Höstfavoriter


Jag brukar fastna för lite olika produkter beroende på årstid. Här är några jag har fattat extra tycke för nu i höst!

 

 

 

  • 1. OPI Avoplex High-intensity hand & nail cream - OPIs mest kraftfulla handkräm. Den går snabbt in i huden och vårdar både hand och nagel, perfekt för mina hösttorra händer. Pris: 195 kr för 50 ml.
  • 2. Art Deco eyeshadow base - En krämig ögonskuggsbas i burk som ger fäste åt i princip alla sorters ögonskuggor och håller dom på plats under dagen utan att lägga sig i veck. Krämigare än UDPP, torrare än en krämögonskugga. Finns att köpa hos utvalda salonger för ca 130 kr.
  • 3. Garnier tinted roll-on concealer - En tunn concealer i roll-on-form med stålkula som dessutom piggar upp, stramar till, reducerar mörka ringar och svalkar huden under ögonen. En given favorit trötta måndagsmorgonar som piggar upp mina ögon direkt! Ca pris 120 kr.
  • 4. MAC sculpt sculpting powder - En gammal favorit (jag har precis använt upp det sista i min första dosa) som gärna får komma fram och leka dagar då jag vill ge lite extra djup till ansiktet med contouring. Tyvärr finns det inte att köpa i Sverige då det är en PRO-produkt, men det brukar komma i duo-dosa tillsammans med shaping powder lite då och då som LE-version. Pris: runt 135 kr i de amerikanska PRO-butikerna, något dyrare i Europa.
  • 5. MAC eyeshadow - Att jag är ett fan av MACs ögonskuggor är väl inte direkt nån nyhet, men dessa tre gillar jag lite extra just nu: Concrete (matt gråbrun, perfekt att fylla i mina bryn med), Club (duokrom blå/brun) och Satin taupe (skimrande taupe). MACs ögonskuggor kostar 160 kr i dosa och 115 kr i refill.
  • 6. Helena Rubinstein Rose capella Wanted stellars lipstick - ett semi-täckande läppstift med 24 karats guldstoft i en nuderosa nyans som faller mig perfekt i smaken. En liten guldklimp (bokstavligt talat!) som jag ofta bär med mig i handväskan nu för tiden. Ca pris: 290 kr.
  • 7. Lanvin Marry me EdP - En blommig men ändå lite mustigare doft med toppnoter av vit persika, fresia och essens från pomerans, hjärtnot av sambac-jasmin, magnolia och rosblad och basnoter av vitt cederträ, ambra och mysk. Att flaskan är helt adorable gör ju inte saken sämre! En flaska på 30 ml blir din för 425 kr.
  • 8. NUXE Masque frais hydratant - Den här fuktmasken är en räddare i nöden nu när det börjar bli kyligare ute och min hy börjar strejka genom att bli torr och stramig. Smörj på, vänta 10 minuter, torka bort eventuellt överflöde och ditt ansikte blir lent som en babyrumpa! Ca pris 295 kr för en tub på 50 ml.

 

 

 

In English: I usually get new favourite products when the season changes. Here are some favourite products of mine for fall!

 

  • 1. OPI Avoplex High-intensity hand & nail cream - OPI's most powerful hand creme. It's absorbed quickly by the skin and nourishes both hands and nails, perfect for my dry hands! Price: $13
  • 2. Art Deco eyeshadow base - A creamy eyeshadow base in a jar which makes almost every eyeshadow stay put all day long without any creasing. Creamier than UDPP, drier than a creme eyeshadow. Price: about $10
  • 3. Garnier tinted roll-on concealer - A thin roll-on concealer with a steel ball that also brightens, tightens, reduces dark cirkles and cools the skin under your eyes. A given favourite of mine on monday mornings which makes my eyes feel and look more awake instantly! Price: £9.99
  • 4. MAC sculpt sculpting powder - An old favourite of mine (I have just finished my first pot) which I gladly invite to play days when I want to add some extra dimension to my face with contouring. This is a PRO product, which means it's not available at all locations. Price: $18.50
  • 5. MAC eyeshadow - The fact that I'm a fan of MAC eyeshadows probably won't come as a surprise to anyone, but I'm extra fond of these three at the moment: Concrete (matte grey-brown, perfect for filling in my brows), Club (blue/brown duochrome) and Satin taupe (Shimmering taupe). Price: $14
  • 6. Helena Rubinstein Rose capella Wanted stellars lipstick - A light coverage lipstick with 24 carat gold dust in a nude pink shade which really tickles my fancy. A little jem (literally speaking!) that I carry with me in my handbag often nowadays. Price: $32
  • 7. Lanvin Marry me EdP - A flowery but at the same time rich scent. The notes include peach, bitter orange, freesia, magnolia, jasmine, rose, white cedar, amber and musk. The adorable bottle makes it pretty to look at, too! Price: £32 / 30 ml
  • 8. NUXE Masque frais hydratant - This moisture masque is a saviour when it's getting colder outside and my skin goes on strike by getting dry and tighter. Apply, wait 10 minutes, wipe off any residue and your face will feel smooth as a baby's bum! Price: $29


Det här inlägget innehåller produkter som har skickats till mig i PR-syfte. Detta påverkar varken mitt omdöme eller betyg av produkten. Läs mer om min policy här.

This post contains products provided by the manufacturer for consideration. This doesn't affect my opinion or rating of the product. Read more about my policies here.





Åshild

hæææææ koster seriøst pans og øyeskyggen hendholdsvis 115 og 160 kr? det er jo ran.. I norge koster de 95,- og 135,-, og jeg syns det er dyrt..

2010-09-27 @ 13:19:49
URL: http://aashildh.wordpress.com
Maja

Bra grejer=)

2010-09-27 @ 13:47:55
URL: http://mcaria.blogg.se/
Pleu

Åshild: Fast med tanke på skillnaden i värde mellan norska kronor och svenska kronor så skiljer det ju bara fem respektive åtta kronor i pris, så det är ju ingen stor skillnad direkt.

2010-09-27 @ 19:37:38
URL: http://pleu.blogg.se/
Tina (Beleza)

Åh jag har inte ens öppnat min Marry Me än. Måste testas nu när du lagt den bland favoriterna. :)

2010-09-27 @ 21:28:49
URL: http://beleza.blogg.se/
Purity

Åshild: Som Pleu skriver så blir det ungefär samma pris eftersom svenska kronor och norska kronor inte är värda lika mycket. Men ja, jag håller med - för bara några år sedan kostade en MAC-skugga 120-130 kr, priserna stiger fort...



Maja: Japp!



Tina: Det är en perfekt every day-parfym, den är inte jättespeciell men den är en typisk Sanna-parfym och jag är superförtjust i den =)

2010-09-27 @ 21:52:03
URL: http://purity.webblogg.se/
Lina

Hela NUXE serien har blivit favorit för mig sedan Riga resan! ;) Kram

2010-09-29 @ 10:51:49
URL: http://www.godoc.nu

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy