Swatches: Venomous Villains


Här kommer swatches på produkterna jag köpte från MAC-kollektionen Venomous Villans, samt de produkter jag hade sedan tidigare.



Briar Rose beauty powder (Maleficent)

 

 

Bite of an apple blush (Evil Queen)




French Quarter greasepaint stick (Dr. Facilier)



Dark Deed lipstick (Maleficent)

 

 

Toxic Tale lipstick (Evil Queen)

 

 

Heartless lipstick (Cruella DeVil)



Revenge is sweet lipglass (Maleficent)

 

 

Strange Potion lipglass (Evil Queen)

 

 

Bad Fairy nail lacquer (Maleficent)

 

 

Violetta (Maleficent), Dark deed (Maleficent), Heartless (Cruella DeVil) and Toxic Tale (Evil Queen) lipsticks

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

Revenge is sweet (Maleficent) and Strange potion (Evil Queen) lipglasses

 

 

 

 

 

 

Brash & Bold, Push the edge and Melon pigments (Dr. Facilier), Carbon eyeshadow (Cruella DeVil)

 

 

Briar rose beauty powder (Maleficent), Bite of an apple blush (Evil Queen)

 


Rapidblack penultimate eyeliner (Cruella De Vil), Universal penultimate brow (Evil Queen), Slick Black and French Quarter greasepaint sticks (Dr. Facilier)

 

 

Bad Fairy nail lacquer (Maleficent)

 

 

Så, vad köpte ni/planerar ni att köpa ur kollektionen? Dela med dig av dina köp i en kommentar! Mina favoriter ur kollektionen är lätt korallprodukterna ur Evil Queen-delen: läppstiftet toxic tale, läppglanset strange potion och rouget bite of an apple =) Är riktigt förtjust i nagellacket Bad fairy med, flaskbilden gör det mer rättvisa än nagelswatchbilden.

 

 

In English: Here are swatches of the products I got from the MAC collection Venomous Villains, plus the products that I already had at home.

So, what did you get/plan to get from this collection? Share your hauls in the comments section! My favourites from the entire collection are easily the coral products from the Evil Queen section: lipstick toxic tale, lipglass strange potion and blush bite of an apple =) I'm really fond of the Bad fairy nail polish aswell, the bottle pic represents it better than the nail swatch picture.






Emilie

buhu, jag har inte köpt någonting för i norrköping finns det ingen som vill sälja mac >.< SurskalleEmilie :P

2010-10-14 @ 19:11:18
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Ninni

Den där Violetta ser hur fin ut som helst ju!

2010-10-14 @ 19:23:44
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Emilie

Jag skulle gå över glödhet kol för Bite of an apple blush och toxic tale! Jag skulle vilja ha en av mineraleyeshadow dousarna med. Och nagellacket Bad Fairy nail lacquer :D

2010-10-14 @ 19:27:56
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Matilda/Sminklådan

Åhh Toxic tale eller vad de hette ser ju skitfint ut!!Jag är kär! Synd bara att jag aldrig använder läppstift :P

2010-10-14 @ 19:29:28
URL: http://sminkladan.blogg.se/
Emma

Har köpte det mesta och fick även tag i sakerna den 8:de. Vill dock ha Violetta, Innecence, Beware! och Darkly my dare också...

2010-10-14 @ 20:07:17
URL: http://emla82.blogspot.com
Fridde

Jag köpte Revenge Is Sweet och Shw Who Dares, och jag är svinnöjd!

Tänkte även köpa Violetta men eftersom den är PRO plockar jag upp den när jag ska till New York nästa år :)

2010-10-14 @ 20:36:12
Mikaela

Toxic Tale ser helt underbar ut, om än lite somrig..?

Men den vill jag verkligen ha :)

2010-10-14 @ 21:55:21
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Moa

Köpte spegeln med dr Facilier. Kände inte att jag varken behövde, älskade eller hade råd med några andra produkter. (för det blir ju ganska dyrt om man i långa loppet aldrig använder dem, och en liten spegel behövde jag, så det kändes överkomligt.

2010-10-14 @ 23:27:55
URL: http://Borderkitty.buzznet.com
Caroline

Bad Fairy lacket,Dark deed och Briar Rose beauty powder! Väldigt mycket Maleficent! Men greasepaint stick verkar också spännande

2010-10-15 @ 08:11:04
URL: http://stylefile.blogg.se/
Purity

Emilie: =( Hoppas du får tag på nåt av det du vill ha via kicks.se!



Ninni: Violetta är permanent i PRO-butiker, så har du någon kontakt i ett land där det finns en PRO store så går det alltid att få tag på. Det är skitfint!



Matilda: Toxic tale är faktiskt väldigt bärbart för att vara en så udda färg, det är en av dom få starka orange/korallfärgerna som inte ser konstig ut mot min hudton!



Emma: Du kanske kan komplettera när det kommer upp på kicks.se? =) Violetta är ju permanent hos PRO och återkommer då och då till de vanliga diskarna, så det finns ju chans att knipa i framtiden i alla fall.



Fridde: Låter smart!



Mikaela: Mjo lite somrig är den, fast samtidigt inte. Tror den passar bra alla årstider =)



Moa: Åh, Dr Facilier var jag inte ett dugg sugen på, alls. Pillade inte ens på magically cool liquid powder trots att alla pratar om hur coolt det är!



Caroline: Greasepaint sticks är suveräna sotningsbaser!

2010-10-15 @ 11:02:03
URL: http://purity.webblogg.se/
Frida

Jag har sådan tur att jag fått hjälp att knipa "toxic tail" och "bite of an apple". Det var de jag verkligen fastnat för. Jag går på nålar här hemma medan jag väntar på dem.

Tack för väldigt bra inlägg så att man kunde köpa utan att titta!

2010-10-15 @ 19:49:43
~Sara~

Jag hoppas att det är okej att jag lånade ett par av de här bilderna?? Dina bilder är ju alltid de snyggaste man kan få tag på. ;) Har iaf länkat tillbaks, kan ta bort det om du inte tycker det är okej... =)

2010-10-15 @ 22:21:07
URL: http://sarasyttre.blogg.se/
Caroline

Bra precis en sådan produkt jag är ute efter, får kolla in de närmre!

2010-10-15 @ 23:14:06
URL: http://stylefile.blogg.se/
Purity

Frida: Dom två är helt klart två av mina favoriter ur kollektionen med! Kul att inlägget var till hjälp =)



Sara: Det är okej så länge du länkar tillbaka =)



Caroline: Gör så!

2010-10-18 @ 14:11:59
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy