Purity undrar: sminkar du dig offentligt?




 

 

 

Sminkar du dig offentligt? På bussen, tåget eller kanske på krogen?

 

 

Mitt svar: Jag försöker undvika i största möjliga mån att sminka mig offentligt. För det första för att jag tycker det är så knepigt att sminka sig i en liten handspegel, och för det andra för att jag känner mig utstirrad om jag gör det och då blir det bara pannkaka av allt =P Sminkar jag mig någonsin offentligt så bättrar jag på läppstiftet, lägger på lite läppglans eller pudrar/blottar av överflödiga oljor i ansiktet.





 

 

 

 

Purity asks you: Do you apply your makeup in public? On the bus, the train or perhaps at a bar?

 

 

My answer: I try as much as possible to stay away from doing my makeup in public. First of all, I think it's really tricky to do my makeup in a small hand-held mirror, and second of all, I feel like everyone's staring at me if I do my makeup in public and then I will mess everything up =P If I ever do any kind of makeup in public, I touch up my lipstick, apply some lipgloss or powder/blot my face to get rid of excess oils.

 





Anna

Ifall jag sminkar mig offentligt brukar det nog bara vara för att bättra på läppstift eller så lägger jag på mer eyeliner ifall jag märker att den har försvunnit :) Om jag har haft riktigt bråttom så kanske jag sminkar mig i skolan ;)



2010-11-13 @ 13:21:38
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Maria

Jag sminkar mig aldrig offentligt. Behöver lite space för att sminka mig. ^^ Måste också tillägga att jag älskar din blogg! Den är jätte bra! :D

Kramar från Maria

2010-11-13 @ 14:05:21
URL: http://mharya.blogg.se/
Maria

Nej, det enda jag gör är att bättra på läppstift eller läppglans. Har oftast inte ens med mig något annat när jag är ute heller... Men det är inte så att jag inte tycker om när andra gör det, jag orkar bara inte.

2010-11-13 @ 14:40:13
URL: http://iamsthlm.blogg.se/
Charlene

Jag brukade göra det under gymnasiet eftersom jag hade så lång restid. Jag var till och med väldigt duktig på att klara av att göra precisionsarbete med eyelinern på bussen. Idag har jag blivit alldeles för bekväm och dessutom urusel på att sminka mig på buss och tåg så då får man gå upp en kvart tidigare för att hinna med att göra det hemma istället.

2010-11-13 @ 14:50:39
URL: http://www.charlenecox.com/
Sylvie

I actually put my mascara in my school bag and I put it on while I'm on the train or waiting for the train to come because it saves me 5 minutes =P but i have to admit that I'm terrified of the train jerking or something and getting a big black blot that I can't fix!



I also bring out my MAC blot powder and a lipstick/lipgloss which I touch up at noon after lunch and I do it regardless of where I am. I don't care if everyone else thinks I'm vain as long as I look better than them =P

2010-11-13 @ 15:00:26
sophie

Nja... Faktiskt inte, det är väl mest läppglans/lypsyl jag använder om jag sminkar mig offentligt.

2010-11-13 @ 15:07:28
URL: http://sophieannamaria.blogg.se/
Honi

Nej inte alls, om jag gör det så gör jag det inne på en toalett :p

2010-11-13 @ 15:15:40
URL: http://honi.blogg.se/
Karin

Det skulle väl vara för att bättra på läppglanset då. Om jag verkligen känner mig tvungen. Jag tycker att det är lite pinsamt, för jag tror alltid att folk tittar på mig då och tänker att jag är en ytlig fjortis eller något sånt.

2010-11-13 @ 15:27:02
URL: http://kahrein.blogg.se/
Thess

jag sminkar mig inte offentligt, bara som du sa bättrar på läppstiftet eller pudret.. men jag har sminkat modeller offentligt, utomhus fotograferingar då blir det så :)

2010-11-13 @ 15:30:37
URL: http://theresekristina.myshowroom.se
Madde

Om jag nu sminkar mig offentligt så är det för att bara bättra på. Hatar när folk ska glo på en,när jag sminkar mig.



Så jag sminkar mig inte offentligt

2010-11-13 @ 15:55:53
URL: http://onelipstickmom.blogspot.com
Madde

Jag har en fråga till dig =)

vilka produkter skulle du rekommendera från MAC? Jag har köpt fluidline och en pensel nr 217. Är sugen på att testa fler, men frågan är vad :) vill gärna ha tips.

2010-11-13 @ 15:57:14
URL: http://onelipstickmom.blogspot.com
Maria

nej, jag försöker att undvika det, tycker det är svårt att få det bra när man sitter på tåg eller bussen!



2010-11-13 @ 16:15:31
URL: http://lilliss84.blogspot.com/
Lina

Nej, men när jag var i NY så såg man folk som satt och sminkade sig på tunnelbanan. Det var rätt svårt att låta bli att stirra ut dessa personer^^

2010-11-13 @ 17:10:19
Emma

Nej, det gör jag inte. Bättrar endast på som de flesta verkar göra. :)

2010-11-13 @ 18:12:09
emma - 19årig mamma till hugo :)

om jag är försenad eller på väg till jobbet kan jag göra det :)

2010-11-13 @ 19:49:38
URL: http://emmasc.blogg.se/
Mitan

Jag hittade din blogg idag.

Jag är själv urusel på att sminka mig men jag har lagt upp en länk till din blogg som ett tips till mina läsare..



Jag hoppas att det är ok!!??

2010-11-13 @ 20:05:38
Alicia

Det händer. Ganska ofta tillochmed. Sminkar mig på spårvagnar, bussar, cafeér, mitt i skolan och liknande ^^ Kan medge att det är en hel del som stirrar på en, men det gör mig inget. Dom får stirra om dom vill, för om jag vill sminka mig så gör jag det ;)

2010-11-13 @ 20:12:29
URL: http://alicia.i.areschoug@hotmail.
Marina

hejhej :) hur är det med dig ikväll?

2010-11-13 @ 20:56:34
URL: http://marinapalme.blogg.se/
helena

japp! hände oftare för några år sedan när jag hade längre resor till skolan, men jag gör det nu också ibland. har nog gjort allt, tillochmed målat naglarna. har fått kommentarer ibland men jag sminkar mig ju för att jag själv vill det!

2010-11-13 @ 21:06:55
Aila

Nej, jag kan inte sminka mig med bara en hand och med den andra hålla spegeln som tjejerna gör när de sminkar sig på bussen, t- banan. Jag måste ha båda händerna med;)! Sen tycker jag är riktigt jobbigt när folk stirrar på de som sminkar sig! Så nej, jag sminkar mig hemma i lugn och ro!

2010-11-13 @ 21:51:57
Carina

Det enda som jag fixar till ute är läppstiftet.

2010-11-13 @ 22:37:51
URL: http://www.totalbeauty.se
Michilicious ~

Jag har sminkat mig i skolan några gånger :P

Ibland bättrar jag på läpptstiftet eller läppglanset, och ibland vill min kompis testa sina smink-skills på mig x)

peachgirl

Nej. Dels för att jag gör mig klar innan jag går ut och dels för att jag tycker det är något andra inte behöver se. Läppglans/balm/stift är okej att bättra på men att dra en hel morgonrutin på tåget känns oartigt. Jag skulle inte vilja se folk som tar på deo, klipper naglar eller smetar foundation. Sånt har man ju badrum till liksom.

2010-11-13 @ 23:38:13
venus

Nej.



EN FRÅGA! såg din uppskurna-hals-sminkning, och den var minst sagt skitgrym! undrar om det är möjligt att få en halloweensminkning av dig eventuellt nästa år, självklart mot betalning då. gör du sådant? hur mycket ungefär tar du betalt då? tacksam för svar till min mail eller här bland kommentarerna!

2010-11-14 @ 00:10:20
Ninni

Jag kladdar på läppglans/läppstift sisådär fyra gånger i timmen. Men i övrigt sminkar jag mig på morgonen och sen får det vara bra.

2010-11-14 @ 21:47:35
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Alv

Jag resonerar som så att om jag inte hinner med att sminka mig hemma för att jag a)har försovit mig eller b)snoozat alldeles för länge så får jag skylla mig själv och visar mig i all min naturliga glans. Jag hade nog inte stirrat så mycket på någon person som sminkat sig på bussen eller liknande men en liten tanke hade nog flugit igenom huvudet med någon nedvärderande kommentar.



Fast, det är ju helt upp till var och en och har man lång restid så kan man ju lika gärna utnyttja den. :)

2010-11-14 @ 22:23:58
Emma P

jag kan bättra på läpparna, men mer sminkande än så brukar det inte bli när jag är bland folk...

2010-11-14 @ 23:33:51
URL: http://sminkan.blogg.se/
louice - beautymuffin

Jag brukar bättra på läppglans/läppstift, men där tar det slut. Om jag måste pudra till mig eller något liknande så brukar jag gå in på en toalett, där jag inte måste manövra en liten handspegel och allting samtidigt!

2010-11-15 @ 07:36:46
URL: http://beautymuffin.blogg.se/
Nea

Om jag sminkar mig offentligt går jag in på en toalett. Aldrig på bussen eller så. Vill inte framstå som någon som tycker att smink är så otroligt viktigt. Irriterade mig nåt enormt på folk i min gymnasieklass som satt och sminkade sig på lektionen. Respektlöst.

2010-11-15 @ 13:52:11
URL: http://fuckingfake.blogg.se/
Purity

Vad kul att höra allas syn på offentlig sminkning och att alla resonerar olika!



Madde: Oj, det finns många produkter jag skulle kunna rekommendera! Borste #187 är min favoritborste för flytande foundation, den är fantastisk för det ändamålet. Kan även tipsa om mina nya favoritbasprodukter, PRO longwear foundation och concealer. Det pressade mineralpudret Mineralize skinfinish natural är jättefint också, ger en jättefin finish på huden! Sen är ögonskuggorna, läppstiften, rougen, läppglansen, nagellacken och borstarna och penslarna helt fantastiska... Skulle kunna rekommendera hur många MAC-produkter som helst, MAC håller överlag väldigt hög och jämn kvalitet på sina produkter (med några få undantag).



Mitan: Klart det är okej, kul att du har hittat hit och att du vill länka till mig!



venus: Tack, kul att du gillade sminkningen! Tyvärr så gör jag inte sminkningar mot betalning, jag jobbar inte som makeupartist utan pysslar bara med det här på fritiden. FX-sminkningar är dock inte så avancerat som det ser ut, med lite flytande latex, fetsmink, teaterblod och massa fantasi kan man göra det mesta!

2010-11-15 @ 15:50:00
URL: http://purity.webblogg.se/
Linnea

Bättra på läppstift/läppgals är det enda. Då oftas inne på en toa så man inte blir så utstirrad.

sminkar min inte offentligt för man lir uttittad, svårt i liten spegel och jobbigt ta med allt man skulle kunna tänkas behöva..

2010-11-16 @ 17:31:31
URL: http://linneadaisy.wordpress.com/
Carolina

Det har nog hänt, men det var länge sen. I de allra flesta fallen har det nog handlat om att bättra på en redan lagd makeup snarare än att sminka sig från grunden. Jag kan nog tänka mig att jag bättrat på både fransar, bryn och läppar, men även puder då hyn fått glans eller om basen tappat täckning. Men de senaste åren har jag svårt att minnas någon gång där jag brukat annat än läppgunk offentligt, det blir bara en skum och obekväm situation där pinsamheten står runt hörnet och lurar. ^^ Jag menar så het känner man sig ju inte med alla dessa funny-faces när man sminkar sig...jag kan verkligen inte låta bli att röra munnen :P

2010-11-23 @ 17:21:32

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy