Pret á papier


Jag hade egentligen inte råd att köpa något från MAC-kollektionen Pret á papier som släpptes den 15:e maj här i Sverige, men när Maggie visade upp det supersnygga läppstiftet Dressmaker, Dressmaker så kunde jag inte motstå det, jag var tvungen att ha det! Här i Stockholm har vi även fått sommarkollektionen To the beach till MAC-disken på Åhléns city, vid de andra diskarna kommer den att släppas den 15 juni så jag avvaktar lite med om jag vill ha något därifrån. Är hemskt sugen på rouget Hipness, trots den hemska förpackningen...

När jag kom hem igår hittade jag ett litet vadderat kuvert i brevlådan från min pojkvän som bor i Malmö, och eftersom jag inte väntar på något speciellt från honom blev jag givetvis väldigt nyfiken på vad det kunde vara. Innuti låg en Chromagraphic pencil i färgen NC15/NW20 som jag hade gnällt om dagen innan att jag inte hade råd att köpa om jag ville ha råd att köpa läpptiftet. Sjukt glad blev jag, tack älskling! =D <3





 

MAC Dressmaker, Dressmaker lipstick (Pret á papier)



 

MAC NC15/NW20 Chromagraphic pencil (Pret á papier)

 



In English: I really didn't have the money to get something from the MAC collection Pret á papier that was released on May 15th here in Sweden, but when Maggie showed how gorgeous the lipstick Dressmaker, Dressmaker is, I couldn't resist picking it up! We have also got the summer collection To the beach here in Stockholm at the MAC counter at Åhléns city, it will be released at all other Swedish counters on June 15th though so I'll wait a bit with getting something from that collection. I really want the Hipness blush, despite the horrible packaging...

When I got home yesterday I found a small padded envelope in the mail box from my boyfriend who lives in Malmö, and since I didn't expect something in particular from him I was really curious about what it contained. Inside was a Chromagraphic pencil in shade NC15/NW20 that I had whined about the day before that I couldn't afford if I wanted to buy the lipstick. It made me so happy, thanks darling! =D <3




Ninni

Vilken gullig kille!

2010-05-21 @ 19:57:09
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
åshild

for en snill kjæreste :D og dressmaker, dressmaker var dødsfin!

2010-05-21 @ 20:14:04
URL: http://aashildh.wordpress.com
Emilie

åh, vilken snäll man du har ;) Det där läppstiftet är rätt så fint faktiskt. Jag äger bara ett läppstift och det är inte speciellt fint. Jag tror jag är lite mesig med färg på läpparna, trots att det är så fint :O

2010-05-21 @ 20:40:57
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Emilie

Vilken gullig kille! Vad används chromagraphic pencil till? kram

2010-05-21 @ 21:54:19
Potatisbruden, <3 x'3

Vad kul :D Vad gulligt av din kille! ^^

2010-05-21 @ 22:19:47
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Lisa

Dressmaker var riktigt snyggt! Är helt kär i paint poten "coral crepe", det var det jag kände att jag hade råd med :P

2010-05-22 @ 00:05:14
URL: http://lisacatlin.blogg.se/
Eleni

Dressmaker ser riktigt fint ut och va sött av din kille! :)

2010-05-22 @ 09:25:29
Caroline/StyleFile

Precis de två jag också kan tänka mig från denna kollektion!

2010-05-22 @ 11:17:54
URL: http://stylefile.blogg.se/
peachgirl

alltså vad tusan...har Åhlens nåt slags specialinmport av MAC eller? Alltid fel släppdatum och så blir de andra diskarna rasande och följer efter ochså missar man en hel kollektion... MORR Jag får väl dra ner på stan då...Grattis till snyggt läppstift! :)

2010-05-22 @ 14:15:02
Purity

Ninni: Eller hur! =D



åshild: =D dressmaker, dressmaker är gorgeous!



Emilie: Gå och spana in det, det är tokfint!



Emilie: Jag använder den främst för att lägga på nedre vattenlinjen för att öppna upp ögat, en vit penna blir på tok för hård på mig och ser jättekonstigt ut, men en hudfärgad funkar kanon! Det är en multi purpose-penna, så man kan använda den i princip överallt =)



Potatisbruden: =D



Lisa: Jag spanade in den men jag hade inte råd! =(



Eleni: Det är skitfint!



Caroline: Två guldkornen i den här kollektionen enligt min mening!



peachgirl: Åhléns brukar få upp kollektioner lite tidigare ibland om de ska ha event och så, To the beach skulle ju släppas i maj internationellt egentligen så det känns mest som att det är de andra diskarna som är sega som inte får upp den förrän nästa månad!

2010-05-22 @ 17:37:05
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Jaha, det bli lite grejer ändå :)

2010-05-22 @ 19:20:44
URL: http://emla82.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy