Min sminksamling, två år senare - nagellack


Så var vi framme vid den sista - men kanske den största - delen av min sminksamling: nagellacken. Jag har blivit ett riktigt nagellacksfreak sedan jag började blogga för två år sedan!

Jag sorterar mina lack efter märke och sedan efter färg i min Helmer från Ikea med lådinsatser som heter Antonius. Mina lack fyller för närvarande upp fyra av lådorna, men det finns massor av utrymme för fler =)


In English: We have arrived at the last - but maybe biggest - part pf my makeup collection: the nail polishes. I've become a real nail polish freak since I started blogging two years ago!

I sort my polishes by brand, and then by colour, in my Helmer from Ikea with Antonius compartments. My polishes currently fill up four of the drawers, but there is plenty of room for more =)



My "things that don't suit me but might suit someone else"-drawer + nail art supplies and swatch wheels.

 

 

China Glaze

 

 

China Glaze, OPI, H&M, P2 and ManGlaze

 

 

Nfu-oh, IsaDora, Zoya, NYX, Essie, Nubar, Orly, MAC, GOSH, Depend, Mavala, Eyeko, Scratch, Viva la diva, MaxFactor and Golden Rose

 

 

China Glaze: Swing baby, Ingrid, Goin' my way?, 2030, Lemon Fizz, Yellow polka dot bikini

 

 

China Glaze: Sun worshiper, Breakin', Style wars, Cherry Pie, Raspberry festival, Sneaker head

 

 

China Glaze: Foxy, Ruby pumps, Short & Sassy, Sensuous, Laced up, Strawberry fields

 

 

China Glaze: Heli-yum, Pool party, Pink voltage, Limbo bimbo, Flying dragon, Coconut kiss

 

 

China Glaze: Light as air, LOL, Grape pop, Midnight mission, Calypso blue, Meteor shower

 

 

China Glaze: BLK-BILA-BONG, Rodeo fanatic, Caribbean blue, Flyin' high, For Audrey, Custom kicks

 

 

China Glaze: Atlantis, Re-fresh mint, Watermelon rind, Emerald fitzgerald, Emerald sparkle, Four leaf clover

 

 

China Glaze: Entourage, Kiwi cool-ada, L8R G8R, White on white, OMG, Recycle

 

 

China Glaze: Milennium, Jitterbug, Awaken, Liquid leather, Wagon trail

 

 

OPI: Sparkle-icious, Tease-y does it, Bring on the bling, Need sunglasses?, The "it" color, Rising star

 

 

OPI: Extra-va-vaganza, Take the stage, Give me a coral sometime, The show must go on, Vodka & Caviar, Ali's big break

 

 

OPI: Let me entertain you, Koala bear-y, La paz-itively hot matte, Show it & Glow it, A grape fit, Yokohama twilight

 

 

OPI: Absolutely Alice, Simmer & Shimmer, Russian navy matte, Jade is the new black, Who the shrek are you, Glow up already!

 

 

OPI: Mad as a hatter, You don't know Jacques, My private Jet. Sephora by OPI: Metro chic, Domestic goddess

 

 

Zoya: Alix, Reece, Demi, Adina, Mimi, Charla

 

 

Zoya: Ivanka, Envy, Midori, Shawn, Kelly, Purity

 

 

Nfu-oh: #45, #51, #52, #56, #503, #60

 

 

MAC: Blue india, Peppermint patti, Studded, On the prowl, Mercenary

 

 

Nubar: Milk chocolate creme, Forest. Essie: Pretty edgy, Mint candy apple, Mesmerize, Lovie dovie

 

 

H&M: Red nail, Check me out. P2: Drama, Chic, Rebel, Dangerous

 

 

IsaDora: Black tag, White art. Scratch nails: Sapphire, Black purple, Green gold

 

 

Orly: Galaxy girl, Lunar eclipse, Space cadet. GOSH: Purple heart, Holographic, Rainbow, Blue monday

 

 

Eyeko: Nude, Vintage, Lilac. Golden rose: 147. MaxFactor: Dazzling blue. Viva la Diva: #10

 

 

ManGlaze: Fuggen Ugly, The death tar. NYX: Jungle, Las Vegas, Lime sparkle. Color club: Vintage couture

 

 

Depend: 208, 210, 156, 202, 115, 205, 171, 1008, 132, 206

 

 

Mavala: New Dehli, Riga, Graphic, Freshy, Mexico

 

 

Base and top coats: Orly ridgefiller and Sec n' dry, Seche vite, clear and restore, Nubar diamont and foundation, Essie matte about you

 

 

L.A. Colors Art deco polishes: Bright green, Yellow, Bright orange, Red, Hot pink, Vibrant, Sapphire, Black, White, Silver, Gold rush

 

 

Konad special polishes: Red, Silver, Black, White, Gold, Violet pearl, Psyche pink, White pearl, Blue pearl

 

 

Konad image plates: M1, M26, M29, M30, M35, M44, M57, M59, M60, M63, M64, M56, M65, M73, M78

 


Phew, det där blev fler bilder än vad jag trodde det skulle bli... Hur förvarar ni era nagellack? Sorterar ni efter märke, färg, kollektion etc?

In English: Phew, that was a lot more pictures than I thought it would be... How do you store your polishes? Do you sort them after brand, colour, collection etc?




badbomben

Fantastiskt gött! Härliga lack! Jag sorterar mina lackisar efter märke:)

2010-09-23 @ 14:55:09
URL: http://badbomben.blogspot.com
Daniela

Heaven! <3

2010-09-23 @ 15:09:07
URL: http://nellasofia.blogspot.com/
Sylvie

I have a Louis Vuitton box that came with the handbag that I bought, but instead of throwing out the box, I kept it and used it to store all my polishes. There are about 60 and they fit just nice but I think I have room only for 10 more or so. Oops.

2010-09-23 @ 15:28:34
Andrea

Wow! Massa härligheter! Och Konad, det borde jag skaffa mig snart...



Själv har jag de efter färg just nu, de står på min byrå och då ser det snyggare ut när det blir lite regnbådseffekt ;)

(utom mina Eyeko, de står på rad på ett annat ställe, eftersom jag har nästan allihop och vill att alla ska stå ihop och söt-etiketterna synas bra ^^)

2010-09-23 @ 15:50:08
Emelie

Det var många fina bilder! Jag skulle aldrig orka fota alla mina lack. Försökte med alla OPI en gång men gav upp hehe.

2010-09-23 @ 16:01:39
URL: http://www.pssion.se
annika

Torkar inte dina lack ut? Mina torkar på nolltid nämligen

2010-09-23 @ 16:47:30
Emma

Nagellack har bilvit något som jag har köpt mer och mer!

2010-09-23 @ 16:54:05
URL: http://emla82.blogspot.com
peachgirl

Först efter märke, sen efter färg. De bor just nu lite märkligt till i en bokhylla men ska snart få flytta till en helmer :)

Kul att se vilka märken andra gillar! jag har inte hakat på china glaze- tåget än...men snart kanske. min samling har mycket OPI men också illamasqua och Jessica...verkligen ett toppenmärke, önskar de får en svensk återförsäljare snart!

2010-09-23 @ 18:05:03
Purity

badbomben: Det känns mest logiskt så tycker jag, jag sorterade mina enbart efter färg först men jag tycker det är lättare att hitta och förvara om man sorterar liknande flaskor bredvid varandra.



Daniela: =D



Sylvie: I used to store my polishes in boxes aswell, but then I outgrew them... Whoops! The Helmer is really awesome for polishes, you should check it out!



Andrea: Eyeko har dom sötaste ettiketerna ever!



Emelie: Haha det förstår jag, med tanke på att du har typ 5 ggr så många lack som jag har =P



annika: Förvarar man sina lack på rätt sätt tar det lång tid innan dom torkar ut. Jag förvarar mina mörkt och svalt, är noga med att skruva åt korkarna och skakar om dom ungefär en gång i månaden. Dessutom så tar det längre tid för ett lack att torka ju mer sällan du öppnar flaskan, så eftersom jag har så många olika lack att välja på så öppnas varje flaska inte så ofta vilket jag tror bidrar till att dom håller längre. Skulle det vara så att ett lack blir segt och tjockt så är det enkelt att tunna ut dom med nagellacksthinner så blir dom som nya igen =)



peachgirl: Jag älskar China Glaze - superhög kvalitet, många färger men billigare än OPI. Illamasqua är jag jättesugen på, synd att dom är så dyra... Men det blir en beställning därifrån när jag har råd, har spanat in ett par godingar jag vill testa =)

2010-09-23 @ 18:41:22
URL: http://purity.webblogg.se/
E

Oooo, att du orkade skriva alla namn ;)

2010-09-23 @ 18:49:03
Emma

Imponerande =)

2010-09-23 @ 21:38:30
URL: http://sminkhornan.wordpress.com
Anonym

en dum fråga kancke, men hur får du bort nagellacket från din konad plattor?



älskar din blogg :)

2010-09-23 @ 21:51:09
Izabell

OMG!!! Du måste ha laget en hel förmögenhet på nagellack..haha jag som tycker att jag hade många.. hihi:)



Snygg blogg!



Kraam

2010-09-23 @ 22:00:54
URL: http://mysbella.blogg.se/
Ninni

Vilket härligt inlägg - kul att vi verkligen fick se alla fina färger och inte bara uppifrån. Du har verkligen jobbat med detta inlägg! :-)

2010-09-23 @ 22:14:36
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Purity

E: det tog längre tid att fota allt ;-)



Emma: =)



Anonym: nagellacksremover på en bomullsrondell =)



Izabell: kul att du har hittat hit! Ja det är en del pengar men å andra sidan över ganska lång tid.



Ninni: kul att du gillade inlägget!

2010-09-23 @ 22:23:58
URL: http://purity.webblogg.se/
anna

Hej, vilken härlig kollektion du har! Nagellacksjunkie som jag är så är det jättekul att se bilder på andras samlingar :) Men när jag ser opi's the show must go on kan jag inte låta bli att tänka på bilderna av mac's venomous villains lacket bad fairy. Tror du de kan vara möjliga dupes?



2010-09-26 @ 20:28:33
Purity

anna: Kul att du gillade inlägget! Det kommer ett inlägg om The show must go on och mina tankar om likheterna med Bad fairy på tisdag - håll utkik!

2010-09-26 @ 22:39:31
URL: http://purity.webblogg.se/
Madeleine

Vart köpte du de där art deco nagellacken? :)

2011-04-02 @ 08:55:19
URL: http://maddies.webblogg.se/
Purity

Madeleine: Jag klickade hem dom från cherryculture.com, men dom finns säkert på ebay också =)

2011-04-03 @ 14:10:28
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy