FX-sminkning: Don't do sports! (Varning för äckliga bilder!)


Förra helgen var jag i Malmö och hälsade på min pojkvän, och han ställde snällt upp (ppfft, som att han hade nåt val egentligen =P) att vara min modell för en fx-sminkning. Fx-sminkningar är skitkul, och det blir bättre och bättre för varje gång man försöker sig på det! Fredrik ville se ut som att han hade ramlat med sin longboard och skrapat upp pannan och ena kinden, så jag gjorde ett försök enligt hans önskemål =)


Ansikte / Face
  • Mehron liquid latex - clear
  • Tissue paper
  • MAC PRO longwear foundation - NW20
  • MAC prep + prime transparent finishing powder
  • Kryolan supracolor grease makeup - 071 (black)
  • Kryolan supracolor grease makeup - 079 (red)
  • Kryolan supracolor grease makeup - 082 (burgundy)
  • Kryolan supracolor grease makeup - 070 (white)
  • Kryolan supracolor grease makeup - 072 (nude)
  • Mehron coagulated blood gel
  • Mehron stage blood










Jag blev väldigt nöjd med resultatet faktiskt, speciellt med det "uppfläkta" såret på kinden. Så här i efterhand ser jag dock att jag borde ha lagt genomskinligt gloss eller liknande på "kindbenet" och kanske öst på med lite mer blod i såret. Man lär sig alltid något nytt till nästa gång!



In English: Last weekend, I visited my boyfriend in Malmö and he kindly offered (pfft, like he had a choice! =P) to be my model for an fx makeup. Fx makeup is so much fun, and I get better and better at it for every time I do one! Fredrik wanted to look like he had had an accident on his longboward and scraped his forehead and cheek, so I had a go at it =)

I'm acctually really pleased with the results overall, especially with the wound on the cheek. However, after watching the pictures, I noticed that I should have applied clear gloss or something on the "cheek bone" and maybe applied a bit more fake blood in the wound. You always learn something new for the next time!





Anneli

Snyggt gjort! Riktigt otäckt

2010-11-05 @ 19:13:47
URL: http://vanitas.blogg.se/
Efwa

Ha, vad bra det blev!! Som om jag väntat mig något annat? :-)



Det ser ut att göra vansinnigt ont iallfall. Jag gillar de två "nagelmärkena" i pannan jättemycket. Sedan ser han ju så snäll ut din pojkvän. Som om man verkligen inte vill att han ska ha ont.

2010-11-05 @ 19:28:09
Martine

Så jäkla häftigt! Blev riktigt bra. Fan, jag hade blivit rädd på riktigt om jag hade sett honom ute på stan :)

2010-11-05 @ 19:36:45
Aila

Ouch;D!

2010-11-05 @ 19:58:48
Anonym

Ueeww! Verkligen grymt!

2010-11-05 @ 20:44:53
Michilicious ~

Coolt!! :3

Purity

Anneli: Tack!



Efwa: Awh, tack sötnos! Haha ja visst är han söt, fick nästan lite ont i magen när jag var klar för att det såg ut att göra så ont <3



Martine: Åh, tack! =D



Aila: =D



Anonym: Tack!



Michilicious: Tack!

2010-11-06 @ 16:04:29
URL: http://purity.webblogg.se/
Ninni

Oj, du får säga till killen att köra lite försiktigare nästa gång! Jösses vad det ser ont ut! Superduktigt gjort!

2010-11-06 @ 16:41:02
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
dorion

kul! sällan man får göra sånt där! var skitlängesen jag gjorde nåt sånt där roligt... kanske dags att korka upp latexflaskan? ^^

2010-11-09 @ 08:15:05
URL: http://www.daredesign.se
Hiba

Vad har du gått för sminkskola! Du är ju suuper! :)

2010-12-18 @ 21:53:47
URL: http://hibaeldgaile.blogg.se/
Purity

Hiba: Tack! Jag är självlärd, har inte gått någon utbildning alls =)

2010-12-19 @ 16:23:21
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy