Nubar Diamont as a top coat. Unfortunally, the duochrome effect is pretty difficult to catch in pictures, especially in bad lightning, but I did my best!






Emma

Superfint jag kommer nog klicka hem båda :)

2010-09-28 @ 17:17:07
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Emma: Jag ska spana in Bad Fairy innan jag bestämmer mig för om jag behöver båda =)

2010-09-28 @ 18:42:37
URL: http://purity.webblogg.se/
Caroline/StyleFile

tre lager hade jag aldrig gissat på detta lack! men jag måste nog ha detta ;)

2010-09-29 @ 11:08:18
URL: http://stylefile.blogg.se/
jennie

Riktigt härlig färg

2010-10-03 @ 12:24:44
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy