China Glaze Midnight Mission


Jag har så många otestade lack som jag vill hinna igenom innan året är slut, men det lär nog inte hända eftersom jag ska på praktik på sjukhus om några veckor och inte får bära nagellack då... I alla fall, nu när det börjar bli mörkt och grått ute så sugs jag mot de dova, murriga nyanserna i nagellackslådorna. Den här gången föll valet på det jeansblå skimmerlacket Midnight Mission från China Glazes höstkollektion Vintage Vixen.

Midnight Mission är ett mörkt, lite dovt blått skimmerlack med små skimmerpartiklar i silver. Det påminner mig om mörkt jeanstyg och jag har nog inget annat lack som påminner om det här, de flesta andra mörkblå skimmerlacken är mer klara och intensiva i färgen. Jag gillar det! Precis som med de andra Vintage Vixen-lacken så har det en jättehärlig formula, flyter fint ut över nageln, är täckande i två lager och blir slätt och fint på nageln. Jag använde Orly ridgefiller som underlack och Orly sec n' dry som överlack.














In English: I've got so many untried polishes that I would like to wear before the end of the year, but that's not likely to happen since I'm doing my internship at a hospital in a couple of weeks and aren't allowed to wear polish then... Anyway, now when it's getting darker outside, I'm drawn towards the dark, muted colours in my polish drawers. This time, I chose the jeans blue shimmer polish Midnight Mission from the China Glaze fall collection Vintage Vixen.

Midnight Mission is a dark, muted blue shimmer polish will small silver shimmer particles. It reminds me of dark denim, and I don't think I have another polish in my collection that reminds me of this one, most other dark blue shimmers are more intense in colour. I like it! Just as with the other Vintage Vixen polishes, the formula is great, flows nicely onto the nail, is opaque in two coats and is nice and smooth on the nail. I used Orly ridgefiller as a base coat and Orly sec n' dry as a top coat.




Ninni

Mycket snyggt!

2010-11-03 @ 11:37:20
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Cicci

Dum fråga kanske, men varför får du inte använda nagellack?

2010-11-03 @ 11:40:20
Purity

Ninni: ja visst är det fint!



Cicci: jag pluggar till sjuksköterska så jag får inte ha färgat lack när jag är på praktik.

2010-11-03 @ 11:46:32
URL: http://purity.webblogg.se/
Honi

Himla fin färg :) Så himla sugen på ett gäng CG lack.

2010-11-03 @ 12:09:06
URL: http://honi.blogg.se/
Aila

Supersnygg ju, gilla´t;)!

2010-11-03 @ 12:23:10
Michilicious ~

Jättefint, jag älskar finishen ihop med färgen!

Purity

Honi: visst är det fint!



Aila: Jag gillar et också!



Michilicious: Jag med, påminner mig om en stormig himmel eller mörkt jeanstyg. Fab!

2010-11-03 @ 17:52:43
URL: http://purity.webblogg.se/
makeupoholic

Jättesnygg färg! Tycker det ser ut som att det påminner en hel del om Snowcrystal Steel Blue som jag precis bloggat om.

2010-11-05 @ 17:42:40
URL: http://makeupoholic.wordpress.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy