Riveting och Spring Colour Forecast


I det stora paketet jag fick från USA idag låg produkter från MAC-kollektionerna Riveting och Spring Colour Forecast. Riveting kommer inte att lanseras här i Sverige, så jag passade på att få grejer från Spring colour forecast langat på samma gång så jag fick det jag ville ha från den kollektionen snabbare och billigare =) Jag önskar att jag hade haft råd med mer ur Spring colour forecast, kollektionen är gigantisk och i princip allt ser helt underbart ut... Men men, bättre lite än ingenting, eller hur? =)



 

Hot Hot Hot eyeshadow (Spring colour forecast)



 

Very Violet eyeshadow (Spring colour forecast)



 

Nanogold eyeshadow (Spring colour forecast)



 

Metal Maven lipstick (Riveting)



 

Show Orchid lipstick (Riveting)



 

Ripe Peach blush ombre (Spring colour forecast)



 

Studded nail lacquer (Riveting)

 



Swatches kommer imorgon, det var jättedåligt ljus idag så jag kunde inte ta några bra bilder =/

Vad vill ni ha från Spring Colour forecast?


In English: In the big package I got in the mail today were products from the MAC collections Riveting and Spring Colour Forecast. Riveting won't be launched in Sweden, so I took the opportunity to order from Spring colour forecast aswell so I got it faster and cheaper compared to if I had bought it here =) I wish I could have afforded more from Spring colour forecast, it's huuuuge and everyhing looks gorgeous... Oh well, better with some than nothing, right? ? =)

Swatches will be up tomorrow, the lighthing was horrible today so I couldn't get any decent pictures =/

What do you want / have you bought from these two collections?




Veronica

Ååh, Ripe peach ser så fint ut men hur blir det på? Vissa swatchar har varit så orangea tycker jag.

2010-03-02 @ 19:33:50
URL: http://venusvanity.blogspot.com/
Emelie

Metal Maven vill jag verkligen se en läppswatch på! :)

2010-03-02 @ 19:40:58
URL: http://www.pssion.se
Tove

Åh mitt nagellack!! :-) Ta med imorrn?

2010-03-02 @ 19:54:39
Fridde

det där var elakt, snow orchild och ripe peach är typ det jag suktar mest över just nu _

Swatches på dem tack :D

2010-03-02 @ 20:01:49
Purity

Veronica: Det är sjukt snyggt på, när man blandar den guldiga och den rosakoralliga färgen så blir det en perfekt guldig korallnyans. Det kommer bo på mina kinder i sommar, det är väl värt hypen kan jag säga!



Emelie: Det kommer imorgon!



Tove: Yes box!



Fridde: Det kommer imorgon!

2010-03-02 @ 20:20:37
URL: http://purity.webblogg.se/
Unn

Peachen har varit det som lockat mest i hela kollektionen. Vissa utav läppstiften var också väldigt stiliga, speciellt colour me coral och fresh salmon.

2010-03-02 @ 21:20:47
URL: http://syndromas.blogg.se/
Emma P

Ripe peach vill jag hemskt gärna ha. Får väl se hur det blir med den saken... Är avis på dig helt klart. Hur mkt billigare blir det i och med att du fick grejerna från USA?

2010-03-02 @ 21:37:06
URL: http://sminkan.blogg.se/
Purity

Unn: Ripe Peach verkar vara det som lockar hos många. Jag var sugen på läppstiftet victorian med!



Emma P: Sminkan kanske kan langa ett? Tror dom kommer gå åt sjukt snabbt, dom var slut i göteborg på en helg... Grejerna är runt 30% billigare i USA än i Sverige och frakten gick bara på $10 för den här beställningen som var över $200, så det blev ganska så mycket billigare att få det beställt så. Nackdelen är ju att man inte kan testa sakerna innan dock.

2010-03-02 @ 21:50:38
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Show Orchid er drømmelebestiften min, og jeg har sans for den nye heftige rosa fra LoL kolleksjonen også.



2010-03-02 @ 22:11:27
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Nott

Please, Purity, tell us more about Metal Maven!!I'm desperate about this one, I don't know if it is "wearable". Thanks a lot.

2010-03-02 @ 23:17:12
URL: http://nottilus.wordpress.com/
Weezer

Where did you order these? Spring colour forecast is coming to Finland on 17.3. I will probably be waiting by the doors at the store's opening, gotta get some blush ombres...

2010-03-03 @ 06:11:05
Mayaline

Jag kunde inte hålla mig, har klickat hem LaLa och Very Violet från USA också. Skulle gärna ha införskaffat det mesta från alla Spring Colour Forecast - delarna annars.

2010-03-03 @ 08:01:14
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Emma P

Ja, det skulle hon ju kunna, men hon är på landet den lilla rackaren. Och släpper de dem tidigare är det nog rätt kört. Blir rätt sur och grinig på MAC faktiskt. Har de ett släppdatum kan de väl hålla det liksom? Blir betydligt svårare för oss som inte bor i en MAC-stad när de gör så här. Och Ripe Peach är hiskeligt dyr på ebay...

2010-03-03 @ 09:27:27
URL: http://sminkan.blogg.se/
Kerstin

Åååååååååååååååh! Jag vil lockså ha Blush Ombre! Helst två =)

2010-03-03 @ 10:03:24
URL: http://skimmerksuggan.blogspot.com
Emma :)

Varifrån har du beställt?

2010-03-03 @ 13:04:40
Purity

Sexy Sadie: Jag har hört att det rosa från Liberty of London ska vara som en blandning mellan show orchid och girl about town =)



Nott: I'll post swatches today =) It's totally wearable in combination with other products, but not so much on its own.



Weezer: I have a girl in the US who does CP's for me =) Happy hauling!



Mayaline: Samma här, alla läpp-grejerna såg helt fantastiska ut!



Emma P: Attans! =/ Jag är också bortrest i helgen, annars hade jag kunnat fixa ett åt dig...



Kerstin: Jag vill ha det rosa med, men jag tror inte jag har råd =(



Emma: Jag har en kontakt i USA som köper och skickar åt mig.

2010-03-03 @ 14:11:07
URL: http://purity.webblogg.se/
Nott

Thanks a lot. I'm gonna have a look now :).

2010-03-03 @ 19:22:45
URL: http://nottilus.wordpress.com/
Carolina

Den där rougen Ripe Peach ser ju så läcker ut, ska bli spännande å se vilken effekt den ger! Och såklart lila-junkie som man är såg ju Very Violet riktigt lockande ut! Läppstiftet Metal Maven är nog inget jag skulle bära själv men bara namnet gör ju att intresset växer :P

2010-03-04 @ 02:17:38
Matilde

Ripe peach är faktiskt helt underbar, jag trodde att hypen var överdriven! Är väldigt besviken på att MAC i Sverige inte tog in Riveting, hade så gärna velat ha Show orchid..

Förresten, jag köpte quad 4 igår från den här kollektionen, priset är numera 435 kr istället för 390 kr! Du kanske kan skriva upp det på din prislista? Synd att de höjer alla priserna :/

2010-03-07 @ 17:50:13

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy