Purity recenserar: Cien nail varnish remover


En produkt jag alltid vill ha hemma i badrumsskåpet är en bra nagellacksremover. Mina krav på en bra remover, oavsett om den är billig eller dyr, är att den ska vara acetonfri, vara så skonsam som möjligt mot naglarna, inte lämna någon läskig hinna efter sig, och viktigast av allt - ta bort nagellacket snabbt och effektivt.

Nail varnish remover från Cien tillhör budgetskalan av nagellacksremovers. En flaska kostar dryga tjugolappen på Lidl (för bara något år sen kostade den 14 kr dock - fet procentuell prishöjning!) och har i princip varit stapelvara hemma hos mig sedan jag provade den för första gången för runt 2 år sedan, jag är nog inne på min åttonde flaska eller så och har nästan alltid en extra oöppnad flaska på lager.




Cien nail varnish remover


Removern är acetonfri, vilket betyder att den även fungerar på akrylnaglar. Dessutom innehåller den aloe vera som en extra vårdande ingrediens vilket är ett plus i kanten då jag vill att en remover ska slita på och torka ut mina nagelbäddar så lite som möjligt eftersom jag använder den flera gånger i veckan. Den tar bort i princip alla lack snabbt och effektivt (med undantag för grova glitterlack, men det behövs extra mycket arbete för att få bort dom oavsett vilken remover man använder), 2-3 indränkta bomullsrondeller är vad som brukar behövas för att få bort allt lack från mina naglar. I princip allt lack glider av i ett svep om jag pressar en indränkt bomullsrondell mot nageln i några sekunder, utan att lacket färgar av sig på nagelband och fingrar under processen. Naglarna och nagelbanden känns inte överdrivet torra efter användning, och removern lämnar ingen hinna efter sig på naglar och fingrar.

Det här är ett riktigt budgetkap som jag rekommenderar starkt, den är faktiskt en av de bästa removers jag har testat trots sitt låga pris. Jag ser ingen mening med att lägga hundratals kronor på en remover från t.ex. OPI när jag kan få en lika bra för en tjuga. Enda dåliga är väl egentligen att den inte är helt tillgänglig - jag handlar extremt sällan på Lidl som är den enda återförsäljaren, så när jag väl är där brukar jag bunkra upp med 2-3 flaskor så jag alltid har minst en flaska hemma.


Pris:
ca 20 kr för 200 ml hos Lidl
Betyg: 5/5




In English: One product that I always want to keep at home is a good nail polish remover. My demands on a good remover are, whether it's cheap or expensive, is that it's free from acetone, is as gentle to the nails as possible, doesn't leave a membrane behind, and most important of all - getting rid of all polish quickly and efficient.

Nail varnish remover from Cien belongs to the budget range of nail polish removers. A bottle costs about 20 SEK (about $2.80) and have been a staple product in my bathroom cabinet since I tried it for the first time about 2 years ago, I think I'm currently at my 8th bottle or so and I almost always have an extra unoped backup bottle.



Cien nail varnish remover


The remover is acetone free, which means that it also works on fake nails. Plus, it contains aloe vera as an extra nourishing ingredient which is an extra plus since I'm looking for as little wear and tear on my nails as possible since I'm using it several times a week. It get rids of practically any polish quickly and efficient (excluding large particle glitter polishes, but there are no removers that you don't need to work extra with to get rid of those), 2-3 soaked cotton pads are usually enough to get rid of all polish from my nails. All polish simply slide off basically in one sweep if I press a soaked cotton pad against the nail for a couple of seconds, without the polish staining my cuticles and fingers during the removal. The nails and cuticles doesn't feel that dry or brittle after using it, and the remover doesn't leave a membrane behind.

This is a real budget catch that I highly recommend, it's acctually one of the best removers I've tried despite it's low price. I don't see the point in spending a lot of money on a remover from OPI for example when I can get one that's just as great for a fragment of the price. It's not that easy to get ahold of though - I rarely shop at Lidl which is the only retailer for it here in Sweden, so when I go there I usually stock up with 2-3 bottles so that I always have at least one bottle at home.


Price: about 20 SEK ($2.80) for 200 ml at Lidl
Rating: 5/5




Marika

Japp, den removern finns alltid hemma hos mig med... billig och bra!

2010-11-26 @ 12:45:17
URL: http://livinginabubble75.blogspot.com/
Josephine/ Makeuponista

Den är grym! :)

2010-11-26 @ 14:24:36
URL: http://makeuponista.se
Emma

Gillar den verkligen inte, håller mig till min depend dip-in.

2010-11-26 @ 17:02:26
URL: http://emla82.blogspot.com
Rescuedolphins

Jag använde den mycket för något år sedan, den är verkligen grymt bra! Nu använder jag den lilla dip-in burken från Depend, gillar den mer faktiskt :)



----------------------------------------



Vill du hjälpa till att rädda delfinerna som slaktas varje år i Japan? Kontakta oss på rescuedolphins.blogg.se! Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få!

2010-11-26 @ 18:17:36
URL: http://rescuedolphins.blogg.se/
Linda

Jag älskar den! Jag jobbar på Lidl, så jag har alltid tillgång till den, smidigt! =P

2010-11-26 @ 21:04:59
URL: http://paivys.blogg.se/
Jessica

Den ska jag testa! Jag är aldrig in på Lidl trots att jag nästan bor granne med dem, men nu ska de få ett besök av mig! :)

2010-11-26 @ 21:24:43
URL: http://jessica-nilsson.blogspot.com/
Linda

Ja den är min favorit också, billig och bra. Det är tack vare Sminkan jag upptäckte den.

2010-11-27 @ 12:22:13
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Purity

Marika: en bra stapelvara!



Josephine: Eller hur!



Emma: Alla kan inte tycka lika jämt =) Vad är det du inte gillar med den?



Rescuedolphins: Depends dip in-burk är praktisk, men Ciens är mer prisvärd.



Linda: åhå, så praktiskt! =)



Jessica: Go for it, den kostar ju inte många kronor liksom =)



Linda: Jag fick tips om den via skönhetsforumet pretty, den är kanon!

2010-11-27 @ 13:41:23
URL: http://purity.webblogg.se/
Smaltoitaliano

Me too I like this, I tried it weeks ago and now I'm really satisfied, a big bottle at a low price :>

2010-11-29 @ 11:49:55
URL: http://smaltoitaliano.blogspot.com/
Nadja

Jag använder Cien nagellacksremover och den är verkligen bra! Den är skonsam mot naglarna, den är billig, lukten kan man tåla och den funkar bra. Man har inget att förlora

2011-06-06 @ 12:11:08
URL: http://passionfornails.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy