Venomous Villains


Idag släpptes äntligen äntligen MAC-kollektionen Venomous Villains på Åhléns city och PUB i Stockholm. Kollektionen skulle ha kommit upp den 8:e men den var försenad, NK fick sin leverans i tisdags men den var galet liten och tog tydligen slut på ingen tid alls så jag avvaktade med att handla tills Åhléns fick upp sitt. Varken Åhléns eller PUB hade fått in hela kollektionen, och vissa grejer hade dom fått väldigt lite av - jag knep sista exemplaret av tre av produkterna jag köpte och hade tur som fick tag på allt jag hade spanat in... Åhléns ska tydligen få in en till leverans, får hålla tummarna att dom får in allt då! Kollektionen finns uppe i Malmö sedan den 8:e och kommer antagligen upp i Göteborg antingen idag eller imorgon, får hoppas att vi ser den online på kicks.se inom kort med.

Här ser ni vad jag fick med mig hem, plus lite produktbilder på grejerna jag redan hade hemma. Swatches kommer i ett separat inlägg om en liten stund.








The designs of the boxes is awesome, I wish that they had printed these on the packaging instead!



Loot!



Briar Rose beauty powder (Maleficent)



Briar Rose beauty powder (Maleficent)



Bite of an apple blush (Evil Queen)



Bite of an apple blush (Evil Queen)



Dark Deed lipstick (Maleficent)



Heartless lipstick (Cruella De Vil)



Toxic Tale lipstick (Evil Queen)



Revenge is sweet lipglass (Maleficent)



Strange Potion lipglass (Evil Queen)



French Quarter greasepaint stick (Dr. Facilier)



Bad Fairy nail lacquer (Maleficent)



In English: Today, Venomous Villains was finally released here in Stockholm. It was supposed to go up on the 8th, but the delivery was late. Neither of the counters had gotten the complete collection and they had a very limited supply of some items - I was lucky to get ahold of everything I had my eyes set on and some of my items was the last ones in stock...

Here's what I bought, plus some product pictures of the products I already had at home. I'll post swatches i a separate entry shortly!







Anonym

Knep du sista exet av bite of an

Apple? Jag är arg på mac

2010-10-14 @ 18:23:03
URL: http://Fabforfight.com
anki

nnngh. om nk har sålt mina saker så mördar jag dom. >_<

tur att du fick tag på dina grejer.

2010-10-14 @ 18:25:52
Emma

Fin fina saker det där :)

2010-10-14 @ 18:46:52
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Fab for fight: Bite of an apple fanns det gott om både hos Åhléns och PUB när jag var där =)



anki: Hoppas inte det! :O



Emma: Jajamen, är jätteglad att jag fick tag på det jag ville ha! =)

2010-10-14 @ 19:04:45
URL: http://purity.webblogg.se/
Veronica

Jag bevakar Kicks nu för där kan jag handla på faktura iallafall :-) Vill ju ha Bad Fairy (jag tror du hört det förut ;-)) och glosset Hot house för det ser så läckert ut.

Wysteriia

Åh jag vill ha ALLT! :) Jag som bor i skogen håller tummarna för att den kommer upp på kicks :)

2010-10-14 @ 21:04:02
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Matilde

När jag var på NK direkt när kollektionen kom in fick jag veta att dom hade fått EN av Toxic Tale. Det kändes ju aningens meningslöst :) Köpte du det sista på Åhléns/PUB?

2010-10-14 @ 22:43:29
Anna

Skulle jag ha en MAC här i närheten skulle jag vara jättelycklig :)

Har alltid velat bo nära MAC cosmetics, men nu önskar jag det mer än någonsin :)

Skulle jag köpa nåt från denna kollektion skulle det nog bli från Maleficent eller Evil Queen :)

Älskar dem :)

Ja är glad att andra make-up "freaks" har tillgång till dem :)



Kram

2010-10-14 @ 22:55:03
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Purity

Veronica: Bra val! Hoppas du får tag på det via nätet =)



Wysteria: Den kommer komma upp, frågan är bara om när =)



Matilde: Whaaat, då är det ju typ ingen mening med att skicka dom något alls tycker jag, eftersom man inte ens kan ta det exet man har fått till tester =S Tycker dom borde få minst 3 av varje i alla fall!



Anna: Du kan ju handla via kicks.se =) Får hoppas att kollektionen kommer upp där under helgen!

2010-10-15 @ 10:57:12
URL: http://purity.webblogg.se/
Isabelle

Är beauty powder samma sak som rouge? :)

2010-10-17 @ 22:32:37
URL: http://azures.blogg.se/
Purity

Isabelle: Mja. Vissa beauty powders passar bra att använda som rouge, andra som highlighters, andra som vanliga puder och en del som bronzers. Just briar rose som jag visar upp i det här inlägget är perfekt att använda som rouge!

2010-10-18 @ 14:02:14
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy