e.l.f. Smoky brown


Som jag har nämnt tidigare så är lerfärgat en favorit på mina naglar. Ett nytillskott i ler-lacksamlingen är budgetlacket Smoky brown från e.l.f.

Smoky brown är ett ganska mörkt lerfärgat krämlack som ligger någonstans mittemellan brunt och grått. I vissa ljus ser det ut att dra aningen mot lila, ibland ser det ut att vara brunt - en riktig kameleont med andra ord! Det här är det första lacket jag testar från e.l.f. och jag hade höga förhoppningar, för något som budgetmärken har en tendens att vara bra på så är det nagellack! En flaska på 10 ml kostar 18.30 kr vilket är typ inga pengar alls, och jag är väldigt imponerad av både formula, torktid, täckningsgrad och pensel. Det täckte perfekt i två lager, flöt ut fint över nageln, torkade snabbt och den breda penseln var trevlig att arbeta med. Dessutom är designen på flaskan riktigt snygg, stilren och klassisk, och korken är skön att hålla i. Jag kommer absolut att testa fler lack från e.l.f. i framtiden! Jag toppade manikyren med ett lager snabbtorkande överlack, Seche Vite.












In English: As I have mentioned before, taupe is a favourite shade on my nails. A newcomer in my taupe collection is the budget polish Smoky brown from e.l.f.

Smoky brown is a pretty dark taupe creme polish that is a pretty good 50/50 mix between grey and brown. In some lights, it looks like it leans somewhat towards purple, sometimes it looks brown - a real cameleont! This is the first e.l.f. polish I've tried and I had high hopes in it, because if it's something that budget brands usually tend to be good at, it's nail polish! A 10 ml bottle costs $1 which is basically no money at all, and I'm really impressed with both formula, drying time, coverage and brush. It was opaque in two coats, spread nicely onto the nail, dried quickly and the wide brush was nice to work with. Plus, the design of the bottle is really gorgeous, classic and clean, and the cap feels comfortable in my hand. I will definately try out more polishes from e.l.f. in the future! I topped off the manicure with a coat of fast dry top coat, Seche Vite.




Honi

Jag har det där också och gillar det riktigt mycket, ett väldigt fint lack :)

2010-11-23 @ 12:11:50
URL: http://honi.blogg.se/
Linda

Snyggt!De har många intressanta nagellack. Själv har jag Desert Haze, en dammig gråbeige nyans, färgen är skitsnygg och kvalitén bra, rekommenderas!Jag kommer definitivt att köpa fler lack från E.L.F.

2010-11-23 @ 13:06:52
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
clara

hej, för det första snyggt nagelack och så kommer en fråga (såklart) vad kostade frakten från elf? :) vill beställa därifrån men är lite rädd för att frakten är fööör mycket! tacksam för svar.

2010-11-23 @ 15:13:24
URL: http://ttypclara.blogg.se/
Lisa

Jag älskar deras nagellack! Bland de bästa nagellacken som jag har testat :) Älskar kombinationen av "Metal Madness", "Golden Goddess" och "Twinkle", de blir som en stjärnhimmel :)

2010-11-23 @ 15:53:31
Emilie

Jag har det men jag har inte använt det än :P

2010-11-23 @ 17:27:47
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Honi: Visst är det fint!



Linda: Jag ska absolut testa fler, dom är ju hur billiga som helst!



clara: frakten går på ca 50 kr, oavsett hur mycket eller lite du beställer. Ibland har de erbjudanden om gratis frakt eller frakt för 10 kr, så håll utkik!



Lisa: är väldigt imponerad faktiskt! Låter som en fantastisk kombination =)



Emilie: I hear you sister, har cirka 50 otestade lack här hemma som måste betas av =P

2010-11-23 @ 19:20:06
URL: http://purity.webblogg.se/
Josephine/ Makeuponista

Det är så snyggt men tyvärr slutsålt varenda gång jag ska beställa. :(Dock fick jag med ett skitsnyggt lila lack i min beställning som jag la i helgen, så den ska bli kul att testa. :)

2010-11-23 @ 19:25:16
URL: http://makeuponista.se
Helena

Jättefint verkligen!

Jag har en fråga, vet du vad det kostar att frakta nagellack från head2toe till sverige? Och är det olika för olika lack? Planerar inte att köpa så många, men blev väldigt sugen på det multiglittriga från cg vinterkollektion :P

Tacksam för svar, och tack för världens bästa blogg!!

2010-11-23 @ 22:24:16
Martine

Jag är besatt av elfs produkter, fick senast paket där ifrån igår och väntar på ett paket till. Har åtta nagellack från elf, mitt favoritlack är mint cream, världens sötaste färg! Har försökt att få tag på Smoky brown hur länge som helst men det är slut varje gång jag ska beställa, det är nog ett av deras populäraste nagellack.

2010-11-24 @ 09:59:45
anonym

Vart kan man köpa e.l.f.-lacken? Eller säljs de bara via nätet, vilken sida i så fall?

2010-11-24 @ 11:37:00
Emilie

Haha! Jag har massor otestade lack >.< Jag försöker beta av dem ett efter ett men det är ju så himla svårt att hinna med :P Jag vill ju hinna njuta av dem lite med ^^

2010-11-24 @ 11:41:12
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Aila

Har länge velat ha lacket, men den är alltid "out of stock"

2010-11-24 @ 13:51:40
bella

Riktigt snygg färg! Har aldrig testat något från Elf.

2010-11-24 @ 14:03:10
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Purity

Josephine: äsch då, hoppas dom har det nästa gång du lägger en beställning!



Helena: Oj, det var så länge sedan jag beställde därifrån så jag vet inte om dom priserna dom hade när jag beställde gäller nu... Jag har för mig att frakten för typ 15 lack gick på runt $20? Bäst svar får du om du mailar Head2Toe och frågar, då kan dom ge dig en exakt prisuppgift för det antalet lack du hade tänkt beställa!



Martine: Mint cream har jag också, det är jättefint!



anonym: Du kan enbart köpa dom via eyeslipsface.se.



Emilie: Eller hur, man vill ju bära dom på klorna några dagar så man får njuta av lacket ordentligt!



Aila: Asch så trist, hoppas dom har det nästa gång du lägger en beställning!



bella: Jag älskar den här nyansen på lack, så himla fint! Rekommenderar deras cream eyeliner med, den är jättebra!

2010-11-24 @ 16:34:22
URL: http://purity.webblogg.se/
Lina

Supersnyggt!

kan inte du visa en jämförelse på smokey brown och sephoras metro chic? det hade varit super att se hur dom ser ut brevid varann, känns som att dom är väldigt lika.

2010-11-29 @ 07:13:50
Martine

Lyckades få tag i Smoky Brown, de hade precis fått in det igen när det var ett erbjudande om att man fick med en gratis palett om man handlade för ca 128 kr, kunde inte motstå ett sånt bra erbjudande och var riktigt sugen på detta nagellack. ELF är superbra på att ge erbjudanden (mest gratis frakt) på sin facebook sida

2010-11-29 @ 23:41:50
Sofia

As snyggt nagellack :)

2010-12-18 @ 17:56:58
URL: http://sofiaaaaa.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy