Purity recenserar: Shiseido luminizing satin eye color trio - Strata


Ögonskuggstrion luminizing satin eye color trio släpptes nyligen med Shiseidos höstkollektion i sju olika färgkombinationer. Fem av de sju finns att köpa här i Sverige (surt att vi inte fick alla sju, för dom är skitfina allihop!), och neutrala trion Strata är en av dom fem.



Shiseido luminizing satin eye color trio



Shiseido luminizing satin eye color trio - Strata



Strata innehåller två bruna skuggor och en highlighter, vilket gör den till en utmärkt to-go-palett. En färg till locket, en till globlinjen och en till brynbenet, perfekt! Skuggorna har inga namn, men trion innehåller en lite mörkare kall brun, en lite ljusare guldbrun och en lite gråtonad ljus skimrig highlighternyans. Själva dosan är stilrent svart med raka kanter och Shiseido-emblemet diskret präntat nere i ena hörnet, den har en lyxig tyngd i handen och när man öppnar den med snäpplåset glider spegellocket mjukt upp. De tre skuggorna är separerade från varandra, och med följer en liten minipensel och en skumgummiapplikator.



Shiseido luminizing satin eye color trio - Strata



Det första som jag fastnade för när jag fick sätta penseln i de här skuggorna första gången var att dom var så otroligt krämiga och mjuka utan att för den delen smula sig. På huden blir skuggorna rejält pigmenterade, även utan någon bas, och dom är gudomligt lätta att tona och sudda, både med varandra och uppåt och utåt. Applikatorerna som medföljer är inte helt optimala att lägga på skuggan med, men i nödfall så fungerar nog skumgummiapplikatorn bra att packa på färg med och penseln (som är oväntat tät och mjuk) att sudda, tona och lägga skuggorna skirt med.



Shiseido luminizing satin eye color trio - Strata

 

 

Swatches on bare NW20 skin



På ögonlocket beter sig dom här skuggorna som en dröm. Jag har testat att applicera dom både på en bas av UDPP och ArtDeco eyeshadow base, och dom fungerar lika bra på båda baserna, lätta att tona, glider på som smör, ger minimalt med nedfall under ögonen och sitter som berget hela dagen. Jag har absolut ingenting negativt att säga om den här trion över huvud taget, möjligtvis att jag kanske hade önskat att highlightern hade varit lite ljusare och lite varmare i tonen men den fungerar bra ihop med de andra två nyanserna. Det här är en optimal resepalett för mig, och kvaliteten man får är väl värd det lite högre priset. Jag är riktigt sugen på fler trios från serien, gröna Jungle och grå Snow shadow är de två som lockar mig allra mest!


Pris: 440 kr
Betyg: 5/5




In English: The eyeshadow trio luminizing satin eye color trio was recently released with Shiseido's fall collection in seven different colour combination. Five of the seven are available for purchase in Sweden (really bummed that we didn't get all seven, because they're all gorgeous!), and the neutral trio Strata is one of the five.

Strata contains two browns and a highlighter, which makes it an excellet to-go palette. One shade for the lid, one for the crease and one for the brow bone, perfect! The eyeshadows have no names, but the trio contains one darker cool toned brown, one lighter golden brown and one a bit dirty grey-ish shimmery highlighter. The packaging is shiny black and clean with the Shiseido mark in the lower left corner, it has got a luxurious weight and when you open the snap lock, the mirrored lid opens smoothly. The three eyeshadows are separated from each other, and it comes with a mini brush and a sponge applicator.

The first thing that I noticed when I put my brush into these eyeshadows for the first time was that they are incredibly creamy and soft, without crumbling. On the skin, the eyeshadows have great pigmentation, even without a base, and they are divine to blend, both with each other and upwards and outwards. The applicators that comes with the trio aren't optimal to apply the eyeshadows with, but in emergencies, the sponge applicator works for packing on colour and the brush (which is suprisingly dense and soft) to blend and apply the eyeshadows sheerly.

These eyeshadows works just as great on the eyelid. I've tried to apply them on a base of both UDPP and ArtDeco eyeshadow base, and it works great on both - easy to blend, applies like butter, gives minimal fallout and stays put all day long. I have absolutely nothing negative to say about this trio, possibly that I might have wanted the highlighter to be a bit lighter and warmer but it works great with the other two shades as it is aswell. This is an optimal travel palette for me, and the quality is well worth the price. I'm curious about more trios from the series, green Jungle and grey Snow shadows are the ones that tempt me most!


Price:
$33
Rating: 5/5






Matilde

Den skulle jag inte säga nej till, synd att den är så dyr!

2010-10-22 @ 16:29:13
Purity

Matilde: Slår man ut det per skugga är det billigare än att köpa tre separata MAC-skuggor, till exempel =)

2010-10-22 @ 18:24:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Matilda/Sminklådan

sv: Jo, klart att systemkameran är bättre generellt, men jag behövde en liten kamera, som man kan filma med och ställa in manuellt(och som inte är så förbaskat stor och klumpig) :P



Jag brukar köra manuellt när jag fotar sminkbilder :) Själv då?

2010-10-22 @ 20:52:18
URL: http://sminkladan.blogg.se/
Matilde

Haha, ja det har du faktiskt rätt i! Nackdelen är väl att man inte får välja exakt vilka skuggor man vill ha..

2010-10-22 @ 20:53:01
Purity

Matilda: oj, nu blev jag fövirrad när du svarade i min blogg, vet inte om jag ska svara här eller hos dig eftersom jag själv alltid svarar i mitt eget inlägg... Som jag skrev i min kommentar hos dig så är det ju lättare att ta skarpa bilder i dåligt ljus med en lätt kompaktkamera än en klumpig och tung systemkamera. Jag fotar alltid sminkbilder manuellt med min systemkamera, har ingen kompaktkamera men funderar på att köpa en för att kunna filma och ta med på events och så. Men håller fortfarande fast vid att en systemkamera med schysst optik tar bättre bilder i dåligt ljus än en kompaktkamera, så länge man kan hålla den tillräckligt still ;-)



Matilde: så sant så sant, men hittar man en palett med tre färger man gillar kan det ju vara värt det lilla extra =)

2010-10-22 @ 21:45:06
URL: http://purity.webblogg.se/
Anna

Jättesnygga färger :)

Den var kanske i det dyrare laget, men det är väldigt behändigt att ha dem i en så liten och gullig palett :)



2010-10-22 @ 23:42:49
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Matilda/Sminklådan

haha jag misstänkte att du skulle svara här ;) Jo klart att den gör det, men jag kan inte hålla den still xD haha, jag har testat stativ med men då kan inte JAG vara still xD jag funderade ett tag på att köpa ett objektiv som släpper in mer ljus, men eftersom jag ändå behövde en liten kamera som sagt så blev de det :P

2010-10-23 @ 00:52:48
URL: http://sminkladan.blogg.se/
E

Roligt att du recenserat just den trion, jag är väldigt sugen på den! Vart kan man köpa Strata?

Jag är också väldigt nyfiken på hur de ser ut i jämförelse med mac-skuggor i liknande färger, tror du att du kan swatcha några skuggor?

2010-10-23 @ 10:20:00
Purity

Anna: Ja, det är ju lite av en lyxpalett, men å andra sidan så är skuggorna helt gudomliga och gillar man alla tre färger är trion väl värd pengarna tycker jag =)



Matilda: I know the feeling, har typ kramp i armarna efter att ha fotat mycket (speciellt nagellack, uj uj! När jag fotar FOTD's tar jag stöd mot fönstret) eftersom kameran är så tung...



E: Jag har sett Shiseido på välsorterade Kicks-butiker, NK och Åhléns. Jag vet inte om jag har några MAC-skuggor som liknar dessa, kanske färgmässigt men inte strukturmässigt.

2010-10-23 @ 14:29:55
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy