OPI Let me entertain you


Let me entertain you är ett av dom snyggaste lacken ur OPI's Burlesque-kollektion (som nu finns att klicka hem från Transdesign!) om ni frågar mig. Jag som inte brukar vara ett speciellt stort fan av skimmerlack är tokförtjust i det här glittriga, skimriga, fuchsiarosa jelly-lacket. Mina bilder gör det inte rättvisa, det var sjukt svårt att fånga färgen och framförallt skimmer och mikroglitter som gömmer sig i det, men jag gjorde mitt bästa. Sista bilden är tagen i direkt solljus vilket ger en uppfattning om hur vackert lacket gnistrar, men det här är definitivt en färg som måste upplevas på riktigt!

Formulan på detta lack lever absolut upp till OPI's höga standard, flyter ut fint över nageln och täckte i två lager. Eftersom det är ett lack med lite jelly-finish så kan man ana min nagelkant genom lacket på bilderna, det är något som syns betydligt mindre i verkligheten och inte direkt något som stör mig. Jag använde Nubar Foundation som underlack och Nubar Diamont som överlack.












In English: Let me entertain you is one of the prettiest polishes from the OPI Burlesque collection (which is now available at Transdesign!) if you ask me. I'm not usually a huge fan of shimmer polishes, but I adore this glittery, shimmery, fuchsia pink jelly polish. My pictures doesn't do it any justice, it was really hard to capture the colour and all the shimmer and micro glitter that hides within it, but I did my best. The last picture is taken in direct sunlight which might give you a clue about how beautiful it sparkles, but this is definately a shade that must be seen in real life!

The formula of this polish lives up to the high OPI standard, it spreads nicely onto the nail and was opaque in two coats. Since it has a bit of a jelly finish, you can see my nail line through the polish in pictures, something that's not as obvoius in real life and doesn't really bother me at all. I used Nubar Foundation as a base coat and Nubar Diamont as a top coat.






Emma

Detta är verkligen Burlesque i min värld. Väldigt feminint och vackert!

2010-10-18 @ 18:27:40
URL: http://sminkhornan.wordpress.com
Purity

Emma: Visst är det tjusigt! Så synd att det verkligen inte går att fånga allt det underbara skimret på bild, det är helt galet!

2010-10-18 @ 20:45:58
URL: http://purity.webblogg.se/
Andrea

Superfin färg! :)

2010-10-20 @ 15:44:57

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy