Efwa recenserar: Tri-aktline


Den här hypade krämen för mycket pengar släpptes för ca ett och ett halvt år sedan. Den kostar 400:- för 30 ml.



 



Jag bytte till mig till denna för något annat jag inte ville ha annars hade jag nog inte testat den här alls. Enligt produktinformationen låter det så här:

” Tri-Aktiline är en ny typ av punktbehandlare av rynkor och fina linjer. Förutom förebyggande och långsiktiga resultat, som traditionella anti-rynkprodukter erbjuder, ger Tri-Aktiline en påtaglig och omedelbart synlig effekt redan vid första användningstillfället. Tri-Tri-Aktiline är särskilt framtagen för:

  • bekymmersrynkor i pannan och mellan ögonbrynen
  • skrattrynkor runt ögonen samt rynkor runt munnen – områden där uttrycksrynkor ofta uppstår”

 

Med detta antar jag att man ska dutta detta på de ställen man tycker att man har rynkor och veck, dvs punktbehandla. Man får tydligen inte smörja!

 

Visst har jag rynkor på utvalda ställen och speciellt en enorm mellan ögonbrynen, men det är nog mer ett panikveck än en liten “bekymmersrynka”. Den är verkligen enorm och det är föga troligt att den ger med sig ens med botox. Den är en del av mig sedan många år tillbaka och bekymrar nog syrran mer än mig. Hon har nämligen kommenterat den.

 

Jag har undvikit att använda den här just för att det inte kännts nödvändigt alls. Så mycket är det ju liksom inte.

 

Men för någon månad sedan tyckte jag att den funnits I stället så länge att den snart blir gammal och tänkte att nu kan jag sätta igång. Men inte orkar jag dutta och trixa. Jag har helt enkelt smörjt in den som en jäkla regelbrottskärring. Dutta ligger inte för mig och var skulle det vara någonstans då?

 

Jag använder den helt enkelt som primer före jag använder mina mineralprodukter. Den är trög att smörja ut och tämligen odryg när den används så här fel. Det behövs stora klickar till alla delar i ansiktet.

 

Men, de få rynkor och porer jag har blir genast ganska fyllda som en silikonprimer av annat märke och faktiskt ganska behaglig. 68% ska också se skillnad direkt så där hamnar jag inom gränsen trots detta regelbrott med smörjandet.

 

Sedan ska man då hålla på med denna i 4 veckor för att se om man hamnar inom nästa gräns som då ligger på 83%.

 

Nu hamnar jag ju inte där av två olika anledningar. Ska man använda den här som primer så räcker den inte i 4 veckor vilket gör den till en väldigt dyr produkt och ska man nu dutta och fåna sig så räcker den nog, men som ni vet vid det här laget så är jag inte en regelbunden användare av något, så då blir det ändå svårt att testa denna kräm tills den gör någon större skillnad.

 

Jag kommer nog dö som ett litet russin och säga att ”jag skulle ha gjort”.

 

Betyg: 2/5 av anledningen att jag inte orkar hålla på och den är dyr men fungerar någorlunda som primer.




In English: This hyped and expensive creme was released about one and a half years ago. It costs 400 SEK for 30 ml.

I first traded this product for another product I didn't want, or I wouldn't probably have tried it at all. This is what the product info says:

"Now you can start with Tri-Aktiline™. In this one groundbreaking compound you get instant wrinkle-filling science plus a complex of three technologically advanced ingredients.

This remarkably innovative formula combines a unique filling cream with spherical powders that together help eliminate the appearance of wrinkles on contact. Evening out and smoothing away the look of the deepest, most visible lines. Use it right where you need it most — on crow’s feet, laugh lines, anywhere facial expressions have left their mark. Tap it on and watch them fade away. Instantly!"

With this, I assume that you're supposed to dab it to problem areas, like a spot treatment. You're apparently not supposed to rub it into the skin!

I do have wrinkles in some parts of my face, most noticeable is a big one between my eyebrows but that's probably more a fold than a "trouble line". It's really huge and I would doubt that it would even go away with botox. It's a part of me since many years back and it probably bothers my sister more than it bothers me. She likes to comment it from time to time.

I've avoided using this because I don't feel like I need it.

But like a month ago, I thought I'd better use it before it gets too old and thought I'd might aswell start using it. But I can't bother with dabbing and such. I've been rubbing it into my skin. Dabbing is not for me and I don't know where to dab it anyway.

I simply use it like a primer before I use my mineral foundation. It's pretty thick and doesn't last very long when using it in the "wrong" way. You need big dabs for all parts of the face.

But in fact, the few wrinkles and enlarged pores that I have are instantly filled like with a silicone primer from another brand, and it feels great on my skin. 68% of the users are supposed to notice a difference straight away so I guess I'm one of them despite my wrong way of using it.

You need to use it for 4 weeks to see if you're one of the 83% that notice any more permanent differences. I'm not one of those for two reaseons. Firstly, if you use this as a primer, it probably won't last you for 4 weeks which makes it really expensive, and if you're dabbing it on it will probably last, but as you might have noticed by now I like to change my products pretty often, so I will probably not have the patience to try this on until it's supposed to make any difference.

I will probably die as a small rasin saying "I should have done that".

Rating: 2/5 due to the fact that I can't bother with it and it's expensive, but it works pretty well as a primer.





Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy