Bite of an apple


Jag är dunderförtjust i de tre korallprodukterna ur MAC-kollektionen Venomous Villains - rouget Bite of an apple, läppstiftet Toxic tale och läppglanset Strange potion. Samtliga drar lite mot det kalla hållet vilket gör att det inte skär sig mot min kalltonade hy, vilket jag kan ha problem med med vissa koraller, och dessutom gör att nyanserna blir väldigt bärbara så här under vinterhalvåret då man är lite blekare =)


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC PRO longwear concealer - NW15
  • MAC PRO longwear foundation - NW20
  • MAC prep + prime transparent finishing powder
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC blush - bite of an apple
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC eyeshadow - dazzlelight
  • MAC eyeshadow - all that glitters
  • MAC eyeshadow - mulled cider
  • MAC eyeshadow - embark
  • MAC chromaline - black black
  • MAC haute & naughty lash mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - toxic tale (applied sheerly)
  • MAC lipglass - strange potion
















Skuggornas placering: All that glitters på hela rörliga locket, Mulled cider i globlinjen. Embark i yttre globlinjen, yttre v:et samt längs undre fransraden. Dazzlelight som highlighter på brynbenet och i inre ögonvrån.






In English: I'm thrilled about the three coral products from the MAC collection Venomous Villains - Bite of an apple blush, Toxic tale lipstick and Strange potion lipglass. All three leans somewhat towards the cool specktra of coral, which makes it look flattering against my cool skintone, plus it makes the shades very wearable during the winter when the skin is a bit paler =)

Shadow placement: All that glitters on the lid, Mulled cider in the crease. Embark in the outer crease, outer v and along the lower lash line. Dazzlelight as a highlihgter on the brow bone and inner corner of the eye.




Efwa

Du passade mycket bra i både rouge och läppstift måste jag säga, som du säger så är det lite mer kalltonat. Jag har inte hunnit testa BOA än.

Du är så snyggt blek just nu också...mmm.

2010-10-26 @ 12:23:56
Gråpyre

Jag tycker att färgerna är perfekta för dig, mycket klädsamt!

2010-10-26 @ 13:04:15
keijukainen

Very pretty! I really like the TT+SP combination on your lips. I haven't been able to make it work for me though, might be coz TT looks much redder on my lips than yours.



I really like TT with Bold&Brash lipglass from Dare to Wear.

2010-10-26 @ 13:18:25
Karin

Kan inte du berätta hur man använder MAC prep + prime transparent finishing powder?

2010-10-26 @ 13:20:15
URL: http://vackerunderbar.se
Lina

Otroligt snyggt, trodde inte att rouget eller toxic tale skulle vara så snyggt.

2010-10-26 @ 13:28:57
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Emma

Super nice, läppkombon ska jag nog testa på!

2010-10-26 @ 13:33:15
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Efwa: Tack så mycket sötis! =D Se till att testa BOA, det är dösnyggt!



Gråpyre: Åh, tack ska du ha! =)



keijukainen: Thanks! I acctually only applied TT lightly for this look, I dabbed it on and blended it with my finger which makes it less red and intense and more wearable for an everyday look - try giving that a go!



Karin: Jag använder det som ett vanligt löspuder, jag jobbar in det i min puderborste och sveper det över ansiktet. Lätt som en plätt!



Lina: Dom är väldigt färgstarka båda två, dom blir definitivt mer bärbara för "vardagsbruk" om man tonar ner dom lite även om dom är riktigt läckra i full fräs med =)



Emma: Tack!

2010-10-26 @ 13:47:28
URL: http://purity.webblogg.se/
Aila

Snygg som en drömm;)!

2010-10-26 @ 13:57:55
Anonym

Färgen på läpparna är otroligt snygg. Precis den där perfekta korallfärgen jag också skulle vilja ha.

2010-10-26 @ 15:07:58
Emilie

Åh, det ser jättefint ut på dig :) Jag är avis på dina korallprodukter ;( Det var just de jag ville ha från kollektionen ^^ (Fast det har vi ju redan pratat om :D)

2010-10-26 @ 16:17:33
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Madlin

Fint!!! Och väldigt naturligt faktiskt. Tror inte att Bite of an apple skulel passa lika bra på mig som har en varmare grundton i hyn.



Dazzlelight ÄR också en fin highlighter. Måste verkligen kolla in den!

2010-10-26 @ 16:33:11
Marianne

Urtjustigt! Definitivt dina färger, du får gärna visa rouget i full fräs någon gång :o)

2010-10-26 @ 18:09:35
Isabella

Du är verkligen så himla vacker!

2010-10-26 @ 19:18:29
URL: http://barbastark.blogspot.com
a

Jag gillar verkligen läppstiftet/läppglanset du har på dig! Verkligen sött på dig :)

2010-10-26 @ 19:47:41
URL: http://bbbu.blogg.se/
Millan

MAC-gudinnan!

Jag såg att du i ett annat inlägg (från 2009) gjort en MAC-guide. Där skrev du att man kan få concealer samt foundationprover över disk. Nu är det så att jag bor långt ifrån en MAC-affär, man kan inte få prover via hemsidan eller så?

Har hittat en concealer jag är sugen på (studio finish SPF 35) men är osäker på nyans. NC15 verkar vara den jag säker, men jag är ju inte helt hundra och det är ju ganska mycket pengar. What to do?

2010-10-27 @ 01:35:53
URL: http://frufitta.blogg.se/
Thess

jag är också dunderförtjust i Bite of an Apple.. Jag fick som tur var tag på den på Stansted flygplats i London i MACs dutyfree :)

2010-10-27 @ 08:30:40
URL: http://theresekristina.myshowroom.se
bella

oj så snygg du är! det här var det vackraste på länge! :) och du passar enormt bra i läppkombon!

2010-10-27 @ 13:59:15
URL: http://bellaplutt.blogspot.com
Purity

Aila: Åh, tack! =D



Anonym: Tack så mycket!



Emilie: Awh =( Jag håller verkligen tummarna att Kicks.se får in fler produkter...



Madlin: Visst är den fin! Lagom diskret så där =)



Marianne: Tack!



Millan: Tyvärr kan man endast få prover över disk eftersom dom häller upp proverna själva och inte har några färdigpackade. Du har ingen släkting eller så som kan gå förbi en MAC-disk och be om prover åt dig..? Vissa concealers ger dom dock inte prover på vid vissa diskar.



Thess: Visst är det fint! =D



bella: tack ska du ha! =)

2010-10-27 @ 18:18:34
URL: http://purity.webblogg.se/
Millan

Som jag misstänkte då, attans. Får be nån moster kila förbi då (:Tack för svaret ^^

2010-10-29 @ 01:42:25
URL: http://frufitta.blogg.se/
A&V

Den ser väldigt naturlig ut-tack för ett bra tips:D

2010-10-30 @ 16:54:05
URL: http://wittmoss.blogg.se/bestfriends
Josefine

Jag älskar att du gör allt så utförligt! Och att du visar närbilder och hur det ser ut på håll. Hur bra som helst :D

2010-11-09 @ 19:02:34

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy