Purity undrar: Vilket är ditt bästa Gör det själv-tips?





 

 

 

Vilket är ditt bästa Gör det själv-tips? En ansiktsmask, en hårinpackning, eller kanske en läppskrubb?

 

 

Mitt svar: Har du slagit favoritögonskuggan, pudret eller rouget i tusen bitar genom att tappa den i golvet? Den går att rädda! Med lite isopropylalkohol (finns att köpa på apoteket), ett pressningsverktyg (t.ex. en femkrona), en bit hushållspapper och en sked kan du göra din krossade puderprodukt som ny igen genom att blanda upp krosset med isopropylalkholen till en tjock smet och använda pressningsverktyget invirat i en bit hushållspapper (för att suga upp överflödig vätska) för att pressa om skuggan/pudret/rouget. Låt den lufttorka över natten och voilá! Maggie har gjort en superbra guide med bilder till hur man lagar trasiga skuggor här, spana in den om du är nyfiken på hur man gör i detalj!





 

 

 

 

Purity asks you: What is your best DIY tip? A face mask, a hair treatment or perhaps a lip scrub?

 

 

My answer: Have you shattered your favourite eyeshadow, powder or blush by dropping it on the floor? Don't worry, you can still save it! With some isopropyl alcohol, a pressing tool (like a coin or similar), a piece of tissue and a spoon, your will be able to salvage your product by mixing the shattered powder with the isopropyl alcohol to a thick paste and then using your pressing tool wrapped in a piece of tissue (to soak up eccess fluid) to re-press your eyeshadow/powder/blush. Let it air dry overnight and voilá! Maggie has made an excellent tutorial with pictures on how you mend broken eyeshadow here, check it out if you're curious about how to do it in detail!

 





Aila

För att få bort kaffe, vin, chokladmissfärgningar kan man borsta tänderna med bikarbonat en gång i månaden. Funkar hur bra som heslt, tryck inte för hårt bara när du borstar annars kan tandköttet skadas!

2010-11-28 @ 14:43:12
Alice

Oj,jag har hur många gör det själv tips som helst! Men mina favoriter är nog min hemmagjorda kroppskrubb som består av 2 dl socker, 3 mtsk olivolja och 2 mtsk honung. Inte nog med att den doftar underbart utan den gör även huden hur mjuk som helst. Mitt andra bästa gör det själv tips är att jag pressar ut lite saft ur en citron på en bomulls pad och drar över kinder, panna, näsa och haka. Det fungerar ungefär som en enzympeeling och lämnar en härligt stramande känsla och ger jätte mycket lyster! Try it out =) Kramar

2010-11-28 @ 14:57:08
URL: http://alicesminkblogg.blogspot.com/
louice - beautymuffin

Det jag direkt kommer att tänka på är ju självklart aspirinmasken! Blanda två stycken tabletter Aspirin med någon tesked vatten och stryk ut över ansiktet så har man en jättebra ansiktsmask! Gör under på min hy :) Finns flera olika varianter av den också, bara att googla. Håller även med ovanstående talare om citron, fast jag brukar blanda med lite socker också, för en mer skrubbig känsla!

2010-11-28 @ 15:06:22
URL: http://beautymuffin.blogg.se/
Ida

Min favorit är ansiktsskrubben med honung och socker. Ungefär 2 msk socker och 1-1.5 msk honung. Olivolja funkar inte alls till min lite feta hy, men honung är perfekt.

2010-11-28 @ 15:23:20
SaintBella

Att mixa en halv papaya och anananas och kleta i ansiktet funkar som en enzympeeling och man blir fantastiskt mjuk! Men man ska akta sig för att ha det på för länge, max 10 minuter, fem om man är känslig.

2010-11-28 @ 22:42:08
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com
Dee

Jag använder kaffesump som peeling. Huden blir jättelen och det finns oljor i kaffe som är bra så huden känns återfuktad efteråt:) Var noga med att tvätta och skölja av efteråt bara, gör det helst noga två ggr.

2010-11-29 @ 14:18:12
URL: http://deelight.blogg.se/
Alice

Tack för tipset!

Har råkat slå sönder min MIST ögonskugga i Ohio (som jag älskar), men nu kan jag fixa den :)

tack :D

2010-11-29 @ 19:47:35
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Lisa

Jag skulle säga att det är mitt bästa tips också. Det fick jag äran att tipsa de som jobbar i MAC-disken i Göteborg om detta fenomen :)

2010-11-29 @ 21:40:53
URL: http://lisacatlin.blogg.se/
Julia C

Citron är det bästa för min hud! Jag blandar lite ekologiskt socker med citronjuice och använder som skrubb! Det finns en fantastisk video på det om du kopierar länken!



http://www.youtube.com/watch?v=9vkCR2ZWAe4



läs min blogg för mer skönhets tips!

2010-11-30 @ 20:29:01
URL: http://makeupisart.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy