Pride


Jag hade tänkt göra minst två sminkningar under budgetveckan, men det har verkligen varit omöjligt. Jag har gått hemifrån klockan 6 varje morgon och kommit hem vid 5 varje dag den här veckan, vilket betyder att det inte har funnits en enda antyndan till dagsljus att fota någon sminkning i. Dessutom har jag varit så trött på mornarna att jag inte har orkat med mer än bas, mascara och ögonbryn...

Nåja, här kommer i alla fall en sminkning gjord med budgetprodukter i så stor utsträckning som möjligt =) Vissa produkter är på gränsen till för dyra för att kallas budget och jag har använt min vanliga ögonskuggebas och mascara, men i övrigt har jag försökt använda så billiga saker som möjligt!

Jag ber om ursäkt för att bilderna är ganska kassa - vinter + mulet = dåliga bilder =/


Ansikte / Face
  • L'oréal studio secrets smoothing resurfacing primer
  • Garnier tinted roll-on concealer
  • L'oréal matte morphose soufflé foundation - rose ivory
  • Fyrinnae finishing powder
  • e.l.f. blush - candid coral
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • Wet n' wild Pride color icon eyeshadow palette - shimmery green
  • Wet n' wild Pride color icon eyeshadow palette - matte blue
  • Wet n' wild Pride color icon eyeshadow palette - shimmery white
  • e.l.f. cream eyeliner - black
  • Oriflame wild west couture eyebrow kit
  • H&M eyebrow fix
  • L'oréal volume million lashes extra black mascara
Läppar / Lips
  • NYX round lipstick - indian pink










 

 




Skuggornas placering: Den skimriga gröna skuggan på hela det rörliga locket, den matta blå skuggan i globlinje, yttre v samt längs den undre fransraden. Den vita skimriga skuggan som highlighter på brynbenet och i den inre ögonvrån.







In English: My plan was to do at least two looks during the budget week, but it has bascially been impossible. I've left my house at 6 in the morning and been home at 5 in the evening all week, which means that there's no way I could get some access to any daylight to take pictures. Plus, I've been so tired in the mornings that I haven't bothered with more makeup than my base, mascara and eyebrows...

Oh well, here's at least one makeup done with as many budget products as possible =) Some products are on the verge to be too expensive to be called budget products, and I've used my regular eyeshadow base and mascara, but other than that I've tried to use as cheap products as possible!

I apologize for the pretty crappy pictures - Swedish winter + cloudy sky = bad pictures =/


Shadow placement: The shimmery green eyeshsadow on the entire lid, The matte blue eyeshadow in the crease, outer v and along the lower lash line. The white shimmery eyeshadow as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye.




Michilicious ~

Fint! :3

Anna

Helt underbart läppstift :)

Och ögonmake-upen, ja det finns int så mycket annat att säga om den än att den är helt underbar den också :)

Jag beundrar dig verkligen, du lägger skuggorna i så fin form och du kan verkligen skugga ut dem och blanda dem tillsammans :)



2010-11-28 @ 01:22:53
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Renate

Kjempefin look! :) Leppestiften var helt nydelig!

2010-11-28 @ 13:01:56
URL: http://www.makeupbyrenate.blogspot.com
Shamini

Nydelig! Elsker denne looken, og den passer perfekt til årstiden. :)

2010-11-28 @ 20:17:23
URL: http://diary.shamini.no/
Sexy Sadie

Utrolig bra!

Budsjettmerkene har virkelig gått trappene og blitt mye bedre på få år. Man trenger ikke å kjøpe katta i sekken bare fordi man er blakk og må unngå parfymeriene altså.



2010-11-28 @ 23:27:37
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Anneli

Jag brukar inte gilla blått, men det här var riktigt snyggt!

2010-11-29 @ 15:08:22
URL: http://vanitas.blogg.se/
Wysteriia

Jättefint! :D

2010-11-29 @ 16:37:35
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Alice

snyggt :)

2010-11-29 @ 19:48:38
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Susanna

Åh så vackert med frostiga vinterfärger! Du e verkligen superduktig! Vad jobbar du med egentligen?

2010-12-15 @ 18:14:04
URL: http://blogg.veckorevyn.com/makeupmyday/
Purity

Oj, märkte nu att jag glömt svara på era kommentarer =/ tack så mycket, alla!



Susanna: jag pluggar till sjuksköterska, gör praktik på vårdavdelning för tillfället så därav arbetstiderna.

2010-12-15 @ 18:42:15
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy