Pink Pearl, Mothbrown och Pompous blue


Kommer ni ihåg de två paketen jag fick för några dagar sedan? Förutom godsaker från Spring Colour forecast och Riveting så fanns där även två ögonskuggor och ett pigment som jag har velat ha riktigt, riktigt länge men inte har fått tag på förrän nu: PRO-pigmentet Pink Pearl (i den gamla stora burken, whee!) och ögonskuggorna Mothbrown från Barbie loves MAC-kollektionen och Pompous blue från Technacolor-kollektionen, båda från 2007. Äntligen är dom mina! =D Nu saknar jag egentligen bara MSF:et Lightscapade, sen har jag fått tag på alla gamla LE-produkter jag sparkar mig själv för att jag inte köpte dom varje gång jag ser dom på bild...

Lite bilder och swatches kanske kan vara på sin plats, eller vad säger ni? =)



 

MAC Mothbrown (Barbie loves MAC) and Pompous blue (Technacolor) eyeshadows



 

MAC Pink pearl pigment (PRO)



 

Mothbrown



 

Pompous blue



 

Pink Pearl



 

Pink Pearl, Mothbrown, Pompous blue

 



In English: Remember the two packages I got a couple of days ago? Apart from containting goodies from the Spring colour forecast and Riveting collections, they also contained two eyeshadows and one pigment I've been wanting for a really, really long time but haven't got my hands on until now; the PRO pigment Pink Pearl (in the old, bigger jar, whee!) and the eyeshadows Mothbrown from the Barbie loves MAC collection and Pompous blue from the Technacolor collection, both from 2007. Finally they are mine! =D The only thing I'm really missing now is the MSF Lightscapade, then my search for LE products that I kick myself for not getting every time I see them in pictures will be over...




Swooey

Hej,



Vilka läckra ögonskuggor! Hur lyckades du hitta dem eftersom de är från 2007? Säljs de i USA fortfarande?

2010-03-06 @ 18:53:43
URL: http://nailsneyes.blogspot.com/
Ninni

Åh, den bruna där ser hur läcker ut som helst ju!

2010-03-06 @ 19:13:26
Emma

Mothbrown ser ursnygg ut, lite som Club fast mer gråbrun eller?

2010-03-06 @ 20:21:35
URL: http://emla82.blogspot.com
bella

Verkligen riktiga godbitar:)

2010-03-06 @ 21:11:41
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Viola, Killer Colours

Tjo! Tänkte bara nämna att din sidebar har sprungit iväg totalt på dina inläggssidor ;D

2010-03-06 @ 23:44:58
URL: http://killercolours.blogg.se/
Fridde

Hur fick du tag i fullsize av ett pigment? Har inte mac rensat ut alla dem och ersattit med mindre?

2010-03-07 @ 09:53:33
Purity

Swooey: jag köpte dom av tjejen som skickar saker åt mig, hon hade dubletter =)



Ninni: visst är den, har varit på jakt efter den hur länge som helst!



Emma: den är lite som club fast utan den blå duochromen, fast betydligt krämigare i formulan.



Bella: =D



Viola: ja jag såg det, trodde att det bara var på min mobil det var knas för på pojkvännens dator såg det bra ut, sen kom jag på att han kör på IE och där går det att fulkoda så tack för att du sa till, nu borde det se ut som det ska igen!



Fridde: ja det stämmer, men jag köpte mitt från en privatperson som hade köpt det innan de tog bort de stora burkarna.

2010-03-07 @ 11:09:32
URL: http://purity.webblogg.se/
Krall

Moth Brown är verkligen underbar, prova den i globlinjen med en isigt ljusblå skugga på locket!

2010-03-07 @ 15:43:17
Stephy

babe! om du har kvar mitt nummer kan du inte slänga iväg ett sms så jag får ditt med? skuggorna ser kanon fina ut!

2010-03-07 @ 18:18:16
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Eleni

Ooooh, jag vill se en sminkning med pink pearl! Ja, jag älskar rosa :D

2010-03-07 @ 20:34:43
URL: http://elenisen.blogspot.com/
Purity

Krall: tack för tipset!



Stephy: jag messar dig =)



eleni: Rosa är tjusigt! Kan försöka fixa en sminkning med pink pearl när jag kommer hem från Åre. Har gjort några sminkningar med den förut (hade ett sample innan jag köpte fullsize) så kolla i FOTD-kategorin så kanske du hittar något du gillar =)

2010-03-08 @ 14:41:07
URL: http://purity.webblogg.se/
Rocketqueen

Pompous blue är en av mina all time-favoritskuggor! Den är helt underbar på alla sätt! Färgen är helt gudomlig.

2010-03-09 @ 10:34:33
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Purity

rocketqueen: Eller hur! Blev nästan chockad över hur högpigmenterad den är, jag är dödligt förtjust i den!

2010-03-09 @ 22:04:14
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy