China Glaze hösten 2010 - Vintage Vixen


I sommar släpper China Glaze sin höstkollektion bestående av två set med skimriga och glittriga nagellack inspirerade av 40-talet - Vintage Vixen. Lacken går i lite dovare och murriga färger, perfekt till hösten!


China Glaze Vintage Vixen
Release date: July 6th 2010 (US), June 6th (International)



For Fall 2010, the China Glaze Vintage Vixen Collection captures the vivid and saturated hues of the 1940’s with this seductively complex palette. These classic shades of the season recreate the timeless tableau of movie land mystique, perfect red pouts and steamy nights where swing was the scene! Step out with these multi-faceted jewel tones, rich reds, titillating taupes and smoldering sands. This collection delivers a high octane 40’s era glamour with a sophisticated edge!




“Cat’s Meow” Six Piece Set
  • Goin’ My Way – Brown frost with copper shimmer
  • Riveter Rouge – Deep red shimmer
  • Classic Camel – Khaki crème with gold micro glitter
  • Emerald Fitzgerald – Turquoise green frost with shimmer
  • Midnight Mission – Navy blue frost with silver micro glitter
  • First Class Ticket – Deep purple frost with shimmer

 

 

“Hotsy Totsy” Six Piece Set
  • Jitterbug – Grey chrome with silver micro glitter
  • Bogie – Plum frost with shimmer
  • Hey Doll – Rose frost with shimmer
  • Foxy – Burgundy frost with shimmer
  • Ingrid – “Greige” crème with copper micro glitter
  • Swing Baby – Taupe frost with silver micro glitter


 

 

 

Jag är jättesugen på den här kollektionen, alla färger ser verkligen superfina ut! Goin' my way, Emerald Fitzgerald, Midnight mission, First class ticket, Jitterbug och Ingrid fångade min uppmärksamhet lite extra så dom kommer jag nog att klicka hem så fort tillfälle ges =) Något av lacken som lockar er?

 

 

 

In English: This summer, China Glaze releases their fall collection consisting of two sets of shimmer and micro glitter polishes with shades inspired by the 40's - Vintage Vixen. The shades are darker and muted, perfect for fall!

 

I'm really excited about this collection, every single shade looks gorgeous! Goin' my way, Emerald Fitzgerald, Midight mission, First class ticket, Jitterbug and Ingrid all caught a bit extra of my attention so I'll probably order these as soon as they are being released =) Do you feel intruged by any of these polishes?

 

Source: All Lacquered Up

 





Elena

Mja, jag är inte jätte jättesugen just nu, och framförallt kommer jag INTE att beställa Classis Camel, pga att den får mig att dra kopplingar till cigarettmärket Camel. Fy satan.

2010-05-09 @ 09:47:27
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Pernilla

Midnight Mission och Foxy ser ju underbara ut! Vill haaaa!

2010-05-09 @ 10:36:55
Purity

Elena: Det var ju inga bra vibbar =/



Pernilla: Jag är så sugen på det här mikroglittret, undrar om det är likt det i Zoyas sparkle-lack? =)

2010-05-09 @ 13:21:59
URL: http://purity.webblogg.se/
madelene

Classic Camel, Emerald Fitzgerald och Jitterbug är mina favoritet :) giller dessa färger, superläckert till hösten

2010-05-09 @ 13:37:32
Emma

Det vara snygga, men ack att det inte blir mer från TD!

2010-05-09 @ 16:15:06
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

madelene: Håller med!



Emma: Ja, det är så trist! =(

2010-05-09 @ 18:18:56
URL: http://purity.webblogg.se/
Minimänniskan

Jag ska ha allihop!!

2010-05-09 @ 18:31:23
Anonym

Fargene er fine, men jeg er litt skuffet over at formelen er frost. Det er ikke mange hudtoner som kler det.

2010-05-09 @ 18:34:24
Kajalpennan

Just nu skulle jag kunna tänka mig en av varje men jag avvaktar swatchar innan beställning

2010-05-09 @ 19:37:24
URL: http://kajalpennan.blogspot.com
Andrea

hmm, nja faktiskt. Gillar inte alltid frost heller.

Men jag väntar också på swatchar. Ibland kan promobilderna vara rätt rejält missvisande!

Och något lär jag gilla, som vanligt! :P

Det är ju China Glaze!

2010-05-09 @ 23:02:13
Maggie Makeup Addict

Promobilden ar ett sant stolpskott, fult ihopsatt och sen ar sminket pa tjejen sa blekt och "urtvattat'... jag blir verkligen avskrackt av promobilden! :S

2010-05-10 @ 04:58:31
URL: http://maggiemakeupaddict.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy