Zoya Adina


Jag kunde inte låta bli att lacka naglarna med underbart vackra Adina från Zoya, trots att jag måste ta bort det igen innan måndag. Adina är ett duochromelack med lila bas och grönt skimmer, och jag kan se lite rött skimmer i det också ur vissa vinklar. Oerhört vackert är det! Jag lackade tre lager för att få full täckning, två lager hade nog räckt men jag såg lite VNL (visible nail line) så jag valde att lacka ytterligare ett lager. Formulan var suverän precis som hos de andra Zoyalack jag har testat - lacket flyter ut fint på nageln och har en trevlig konsistens som varken är för tunn eller för tjock.

Jag avslutade med ett lager snabbtorkande överlack, Seche Vite, vilket antagligen var tur eftersom det fortfarande inte är helt härdat efter en timme trots det snabbtorkande överlacket. Adina är verkligen ett speciellt och unikt lack, jag är supernöjd med det trots problemet med torktiden!












In English: I couldn't resist painting my nails with the gorgeous Adina from Zoya, even though I have to remove it again before monday. Adina is a duochrome polish with a purple base that flashes green shimmer, and I can also see some red shimmer aswell from certain angles. Beautiful! I applied three coats for full coverage, two coats would probably have been enough aswell but I still had some VNL (visible nail line) after two coats so I chose to apply another layer. The formula was excellent just as with the other Zoyas I've tried - it flows nicely over the nail and has got a great consistensy that's neither too thick or too thin.

I finished with a coat of fast dry top coat, Seche Vite, which was probably a good thing to do since it's not completely dry an hour after I applied it. Adina is really a special and unique shade, and I must say that I'm really happy about it in spite of the drying time issue!




Josefine

Efter att så ofta läst hos dig om Seche Vite har jag nu själv köpt en flaska och jag är super nöjd! Tack för tipset! btw så uppskattas verkligen dina swatches =)

2010-05-08 @ 14:16:51
Purity

Josefine: Vad kul att höra att du gillar Seche vite lika mycket som jag gör! =) och tack, glad jag blir =D

2010-05-08 @ 14:30:05
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Snyggt!



Jag måste bara tacka dig så mycket för dina Beauty Basics-inlägg, jag kommer att ha stor nytta av dem när jag börjar sminka mig mer framöver!

2010-05-08 @ 15:50:47
Jossan

Var köper man Zoya? Har du ngt tips på en bra webbshop eller ngn fysisk butik?

2010-05-08 @ 15:53:45
URL: http://tallemaja.wordpress.com
peachgirl

Åh vad fint det är! Jag är galet sugen på det här lacket! Var kan man köpa det till ett hyfsat pris? (Är lite skraj för ebay och sånt)

2010-05-08 @ 19:17:24
Nailtastic

Jag blev också väldigt, väldigt förtjust i Adina. Trodde inte att jag skulle tycka så mycket om det som jag faktiskt gjorde. Vackert!

2010-05-08 @ 20:49:32
URL: http://nailtastic.blogspot.com/
Sminkan

Vad snyggt det är! Jag har inte hunnit prova mitt än, sparar det till sommaren tror jag. Fast nu blev jag sugen, så klart.

2010-05-08 @ 22:07:35
URL: http://sminkan.blogg.se/
Carolina

Åh..jag är också helt frälst i dessa duo chrome lack, så tokigt snyggt!

2010-05-09 @ 08:19:05
Purity

Emma: Åh, vad glad jag blir att du uppskattar dom! =D



Jossan: De finns att köpa i fysisk butik i Göteborg, jag handlar mina på eBay och de finns även på tradera.



peachgirl: Kolla tradera om du vill handla från en svensk försäljare, annars finns det en brittisk webbshop som heter nailcareclub.com som säljer Zoya, har inte handlat därifrån själv dock.



Nailtastic: Jag brukar ha lite svårt för skimmerlack vanligtvis men Adina är verkligen ett av de jag verkligen gillar!



Sminkan: Visst är det! Vilka fler Reverie-lack beställde du? =)



Carolina: Visst är det läckert!

2010-05-09 @ 10:37:02
URL: http://purity.webblogg.se/
Sofia (nibblah)

SÅ vackert! Är verkligen sugen på att beställa lite Zoyalack, formulan verkar hemskt trevlig :)

2010-05-09 @ 11:13:13
Andrea

åååh, så fint det är!

Jag som tänkt hoppa över det... men.. tjaa :P

fina swatches!

2010-05-09 @ 15:48:00
Purity

Sofia: Alla Zoya-lack jag har testat hittills har varit helt underbara att lacka med! =9



Andrea: Haha, det är svårt att låta bli eller hur? ;)

2010-05-09 @ 18:11:36
URL: http://purity.webblogg.se/
Elin

sjukt vackert! hur täckande är det, egentligen? älskar din blogg howsoever.

2010-05-09 @ 20:42:03
URL: http://www.dresscodenude.bloggplatsen.se
Purity

Elin: Det blir heltäckande med tre lager =) Tack så mycket, vad glad jag blir!

2010-05-09 @ 20:45:46
URL: http://purity.webblogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Vad heter butiken i Göteborg och vart ligger den?

2010-05-17 @ 16:51:30
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Purity

Potatisbruden: Tyvärr har jag ingen aning eftersom jag är Stockholmare, men den ska tydligen ligga i en gammal MUS-lokal.

2010-05-17 @ 18:23:39
URL: http://purity.webblogg.se/
makeupoholic

Du, jag har länkat till det här inlägget (samt ditt inlägg om China Glaze Foxy) från "önskelistan" på min blogg för jag tycker du hade så bra bilder, hoppas det är ok!?

2011-05-14 @ 08:37:46
URL: http://makeupoholic.wordpress.com
Purity

Makeupoholic: klart det är okej! Är okej att låna bilder också om du vill så länge du länkar tillbaka =)

2011-05-14 @ 09:56:51
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy