Swatches: Kryolan Supracolor grease palette B


Viola var lite nyfiken på min palett med fetsmink från Kryolan som jag fick hem för någon vecka sen. Jag tänkte att det nog kan vara fler av er som kanske vill ha en lite närmare titt på den så här inför halloween, så här kommer lite swatches och lite mer information om paletten =)

Fetsmink används med fördel om man vill ha en lite mer täckande ansiktsmålning, t.ex. för att sminka ett clownansikte, en zombie, sårdetaljer eller liknande, och passar således alldeles utmärkt inför halloween. Fetsmink är, som hörs på namnet, ganska kladdigt och oljigt, så var noga med att fixera fetsminket med ett transparent löspuder för att vara säker på att det sitter på plats.

Det finns många olika märken att välja på, jag valde att köpa en palett från tyska Kryolan med 12 olika färger. Just den här paletten finns i tre olika färgkombinationer - FP, B och P, jag köpte B-paletten. Färgerna går enkelt att plocka ut ur paletten för att ersätta med refiller när dom tar slut, dessa finns att köpa på samma ställen där paletten säljs.



Kryolan Supracolor grease palette B



Kryolan Supracolor grease palette B



070, 303, 071, 072

517, 512, 079, 082

091, 017, 046, 101



Kryolan finns att köpa hos återförsäljare av teatersmink, jag köpte min från amerikanska sillyfarm där den kostade $28 (ca 200 kr).



In English: Viola wanted to get a closer look at my palette with grease makeup from Kryolan that I got a while ago. I thought it might be more of you who were interested to take a closer look at it since halloween is coming up, so here are some swatches and more info about the palette =)

Grease makeup is perfect if you want a bit more opaque face paint, like for doing a clown face, a zombie, wound details and such, and is perfect for halloween. Grease makeup is, like the name reveals, pretty greasy and oily, so make sure to fix the grease makeup with a transculent loose powder.

There are many different brands to choose from, I chose to buy a palette from german brand Kryolan with 12 different colours. This palette in particular is available in three colour combinations - FP, B and P, I got the B palette. The pans are easy to remove from the palette to replace with refills when you have finished a colour, you can get these where you buy the palette.

Kryolan is available at theatre makeup retailers, I got mine from US based sillyfarm where it costs $28.





Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy