Nail Art-lack från L.A. Colors


Jag och Efwa passade på att sambeställa från Cherry Culture för ett tag sen när de hade 20% rabatt, och igår fick jag lacken jag beställde =) Lacken är från märket L.A. colors och heter "Art Deco nail art lacquer", och de kostade ca 11 kr/st plus frakt med 20%-rabatten.

Skillnaden mellan ett nail art-lack och ett vanligt lack är främst penseln - istället för att vara bred och platt är den lång, smal och rund för att vara lätt att göra linjer och detaljer med, och dessutom är formulan tjockare och mer högpigmenterad än hos ett vanligt nagellack för att det ska bli täckande i ett enda lager. Lite som Konads speciallack, jag ska testa om dessa mäter sig med konad-lacken när det kommer till stämpling!









Swatches kommer i ett separat inlägg =)



In English: Yesterday I got my nail art polishes that I got when ordering together with Efwa from Cherry Culture =) The polishes are from the brand L.A. colors and are called "Art Deco nail art lacquer", and they are $1.80 each.

The big difference between a regular polish and a nail art polish is the brush - instead of being flat and wide like a regular nail polish brush, it's long and thin, perfect for making lines and details, and the formula is thicker and more pigmented than with regular polishes for them to be opaque in one layer. A bit like the Konad special polishes, I'll try stamping with these to see if they're good for that purpose aswell!

Swatches will be posted in a separate entry soon =)





Catherine

Hur mycket går frakten på?? försökte se den på sidan men tyvärr så hittade jag inte det.

2010-03-22 @ 11:00:22
URL: http://cattita.blogg.se/
Purity

Catherine: Det beror på hur mycket du beställer, testa att lägga det du vill ha i varukorgen så kan du på så sätt se frakten utan att behöva genomföra beställningen =)

2010-03-22 @ 17:12:54
URL: http://purity.webblogg.se/
Malin

Hej! är de lätt att beställa därifrån, jag menar inget krångel mm?! och vad kostade frakten? :) kram Malin

2010-04-03 @ 15:07:06
URL: http://menvaa.blogg.se/
Lara

Finns inte det såna i sverige? :)

2010-09-27 @ 23:09:26
URL: http://reboundfans.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy