Efwa recenserar: Jabu´she – 24 hour creme


Den här krämen kom jag över i en påse från ett företag som hade ett himla bra koncept. Nu gick det i graven dock.






Det tog ett bra tag innan jag ens började använda den här tuben jag fick med. Jag är inte mycket för krämer och hudtvätt och har aldrig varit. Men så kom jag in i det i alla fall det där med ansiktstvätt och ville ha något efter tvätten och tänkte att om jag skulle testa så var det nu.


På Jabu´she´s hemsida står det:

” En aktiv antirynkkräm som återuppbygger och återger huden dess spänst och lyster, med god effekt även på porstorleken. Passar bra att använda som första antirynkkräm. Innehåller lägre koncentration av den aktiva formulan QAL-100 än original crème”



Det är en kräm som inte innehåller mineraloljor och de testar inte på djur. Man ska vara beredd på att det pirrar i huden då det är en aktiv kräm med syra i.

Varenda gång jag använder denna så njuter jag i fulla drag. Den doftar himmelskt, en blandning av kanel och ingefära om jag får gissa. Den passar min hud utmärkt och tillsammans med lite andra produkter så får jag ner oljan I huden och tycker mig se att huden blir mer elastisk och lysande. Jag kan inte se på mina porer att de skulle bli mindre, men kanske renare.

Faktum är att jag skulle strunta I om den inte gjorde något alls. Det är en så avslappnande doft och så skön att smörja in att jag nästan skulle använda den t.om. om den gav mig finnar, men det gör den inte. Jag lovar att jag suckar djupt och säger ahhhh varje gång jag använder den.

Jag har ingen känslig hud och jag känner inget pirrande alls, bara behag. Förutom I veckan när jag  hade dålig hy av både hormonskäl och sommarsvett. Då fick jag en pirrande känsla, men inte så påtaglig att det var riktigt obehagligt utan jag bara lade märke till det. Jag hade ju läst på lappen som det står på tuben ;-)

Jag har ett fåtal produkter, kanske tre stycken, jag köpt en gång till men det här är en av dem. Jag är inne på min tredje tub och då är den ändå  väldigt, väldigt dryg. Den är lite dyr, ca 268:- för 50 ml men som sagt, dryg och, för mig, värt varenda peng.


Pris: ca 268 kr för 50 ml
Betyg: 5/5




In English: this is a creme that I got in a bag from a company with a great company, which sadly doesn't exist anymore.

It took a while before I even got around using this creme. I've never been  a huge fan of cremes or skincare, but since I started having a skincare regime, I wanted something to moisturise after washing so I thought I'd give this creme a go.


This is how Jabu'she describes the creme:

"An active anti wrinkle cream that restores and build up the skin's elasticy and glow, with good effects on minimising pores aswell. Works great as a first time anti-wrinkle cream. Contains a less of the QAL-100 formula than the original creme."


It's a creme free from mineral oils and it's not tested on animals. Be prepared of a tingling sensation in the skin since it contains acids.

I fully enjoy myself each time I use this cream. It smells divine, a mix of cinnamon and ginger, it suits my skintype perfectly and in combination with other products, it helps minimising the excessive oils in my skin and my skin is more elastic and luminous. I can't see any difference in pore size, but they are probably cleaner.

In fact, I wouldn't care if it didn't do any difference at all. The scent is so relaxing and it feels so good using it, that I would almost even use it it made me break out, which it doesn't. I promise you that it makes me sigh with comfort each time I use it.

My skin isn't sensitive in any way and I don't feel any tingling at all, just a comfortable feeling. Except last week when my skin was acting up on me, due both to hormones and the summer heat. I got a tingling sensation from it then, but it wasn't a discomfort in any way, just barely noticeable and I was prepared to it since I had read on the label beforehand.

I've used a few products, maybe three, that I bought more than once, this is one of them. I'm currently using my third tube and a little really goes a long way. It's a bit expensive, about 268 SEK for 50 ml, but as I mentioned, a little goes a long way and it's worth every single penny.


Price: 268 SEK for 50 ml
Rating: 5/5




Skönhetsbloggen!

Bra recension! :) Du skriver på ett bra sätt.

2010-09-05 @ 13:02:11
URL: http://frida.blogg.se/
bella

det lät ju helt underbart, men den finns alltså inte längre? finns det nån snarlik eller har märket startat nåt nytt företag i annat namn?

2010-09-05 @ 14:33:15
URL: http://bellaplutt.blogspot.com
Purity

Bella: jag fattade det som att Efwa fick prova den här krämen först genom ett företag som inte finns längre, men själva krämen finns fortfarande att köpa fast inte just där Efwa fick tag på den först.

2010-09-05 @ 14:55:58
URL: http://purity.webblogg.se/
Efwa

Tack Skönhetsbloggen!



Bella: Precis som Purity skriver så är det alltså företaget jag fick krämen genom som inte finns mer.



Krämen i sig går att köpa på bland annat Kicks och många andra butiker av samma typ. De har även en hemsida.

Som man kan se på tuben på bilden så är den också tillverkad i Sverige.

2010-09-05 @ 17:58:55
Nailtastic

Jag är också riktigt, riktigt förtjust i denna. Har säkert använt fyra tuber. Just nu testar jag en annan kräm, men jag kommer defintivt att köpa Jabu'she igen.

2010-09-05 @ 20:37:19
URL: http://nailtastic.blogspot.com/
bella

aha :) så bra att den finns! blev väldigt sugen att testa den! tack för svaren!

2010-09-06 @ 18:42:24
URL: http://bellaplutt.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy