Purity undrar: använder du stylingprodukter till håret?




 

 

 

Använder du stylingprodukter till håret? Värmestylar du håret (fön, plattång m.m)? Använder du stylingprodukter som torrschampo, spray, mousse och liknande?

 

 

Mitt svar: Jag värmestylar oftast håret när jag har tvättat det, men ibland orkar jag inte och låter det självtorka... Jag masserar in mousse i håret när det har fått självtorka en stund och fönar det sedan torrt uppochner för att få lite voym. Sen finjusterar jag frisyren med spray, och de dagar som jag inte tvättar håret så stylar jag enbart med spray eller torrschampo.





 

 

 

 

Purity asks you: Do you use styling products for your hair? Do you use heat to style your hair (like a blow dryer or a flat iron)? Do you use any styling products?

 

 

My answer: I almost always use heat to style my hair after washing it, but sometimes I can't bother with it and just let it dry on its own... I squeeze some mousse into my hair after it has self-dried for a while, and then I blow dry it with my head upside down to get some volume. I then adjust it with hair spray, and for days I don't wash my hair I only style my hair with spray or dry shampoo.

 





anna

my dreadlocks does'nt need any styling, i LOVE it!

2010-10-01 @ 15:13:29
Viola, Killer Colours

Jes jes! Jag använder lite olika beroende på vad jag ska göra håret, men jag använder väl det mesta man kan tänka sig bortsett från mousse och gelé.. Haha! Smoothing creams, alla möjliga olika sprayer, stylingpuder i stil med dust it, vax av olika slag..

2010-10-01 @ 15:49:14
URL: http://killercolours.blogg.se/
Linda

När jag ska locka håret använder jag Tigi Bed head Uptight. När jag ska platta eller föna håret använder jag Tigi Bed Head Control Freak Serum. Underbara produkter! Lätta att jobba med, ger långbart resultat och doftar underbart!

2010-10-01 @ 16:09:00
URL: http://paivys.blogg.se/
badbomben

Ja, nuförtiden gör jag det:) Värmeskydd mot plattången och litet spray ovanpå, voila!

2010-10-01 @ 16:52:20
URL: http://badbomben.blogspot.com
anki

Nej! Jag är superanal med att ha silkigt hår, och jag har aldrig i några produkter, fönar aldrig och kammar det snällt och rart. :P

Ibland om det kanske krisar sig rejält, som att jag är sen till nånstans eller så, då kan jag föna det lite lite om det är blött, men då gråter jag typ inombords... :P

Tvättar typ en gång i veckan med TiGi Bedhead Superstar och det funkar kanoners.

Jag blekte och färgade mitt hår i typ 15 år och till slut så fick jag nog och lät det växa ut helt och hållet, så nu har jag min vanliga hårfärg utan kemikalier i - och vilken skillnad :P Kanske därför jag är petig med håret nuförtiden...

2010-10-01 @ 16:52:20
Anonym

Jag är en sån som vill göra nästan allt direkt efter duschen. Då är det i med ett treatment+värmeskydd för färgat hår och silkesdroppar. Eventuell värmestyling kommer också då. Dagarna efter är det bara kära osis+ dust it och hårspray från samma märke som gäller.

2010-10-01 @ 17:26:42
Matilda

Besatt av styling-produkter! Använder när håret fortfarande är blött: ett mousse som dämpar gula pigment, ett volym mousse, glansserum och utslätade värmeskydd. När håret sen är torrt använder jag ett fixerande glansspray, ett annat spray med extra glans som vårdar och sen hårspray. Haha, jag känner hur jag överkonsumerar nu när jag skriver det här x)

2010-10-01 @ 17:41:08
URL: http://lookgood.devote.se
bella

Jag fönar håret torrt med glanss

givande och värmeskyddande fönkräm från Maria Nila. Sen plattångar jag det och avslutar med finish spray.

Vill jag ha mycket volym kör jag dust it i hårbottnen.

2010-10-01 @ 18:17:40
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
rebecca

Hårspray, värmeskydd när jag lockar/plattar, glansspray!

2010-10-01 @ 18:23:25
URL: http://beccababycake.blogg.se/
Emma

Ofta ingen styling alls. Det får självtorka. Men när jag stylar använder jag ofelbart KMS Hair play Paste up spray. Ger struktur åt hårstråna och tar fram självfallet. Superbra produkt!

2010-10-01 @ 18:42:46
URL: http://hemmaliv-emma.blogspot.com
Andrea

Jag hatar mitt hår om det inte är stylat, det är så PLATT! Vill ha volym, tuperar jämt!



Jag har i värmeskydd och fönar det, när det självtorkat någorlunda.

Sedan plattång i luggen och där det behövs...

Sedan stylar jag med Dust It för textur, tuperar lite och sprayar.

Ibland om jag har tid använder jag Volume Master i hårrötterna också. Fina fisken!



Jag har fett hår men torra/slitna toppar o luggen blir fet fort, så jag äger även balsamspray och torrschampoo (hur klarade jag mig utan det innan!?)

2010-10-01 @ 18:44:27
Aila

Jag har spiktrakt hår så jag plattar den inte, lockar ibland med locktång och använder värmeskydd.

Osis Freeze spray, Tigi Frisky eller Salt water spray brukar jag avända beroende på mitt humör!

2010-10-01 @ 21:18:09
Lina

Beror på humör. :P

Brukar självtorka håret. =P ibland plattar jag det, när jag har en "bad-hairday" dock. och sprayar det med hårspray. XD Jag är inte så intresserad av hårstyling...

2010-10-01 @ 22:37:52
URL: http://florentziaart.yolasite.com/
Michilicious ~

Behöver jag ha någorlunda torrt hår snabbt fönar jag håret. Om jag vill ha det lockigt så lockar jag det. Jag tar Toni&Guy Curl Activator Gel om jag vill "tupera" håret riktigt stort och "tovigt", eftersom håret blir enklare att jobba med då, och fixerar med hårsprej. Jag äger ingen plattång eller värmeskydd... Jag lockar nästan aldrig håret så jag vet inte om jag behöver värmeskydd :P

2010-10-01 @ 23:04:57
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Maja

Inte speciellt mkt, värmeskydd när jag fönar eller plattar håret, glansdroppar ibland. Sällan hårspray, men det händer ibland om jag ska ut.

2010-10-02 @ 11:24:36
Anonym

Har relativt lågt hår så blir att man fönar när man vill torka det snabbt, använder endast värmeskydd i håret då.

Torrschampo används en del här hemma och till luggen blir det att hjälpa till med platttången ibland och lite spray för att den ska ligga stilla ibland.

2010-10-03 @ 20:58:23
Emilie

Jisses, beror på om jag ska gå utanför dörren :P men jag har börjat föna det när det är blött för jag inte har tid att vänta på att det torkar :P Men jag använder serumdroppar, torrschampo, hårspray (massor...), mousse, eh, ja och sen schampo och balsam när jag duchar och jaa :P

2010-10-03 @ 22:36:35
URL: http://vintertroll.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy