MAC - Trip Collection 2010


Inför varje sommar lanserar MAC en kollektion vid namn Trip som är exklusiv för deras Taxfree-diskar. Tyvärr har vi ingen taxfree-disk här i Sverige, men eftersom det är många som reser utomlands just under sommaren så tänkte jag att lite kollektionsinfo om årets Trip-kollektion kanske kunde vara intressant ändå =)



MAC Trip 2010
Release date: Spring 2010 (Duty free shops exclusive)





Look in a box


Goldie Rocks

  • Naked Lunch Eyeshadow - Minimal pink with shimmer (Frost) (Permanent)
  • Bronze Eyeshadow - Golden brown with golden bronze shimmer (Frost) (Permanent)
  • Golden Bronzer - Healthy tan with subtle golden shimmer (Permanent)
  • Fulfilled Plushglass - Full-blush creamy pink (Permanent)
  • Zoomblack Mini Zoom Lash Mascara - Rich black (Permanent)

Indie Girl
  • Bare Study Paint Pot - Champagne with gold and white pearlized pigments (Frost) (Permanent)
  • Rapidblack Penultimate Liner - Black (Permanent)
  • Softdew Beauty Powder - Dust rose (From Novel Twist)
  • Headliner Lipglass - Light white/pink with gold pearl (Frost) (From Diana Ross)
  • Zoomblack Mini Zoom Lash Mascara - Rich black (Permanent)

Gothette
  • Showstopper Eyeshadow - Smoked black (Matte) (From All Ages, All Races, All Sexes)
  • Retrospeck Eyeshadow - Beached blonde (Lustre) (Permanent)
  • Greensmoke Eyeshadow - Tarnished olive (Permanent)
  • Blacktrack Fluidline - Solid, flat black (Permanent)
  • Myth Lipstick - Fleshy beige (Satin) (Permanent)
  • Zoomblack Mini Zoom Lash Mascara - Rich black (Permanent)
  • 209SE Brush


Eyeshadow palette

New square compact silhouette with a basic black matte finish featuring the MAC logo.

Warm Eyeshadow

  • Shroom - Soft muted golden beige with opalescent shimmer (Satin) (Permanent)
  • Bagatelle - Neutral beige with yellow frost (Frost) (From D’Bohemia)
  • Expensive Pink - Pink with gold duochrome (Veluxe Pearl) (Permanent)
  • Trax - Vivid-hued violet glazed with bronze (Velvet) (Permanent)
  • Humid - Intense green with shimmer (Frost) (Permanent)
  • Embark - Deep rich brown-black (Matte) (Permanent)

Cool Eyeshadow

  • Filament - Platinum silver (Lustre) (Permanent)
  • Mink Pink - Neutral soft pink (Veluxe) (Discontinued)
  • Flirty Number - Brown plum (Frost) (From Lingerie)
  • Little Minx - Plum with pink duochrome (Frost) (From Rebel Rock)
  • Flashtrack - Bright midnight blue with silver reflective pearlized particles (Veluxe Pearl) (Permanent)
  • Carbon - Intense black (Matte) (Permanent)


Total face kit


New double-decker compact featuring a quad pan payout on top and a large powder pan on bottom.

  • Shell Cream Colour Base - Soft muted pinkish-beige with icy shimmer (Frost) (Permanent)
  • Secret Ceremony Cream Colour Base - Dark nude (Exclusive to Palette)
  • Rose Hips Lipglass - Pink (Exclusive to Palette)
  • Stripped Lipglass - Coral (Exclusive to Palette)
  • Belightful Iridescent Pressed Powder - Gilded peach bronze (From Fafi for MAC)


Dazzleglass trio

  • Like Venus Dazzleglass - light bubblegum pink with red pearl (Permanent)
  • Sugarrimmed Dazzleglass - milky pale pink with pearl (Permanent)
  • Smile Dazzleglass - light coral with pink and pearl (Permanent)


Cremesheen trio

  • Creme d' Nude Cremesheen lipstick - pale, muted peachy beige (Permanent)
  • Speed Dial Cremesheen lipstick - light blueish pink (Permanent)
  • Modesty Cremesheen lipstick - muted neutral pink (Permanent)


Eye liner trio

  • Rapidblack Penultimate Liner - true black (Permanent)
  • Black Russian Pearlglide liner - black with navy blue glitter (From Suite Array)
  • Graphblack Technakohl - rich black (Permanent)


Zoom lash trio

  • 3 x Zoomblack Zoomlash mascara - black (Permanent)


Brush sets


Define and Blend

  • Zip-up carrying case with inner pocket - polka dot pattern
  • 129 SE - Powder/Blush Brush
  • 190 SE - Foundation Brush
  • 209 SE - Eye Liner Brush
  • 219 SE - Pencil Brush
  • 252 SE - Large Shader Brush

Shape and Perfect
  • Zip-up carrying case with inner pocket - white gingham pattern
  • 168 SE - Large Angled Contour Brush
  • 187 SE - Duo Fibre Brush
  • 194 SE - Concealer Brush
  • 212 SE - Flat Definer
  • 275 SE - Medium Angled Shading Brush




 

Look in a box: Goldie rocks:

Fulfilled plushglass, naked lunch eyeshadow, bronze eyeshadow, zoom lash mascara, golden bronzing powder

 

 

 

Look in a box: Indie girl:

Headliner lipglass, bare study paint pot, zoom lash mascara, penultimate liner, softdew beauty powder

 

 

 

Look in a box: Gothette:

Myth lipstick, Retrospeck eyeshadow, showstopper eyeshadow, greensmoke eyeshadow, zoomlash mascara, blacktrack fluidline, 209SE brush


 

 

Warm eyeshadow palette:

Shroom, Bagatelle, Expensive pink

Trax, Embark, Humid

 

 

 

Cool eyeshadow palette:

Filament, Mink pink, Carbon

Little Minx, Flirty number, Flashtrack


 

 

Total face kit:

Bottom deck: Belightful Iridescent Pressed Powder

Top deck: Shell CCB, Secret cermony CCB, Stripped lipglass, Rose hips lipglass


 

 

Dazzleglass trio:

Sugarrimmed, Smile, Like venus

 

 

 

Cremesheen trio:

Creme d' nude, Speed dial, Modesty

 

 

 

Eye liner trio:

Penultimate liner, Black russian pearlglide liner, Graphblack technakohl

 

 

 

Zoom lash trio

 

 

 

Define and blend brush kit:

129SE, 190SE, 252SE, 219SE, 209SE

 

 

 

Shape and perfect brush kit:

187SE, 168SE, 275SE, 212SE, 194SE

 

 

Tyvärr har jag inga prisuppgifter på kiten eftersom det varierar från land till land, men generellt set så brukar kiten vara väldigt prisvärda och speciellt vid taxfree-diskarna där priserna är lägre överlag. Något som kommer locka er vid en utlandsresa i sommar? Jag ska nog tyvärr inte åka någonstans, men gothette-boxen, dazzleglasstrion, läspptiftstrion och shape and perfect brush kit hade jag nog dreglat rejält över om jag hade fått möjlighet!

 

 

 

In English: Every summer, MAC launches a collection named Trip, exclusive for their duty free shops. Unfortunally, Sweden doesn't have a duty free MAC counter, but since there are many of you that will go abroad on vacation this summer, I thought that some collection info about this year's Trip collection might be interesting anyway =)


Unfortunally, I don't have any prices on the products since it varies from place to place, but overall these kits usually are well worth their money, and especially at the duty free counters where the prices are lower overall. Anything you'll be checking out when travelling this summer? Unfortunally, I probably won't go anywhere this summer, but I would probably have drooled a lot over the gothette box, the dazzleglass trio, lipstick trio and the shape and perfect brush kit if I had the opportunity!


For my US readers: MAC recently launched last year's Trip collection at their US website if you missed out on that one!

 


Source: Temptalia, Makeup and Beauty blog






Veronica

Indie girl box lockar mig rejält faktiskt. Allt i den är produkter jag är nyfiken på. Du har ingen hum alls om vad de kostar? Är det runt 500-600 eller snarare uppåt 1000 lappen?

2010-03-29 @ 11:28:05
URL: http://venusvanity.blogspot.com/
Kristina

Hej!!

Idag är du utvald till dagens bloggflirt på 3tjejer.se!! Jättefin blogg!

Kramar

//Kristina

2010-03-29 @ 11:48:24
URL: http://3tjejer.se
Purity

Veronica: Tyvärr har jag ingen aning, blir dessutom ännu svårare att gissa eftersom priserna är olika i olika länder. Senast det kom sådana här "look boxes" var med Graphic Garden förra året, de kom dock bara i USA men där låg de på runt $60 vilket är ca 450 kr. Så med taxfree-priser, och beroende på vilket land du handlar i, skulle jag gissa på att dessa kommer ligga mellan 400 och 600 kr nånting.



Kristina: Nämen, vad roligt! Tack så mycket!

2010-03-29 @ 12:32:45
URL: http://purity.webblogg.se/
Emilie

åååh, deen gröna skuggan :O

2010-03-29 @ 13:26:08
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Caroline

Du kanske vet på vilka flygplatser som denna collection kommer släppas? Och när släpps den? :) Tack för en super blogg!

2010-03-29 @ 14:37:47
Viktoria

Ska till Rhodos i Maj, hoppas de finns då. Om de finns o inte kostar för mkt är det möjligt att det blir ett köp av läppstiften och goldierocks kitet :D Hoppas verkligen de finns och att jag har sparat pengar tills dess hehe

2010-03-29 @ 14:43:28
Purity

Emilie: Jag anar en grön-älskare! ;)



Caroline: Kollektionen kommer släppas på de flygplatser där det finns en MAC-disk, info om detta brukar finnas på flygplatsernas hemsidor. Kollektionen ska finnas ute redan nu och säljs hela sommaren =)



Viktoria: Åh, lyllos! Hoppas du får en jättetrevlig semester och att du får tag på det du är ute efter =)

2010-03-29 @ 16:30:27
URL: http://purity.webblogg.se/
Anonym

Om jag vore du så skulle jag verkligen inte sikta på borst-kiten. Jag var dum nog och investerade i just shape and perfect-kitet när det kom ut med graphic garden, å det är inte ens i närheten kvalitémässigt jämfört med deras orginalversioner av borstarna. Mkt hårdare strån å allmänt en känsla av billighet. Hellre väntar jag å köper en borste i taget, förutom 187, som är något så när lik orginalet men fruktansvärt dyr i orginal.

2010-03-29 @ 17:18:37
Purity

Anonym: jag är medveten om att borstarna i seten håller lägre kvalitet än fullsize-borstarna, då de är maskingjorda och inte handgjorda som fullsizeborstarna. Dock håller de en helt okej kvalitet för att ha med sig på resan eller i handväskan. Jag har redan alla borstar utom någon enstaka i setet jag har spanat in. Har du testat att tvätta dina kit-borstar och göra en balsaminpackning på dom? De flesta borstar brukar bli mjukare av det =)

2010-03-29 @ 17:55:56
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Vilka snygga kit, även om det var en hel del perm. saker.

2010-03-29 @ 18:51:27
URL: http://emla82.blogspot.com
Fröken Rar

Är inget som lockar mig till köp. Men jag älskar alla tre Look in a Box-lookerna! Har flera av skuggorna, och de jag inte har kan jag lätt dupa, så när jag såg dem fick jag tillbaka inspirationen efter en period då jag inte orkar använda ögonskugga.

2010-03-29 @ 18:55:47
Emilie

Haha, yes, grönt är såå fint :O

2010-03-29 @ 19:09:29
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Kerstin

Den varma skuggpaletten skulle jag inte tacka nej till =)

2010-03-30 @ 15:10:45
URL: http://skimmerksuggan.blogspot.com
Purity

Emma: Jo det är ju en del permanenta produkter, men det är ju en himla bra deal ändå =)



Förken Rar: Åh, vad kul! Jag kan också hamna i såna där perioder, då är det perfekt med lite inspiration =)



Emilie: hehe ;)



Kerstin: Den är riktigt fin!

2010-03-30 @ 16:15:39
URL: http://purity.webblogg.se/
Fåfängan

De kollektionerna gillar jag skarpt!

Skulle nog kunna tänka mig allt!

2010-03-31 @ 14:17:37
URL: http://fafangan.blogspot.com
Johanna

Åh, allt ser ju superfint ut! Jag ska till Italien i Maj, men jag tror tyvärr inte att de har en MAC-disk på den flygplatsen :(

2010-04-07 @ 22:55:05
URL: http://sundaysunsets.blogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Åh, vad sugen jag blir på Warm eyeshadow palette och Dazzleglass-kitet! Gothette, Goldie Rocks och Cremesheen-kitet ser oxå nice ut, men jag vill icke lägga ut SÅ mycket pengar för dem. ... Ok, kanske läppstiften :D

2010-04-09 @ 14:15:31
URL: http://michilicious.blogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Åh, förresten ska jag till Kreta i maj, hoppas att det finns då!! Och att jag har råd T___T

2010-04-09 @ 14:16:18
URL: http://michilicious.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy