Purity recenserar: L'oréal Volume million lashes extra black mascara


Jakten på den perfekta mascaran är evig! Den senaste mascaran jag har testat heter Volume million lashes extra black och är ett nytillskott i L'oréals sortiment. Formula och förpackning är densamma som i föregångaren Volume million lashes, skillnaden med extra black-versionen är att den innehåller extra svarta pigment som ska intensifiera intrycket av visuellt tjockare fransar.



Volume million lashes extra black mascara

 

 

Jag har inte testat originalet av den här mascaran, så tyvärr har jag inte möjlighet att jämföra med den. Volume million lashes extra black mascara utlovar ett visuellt intryck av 4 gånger så tjocka, perfekt separerade fransar. Borsten är ganska stor och består av många små, små mjuka gummipiggar för att komma åt varenda frans.

 

 

 

Volume million lashes extra black mascara wand

 

 

Jag gillar verkligen borsten. Jag har ju en förkärlek för lite större borstar, och de små små piggarna gör det lätt att komma åt i varenda liten vrå och separera fransarna genom att sicksacka in piggarna mellan fransrötterna. Man får upp precis lagom mängd mascara på borsten också, varken för mycket eller för lite och jag behöver sällan dubbeldoppa borsten. Formulan är helt okej den med. Den är lätt att jobba med, dock torkar den ganska fort så man behöver jobba snabbt för att den inte ska klumpa sig när man lägger fler än ett lager. Färgen är riktigt intensivt svart och ger ett maffigt intryck, vilket gör den till en perfekt mascara att använda ihop med lite tyngre ögonsminkningar.

 

Det jag inte gillar med mascaran är att den tyvärr smular och smetar av sig under ögonen efter några timmar, vilket drar ner betyget rejält på en i övrigt bra mascara. Hade det varit en budgetmascara hade jag haft större överseende med detta, men en mascara som kostar över 150 kr förväntar jag mig att den ska hålla sig på plats under dagen, oavsett om den är vattenfast eller inte.

 


Pris: 169 kr

Betyg: 3/5





Bare lashes (left) vs. one coat of Volume million lashes mascara (right)



Bare lashes (left) vs. two coats of Volume million lashes mascara (right)



In English:
The hunt for the perfect mascara goes on! The latest mascara I've been trying out is called Volume million lashes extra black and is a newcomer in L'oréal's product range. Formula and packaging is the same as the predecessor Volume million lashes (named Voluminous million lashes in the US) has, the difference with the extra black version is that it contains extra black pigments which are supposed to inensify the impression of visually thicker lashes.

I haven't tried the original version, so unfortunally I haven't got the opportunity to compare them. Volume million lashes extra black mascara promises a visual impression of lashes 4 times thicker that are perfectly separated. The wand is pretty big and consists of many teeny, tiny rubber spikes to reach every single lash.




Volume million lashes extra black mascara


I really like the wand. I do love bigger brushes, and the teeny tine spikes makes it really easy to reach every single lash and separate them by zig-zagging the spikes inbetween the roots. You get an optimal ammount of product on the wand aswell, neither too little or too much and I rarely have to double dip. The formula is good aswell. It's easy to work with, allthough it dires pretty quickly so you need to work fast for it not to clump if you apply more than one coat. The colour is a really intense black and gives an oompfh impression, which makes it a great mascara to use with heavier eye makeup.

What I don't like about it is that it, unfortunally, smudges and flakes under the eyes after a few hours of wear, which lowers my rating quite a bit on an otherwise good mascara. If it had been a budget mascara, I'd oversee this fact a bit, but I expect a mascara in this price range to stay put durin the day, whether it's waterproof or not.


Price: 169 SEK (not available everywhere internationally)
Rating: 3/5




Emelie - Crazynails

Oj vad långa fransar! Synd att den kletar :/

2010-11-30 @ 17:21:08
URL: http://crazynails.blogg.se/
Carol

håller fullständigt med dig, var samma sak för mig både med den förra och denna nya... strösslar av sig väldigt mycket under och i ögonen som slutade med att det bara gjorde ont och irriterade ögonen så dem rann. En stor besvikelse tyvärr! Ser ju att du för mestadels använder Mac men jag vill verkligen rekommendera Max Factors nya Xperience mascara... perfekt vardagsmascara som känns sund och som ger mycket färg utan att torka och klumpa. Annars är Max factors svarta alltid en klassiker man måste ha hemma....

2010-11-30 @ 17:21:30
URL: http://crolas.webblogg.se/
anna

kanske låter som en dum fråga, men med two coats menar du då att du bara dragit mascaran två gånger över fransarna, eller att du doppat borsten i mascaran två gånger?

om det handlar om det första alternativet skulle jag säga att jag använder mig av säkert ett tiotal lager. gå tillbaka med borste, utan att doppa igen, för att fixa till fransarna liksom.

2010-11-30 @ 17:24:26
Ida

Jag måste ju tipsa om Make Up Stores maskara Max lashes. Jag blev sjukt förvånad när jag testade den, en riktigt bra maskara.

2010-11-30 @ 17:31:13
Marika

Ja, den eviga jakten på bästa maskaran... tur att det finns flitiga bloggare som hjälps åt att testa sig igenom maskara-djungeln. :D

2010-11-30 @ 17:51:08
URL: http://mybeautyspots.blogspot.com/
Louise o Alice

Kan du göra ett jul eller vintertema snälla?!

2010-11-30 @ 19:14:31
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Anna

Jag har använt föregångaren till just dendär mascaran och jag gillade den, sen köpte jag en annan mascara under en tid och provade med L´oreals mascara igen och då funkade den inte alls. Fransarna kletade ihop sig och då jag fick dem att se bra ut hamnade all mascara under ögat istället.. inte roligt :(

Nu har jag hittat min absoluta favoritmascara, kommer att skriva ett inlägg på bloggen min om den snart. Den är från Rimmel, tror det är deras nyaste mascara.. heter Lash Accelerator :)

2010-11-30 @ 23:05:34
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
p

hej! den här kommentaren har kanske ingenting med inlägget att göra, men jag undrar om du har koll på var man kan köpa essies nagellack i sthlm, alternativt nätet? gärna billigt, smidigt, snabbt osv. :) tack på förhand!

2010-12-01 @ 09:53:42
Martine

Vilken mascara är din favorit? är i behov av en ny mascara och jag vill ha en som man får tjocka och fylliga fransar av. Har väldigt svårt att hitta en som jag tycker om

2010-12-01 @ 10:47:39
Camilla

Hej! Vill säga att du har en bra blogg,läser den varje dag. Jag undrar om du vet hur man får tag på nagelhjul som man kan prova sina nagellack på?

2010-12-01 @ 19:58:08
URL: http://camajlie.blogg.se/
Purity

Emelie: Är född sån ;) Ja visst är det trist!



Carol: Visst är det tråkigt, för mascaran är ju faktiskt riktigt bra i övrigt! =/



anna: Jag använder ena sidan av borsten för första lagret, sen vrider jag den ett halvt varv och tar den mascara som är på andra sidan borsten för andra lagret så slipper jag dubbeldoppa =)



Ida: Den har jag inte testat.



Marika: Ja visst är det bra! =D



Louise o Alice: Som jag skrev när ni frågade sist för några dagar sedan så har jag tyvärr inte tid just nu =(



Anna: Vad skumt! Kul att du har hittat en mascara du verkligen gillar =)



P: Jag har för mig att dom finns på Åhléns city! Annars är Essie månadens lack hos prenumerationstjänsten nailmail.se, du hittar en länk dit i vänsterspalten! Billigast är nog dock att handla från USA eller på eBay, men Essies lack har blivit riktigt dyra på sistone, de ligger på $8/st hos de billigaste nätshopparna (transdesign, 8ty8 och head2toe).



Martine: En av favoriterna jag ständigt återkommer till är MAC Plush lash =)



Camilla: Hej, vad kul att du har hittat hit! Jag har köpt mina nagelhjul på ebay, sök på "nail polish display wheels", kostar ca 4 kr/st inkl. frakt från hong kong.

2010-12-01 @ 20:46:55
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Hmm, må prøves.

2010-12-02 @ 00:19:39
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Nny

Du har fått en Beautiful Blogger award av mig :)

2010-12-02 @ 13:28:41
URL: http://nnysworld.blogg.se/
Alice

Funderade på att köpa den, men bra att du sa att den smulade.



Tack!



// Alice

2010-12-02 @ 20:35:33
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Michilicious ~

Oh my vad fint det blev! ToT <3

Synd bara att den kletar och smular då... :/

Purity

Sexy Sadie: förutom smulandet så är den faktiskt bra!



Nny: Men åh, tack så mycket! =D



Alice: Ja, det drar tyvärr ner betyget rejält hos mig, speciellt hos en mascara som kostar så här pass mycket =/



Michilicious: Ja, det är synd för resultatet blir fint!

2010-12-06 @ 18:31:08
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy