Årets sista lackbeställning?


Igår fick jag hem vad som antagligen blir den sista beställningen lack för året, för nu har jag runt 40 otestade lack hemma så jag ska försöka hålla mig att inte köpa några fler innan jag har använt i alla fall merparten av de oanvända. Så håll tummarna att inga fler av årets lack kommer att locka mig =P

Lacken jag klickade hem kommer från TransDesign (China Glaze och Orly) och eBay (Zoya) och det märks på färgvalen att det verkligen börjar bli höst ute nu.

Alla små swatchbilder är klickbara =)



 

 

 

Orly Galaxy girl, Lunar eclipse, Space cadet

 

 

 

Zoya Kelly, Purity, Shawn

 

 

 

China Glaze Swing baby, Ingrid, Goin' my way?, Foxy

 

 

 

China Glaze Jitterbug, Midnight mission, Emerald fitzgerald

 

 

 

Som sagt, nu har jag lite att lacka mig igenom med dom här, Nfu oh-lacken och lite annat smått och gott som jag inte har hunnit testa mig igenom än av olika anledningar... Kul med lite murrigare färger nu till hösten efter sommarens neonchock =) Vilka lack är ni mest nyfikna på att se först?



In English: Yesterday, I got this year's probably last polish delivery in my mail box, since I have about 40 untested bottles of polish at home so I'll try not to buy more before I have tried on at least most of the untested ones. So keep your fingers crossed that no more of this year's polish releases will tempt me =P

The polishes I ordered are from TransDesign (China Glaze and Orly) and eBay (Zoya) and you can tell from my colour choices that fall is really knocking on the door now.

All small swatch pictures are clickable =)

I have a bit to bite on with these, the Nfu oh's and other misc. polishes that I haven't had the time to try on yet for different reasons... Feels good with some vampy shades after the summer neon madness =) Which polishes are you most excited to see first?




Aila

Jag ska göra en till beställning sen får det vara nog för min del med...;)! Har många lack att testa!

2010-09-07 @ 20:27:05
Michilicious ~

Fina! Foxy ser ut att likna Sinful Colors Deepest Ruby, men jag kan ha fel :P

2010-09-07 @ 20:27:34
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Tova

Hittade din blogg av "missatg" och tycker att du har en underbar blogg! Men jag undrar, var köper du dina Nfu oh-lack?

2010-09-07 @ 20:43:12
anki

Midnight Mission är fantastiskt vackert! Ser otroligt fint ut i solen!



Tack vare dina swatches så blev jag tvungen att lägga till Briar Rose också... Ack! :P

2010-09-07 @ 20:50:00
Kikkilainen

Jag gjorde en beställning från Transdesign för ett par veckor sen och då stod det på hemsidan att de inte skickar Orly internationellt längre, du måste ha haft riktig tur och varit bland de sista. Har fått leta efter Orlylacken jag ville ha på Ebay istället. Tack för en jättebra blogg!

2010-09-07 @ 20:59:43
Purity

Aila: Ja, det är lätt att köpa på sig och tänka att man hinner testa alla och sen lägger dom sig på hög =P



Michilicious: Okej, det har jag inte testat =) Det drar lite mot orange och koppar, finns säkert nån som har jämfört dom två om man googlar!



Tova: Vad kul att du har hittat hit! Jag beställde mina Nfu oh via nailmail.se då de var förra månadens lack, de finns även att köpa från viis.ee och fabuloustreet.com.



anki: Jag är riktigt positivt överraskad av hela vintage vixen-kollektionen, brukar inte gilla skimmerlack men dom jag klickade hem är riktigt läckra =) Haha, sorry! ;) men du kommer inte bli besviken om det är till nån tröst!



Kikkilainen: Det var någon på pretty som uppmärksammade samma sak, som sedan mailade TD och frågade och då svarade dom att dom skickade orly till Sverige. Mycket underligt. Hann dock inte beställa innan dom höjde priserna på orlylacken - från $3 till $6 för de vanliga lacken och från $5 till $10 för cosmic fx... =/ Kul att du har hittat hit förresten!

2010-09-07 @ 21:10:29
URL: http://purity.webblogg.se/
Viola, Killer Colours

Skulle vara kul att se Zoyalacken i första hand! Fastän de andra är skitfina har man ju trots allt sett dem jättemycket på sistone ;D

2010-09-07 @ 21:18:27
URL: http://killercolours.blogg.se/
Andrea

Fina lackval! Har själv en del av dem :)

Självklart att du ska ha Purity, haha!



Men vänta nu, köpte du alltså 10 lack från TD..?

Får de inte bara plats med 9?



Och skickar de alltså fortfarande Orly iaf!?

2010-09-07 @ 23:08:58
Caroline/StyleFile

Och jag som trodde att jag inte ville ha något lack ur Vintage Vixen får tänka om :) Orly Space Cadet är också en klar favorit..

2010-09-08 @ 07:39:20
URL: http://stylefile.blogg.se/
hedde

Fin blogg

2010-09-08 @ 07:53:25
URL: http://heddes.bloggplatsen.se
Anna

Alla lack är jättefina :)

Men jag måste säga att Orly lacken är mina favoriter :) Och Ingrid, Goin´my way?, Foxy, Emerald Fitzgerald och Midnight Mission ;)

Hehe

Ser fram emot att se en review av dessa :)



kram

2010-09-08 @ 08:48:02
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Carolina

Åh, där är ju swatches på dom läckra orly lacken! Nu vart jag än mer sugen än innan...särskilt vad gäller Galaxy girl och Space cadet, supersnygga ju!

2010-09-08 @ 08:59:43
Emelie

Åå gud vilka fina :D Jag är jättesugen på att börja samla på fler nagellack med opi och china glaze är så dyrt här i Sverige :/ Kostar det mycket att beställa från transdesign? Frakt, tull och moms och allt sådant när man beställer från usa?

2010-09-08 @ 09:13:03
Purity

Viola: jag har sån beslutsångest, haha!



Andrea: ja, jag var tvungen att ha det, stod som sagt mitt namn på ;-) uppmärksamt av dig att lägga märke till det! Jag beställde 2 lådor ihop med en kompis, hon tog 8 lack och jag tog 10 =) yes dom skickar fortfarande Orly till Sverige, högst underligt att det står på hemsidan att dom inte gör det =/



Caroline: jag kände samma sak tills jag fick se swatches!



Hedde: tack, kul att du har hittat hit!



Anna: jag har sån beslutsångest, vet inte vilket jag ska börja med, haha!



Carolina: galaxy girl är nog min favvo =)



Emelie: ja, lackpriserna i Sverige är störda =/ frakten från TD går på $18 och då får du plats med max 9 lack i lådan. Jag har haft tur och har aldrig fastnat med nåt TD-paket i tullen, men postens avgifter + moms blir ca 150-200 kr om det skulle fastna i tullen.

2010-09-08 @ 12:27:45
URL: http://purity.webblogg.se/
A

Orly lacken ser ju jättecoola ut!:)

2010-09-08 @ 18:42:04
URL: http://bbbu.blogg.se/
Katja

Hur är Nubar-topplacket du använt på sistone? Jag funderar på att köpa det men har hört att det bytt formula till något sämre. Rekommenderar du?

2010-09-08 @ 21:38:04

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy