IsaDora holiday 2010 - Glitzy


Nu i dagarna är svenska IsaDoras julkollektion Glitzy på väg ut i butikerna. Det genomgående temat är frostiga, kalla nyanser till både ögon, läppar och naglar.


IsaDora holiday 2010 - Glitzy
Release date: November 2010





Express star gloss (99 SEK)
  • 50 reflecting white
Eye shadow palette (179 SEK)
  • 60 crystal glitz
Perfect moisture lipstick (105 SEK)
  • 146 Snow glitz
  • 160 Golden glitz
  • 161 Purple glitz
Wonder nail wide brush (69 SEK)
  • 681 Silver glitz
  • 682 Metal glitz
  • 633 Violet vain
Lash booster mascara (139 SEK)
  • 60 Super black
Fine liner eye stylo (95 SEK)
  • 01 Carbon black



Express star gloss - reflecting white


 

Eyeshadow palette - Crystal glitz


 

Wonder nail - Silver glitz, Violet vain, Metal glitz

 


Perfect moisture lipstick - Snow glitz, Golden glitz, Purple glitz

 


Lash booster mascara, Fine liner eye stylo

 

 

 

Något som lockar er? Jag vet att de här ögonskuggepaletterna med 5 skuggor brukar vara populära, jag tycker färgerna ser riktigt läckra ut i den här! Jag älskar ju lila skuggor så den här tänker jag nog absolut spana in =) Undrar om läppstiftet Snow glitz kan vara en dupe på MAC-läppstiftet bubbles?

 

 

 

In English: Swedish brand IsaDora releases their holiday collection Glitzy in november. The theme is frosty, cool shades for both eyes, lips and nails.

 

Anything that catches your eye? I know that these eyeshadow palettes with 5 eyeshadows usually are really popular. The colours look amazing in this one, I love purple eyeshadows so I will probably check this one out! =) I wonder if the lipstick Snow glitz might be a dupe for the MAC lipstick bubbles?


 


 

Feel free to share this information and pictures on your blog or website, but make sure to link back to this post!





Josephine

Det känns som om man har sett allt förut, men det är ingen tråkig kollektion. :)

2010-11-02 @ 20:34:26
URL: http://makeuponista.se
Alice

Ingenting som tilltalade mig här faktiskt.. Lite tråkiga grejer. Jag har lagt upp massa halloween sminkningar på min blogg, var sjukt kul å se när du gjorde din "avskurna hals" eftersom specialeffekter är mitt favoritmoment imon makeup :)

2010-11-02 @ 20:48:42
URL: http://alicesminkblogg.blogspot.com/
Lina

Ska bli spännade att se dem i butik, både nagellacken, läppstiften och paletten tilltalar mig men vi får se om det blir något köp.

2010-11-02 @ 21:27:45
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Emilie

Jag är mest sugen på läppstiften men kommer kika på paletten också :)

2010-11-02 @ 21:29:55
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Michilicious ~

Jag kan inte se bilderna :/ Jag har Reflecting White, det är coolt men väldigt kornigt i konsistensen eftersom det är så mycket glitter i :P

Sexy Sadie

Hvis den lilla neglelakken er så mørk og så metall som den ser ut til på bildene, så er den min.

2010-11-02 @ 23:45:53
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Mikaela

Back to the 90's ser det ut som. Gillar inte.

2010-11-03 @ 13:34:42
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Purity

Josephine: Håller med litegrann faktiskt!



Alice: FX-sminkningar är jättekul!



Lina: Jag är mest sugen på paletten, den ska jag aboslut klämma på i butik!



Emelie: Vilket stift är du mest sugen på? =)



Michilicious: Aj då, vad konstigt! Hoppas du kan se dom senare, funkar bra på min dator. Glittergloss blir lätt korniga om dom har stora glitterpartiklar, men är det fint så kan det ju vara värt det =)



Sexy Sadie: Jag är nyfiken på det jag med!



Mikalea: Smaken är som baken! Men jag håller med, lite 90-talsvibbar får jag med. Vilket inte behöver betyda att det är dåliga vibbar ;)

2010-11-03 @ 17:52:02
URL: http://purity.webblogg.se/
Cissi

Hej! Jag kan inte heller se bilderna. Tack för en bra blogg, du är verkligen duktig!

2010-11-03 @ 23:58:45
Anna

Ögonskuggs paletten och läppstiften fångar direkt mina ögon :) Skall se ifall jag kan hitta dem här i lilla Vasa :)



2010-11-04 @ 03:51:14
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Purity

Cissi: Jag har uppdaterat inlägget nu med omsparade bilder, hoppas det går att se bilderna nu!



Anna: Håller tummarna! =)

2010-11-04 @ 11:38:44
URL: http://purity.webblogg.se/
Lisa

Gillar läppstiftet Golden glitz :) Vilken tur att jag kikade in i bloggen precis innan jag ska till stan :) Ska titta efter det!

2010-11-04 @ 13:56:49
Purity

Lisa: Hoppas dom har hunnit få upp kollektionen, jag har inte hunnit ta mig och spana efter den än.

2010-11-04 @ 17:12:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Lisa

Dom hade inte fått in den, men köpte ett annat läppstift från Rock chic kollektionen (tror jag?) nr 144 Nude glow. Väldigt fint :) Perfekt vardagsläppstift om man inte vill sticka ut så mycket :) Tänkte bara säga det.. Hehe :)

2010-11-04 @ 19:01:51
Kati

Jag köpte Isadoras Eye shadow palette (rosa till svart), läppstift och nagellack när de kom ut i rosa toner i våras, och har aldrig tidigare blivit så besviken på smink. Skuggorna fäste knappt oavsett vilken bas jag hade, läppstiftet försvann lika fort som jag satte dit det och nagellacket som skulle vara Longlasting, flagnade av i stora bitar. Brukar inte falla för "snygg reklam" och ångrar att jag gjorde det den gången.

2010-11-05 @ 19:31:50
Purity

Lisa: Kul att du kom hem med nåt du gillade!



Kati: Vad synd att inte produkterna funderade för dig =(

2010-11-06 @ 16:06:49
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy