Quick eyes - Junebug


Minns ni den skira blågröna makeupen jag visade er i tisdags? Jag tog bilder under tiden jag la den, så här kommer en liten quick eyes-tutorial!

In English: Remember the sheer blue green makeup I showed you this tuesday? I took some pictures of the application, so here's a small quick eyes tutorial!






Produkter / Products
  • UDPP
  • MAC paint pot - bare study
  • MAC pigment - mutiny
  • Sugarpill ChromaLust loose eyeshadow - starling
  • Sugarpill ChromaLust loose eyeshadow - junebug
  • Sugarpill ChromaLust loose eyeshadow - absinthe
  • Sugarpill ChromaLust loose eyeshadow - lumi
  • MAC pearlglide eyeliner - undercurrent
  • MAC chromagraphic pencil - NC15/NW20
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • e.l.f. cream eyeliner - black
  • MAC studio fix lash mascara - black fix
  • H&M eyebrow fix
Verktyg / Tools




Steg 1: Lägg en ögonskuggeprimer över hela locket, från frans till bryn, jag har använt Urban Decays Eyeshadow primer potion. Lägg sedan en krämskugga över primern för att ge de lösa skuggorna bättre fäste. Jag har använt den champagnefärgade paint poten bare study från MAC. Applicera ett tjockt lager löspuder under ögat för fånga upp nedfall när du applicerar ögonskuggan.

 

Step 1: Apply an eyeshadow primer on the entire lid, from lash to brow, I've used Urban Decay's Eyeshadow primer potion. Apply a creme eyeshadow on top of the primer to make the loose eyeshadows stick better to your lid. I've used the champagne paint pot bare study from MAC. Apply a thick layer of loose powder under your eye to catch fallout from when applying the eyeshadow.




 

Steg 2: Packa på en isblå ögonskugga på den inre tredjedelen av ögonlocket med en platt ögonskuggspensel. Jag har använt MAC-pigmentet Mutiny och MAC #239.

 

Step 2: Pack on an ice blue eyeshadow on the inner third of the lid with a flat eyeshadow brush. I've used the MAC pigment Mutiny and MAC #239.

 



 

Steg 3: Packa på en mellanblå skugga över resten av det rörliga locket med samma pensel som i föregående steg. Jag har använt lösögonskuggan starling från Sugarpill.

 

Step 3: Pack on a mid-tone blue eyeshadow on the rest of the lid with the same brush as in the previous step. I've used the loose eyeshadow starling from Sugarpill.

 



 

Steg 4: Lägg en mörkt blågrön skugga i globlinjen och det yttre v:et med en fluffig pensel. Jag har använt lösögonskuggan Junebug från Sugarpill och pensel #226 från MAC.

 

Step 4: Apply a dark blue green eyeshadow in the crease and outer v with a fluffy brush. I've used the loose eyeshadow Junebug from Sugarpill and brush #226 from MAC.

 



 

Steg 5: Lägg en highlighter på brynbenet med en fluffig pensel. Jag har använt lösögonskuggan Lumi från Sugarpill och pensel #217 från MAC.

 

Step 5: Apply a highlighter on the brow bone with a fluffy brush. I've used the loose eyeshadow Lumi from Sugarpill and brush #217 from MAC.

 

 


 

Steg 6: Lägg en ljus, klargrön skugga i övre globlinjen för att tona det mörkgröna du la tidigare uppåt och utåt. Jag har använt lösögonskuggan Absinthe från Sugarpill och pensel #224 från MAC.

 

Step 6: Apply a light, bright green eyeshadow in the upper crease to blend the dark green you applied previously upwards and outwards. I've used the loose eyeshadow Absinthe from Sugarpill and brush #224 from MAC.

 



 

Steg 7: Borsta bort löspudret du lagt under ögat tillsammans med nedfallet från skuggan. Lägg samma highlighter du la på brynbenet i den inre ögonvrån och lägg en blågrön ögonpenna längs den nedre fransraden, jag har använt MAC pearlglide eyeliner i färgen Undercurrent.

 

Step 7: Brush off the loose powder that you applied under the eye together with the eyeshadow fallout. Apply the same highlighter as you used on the brow bone on the inner corner of your eye, and apply a teal pencil along the lower lash line, I've used the pearlglide eyeliner Undercurrent from MAC.

 



 

Steg 8: Lägg samma mellanblå skugga du la på ögonlocket över den blågröna pennan med en smal, stubbig pensel. Jag har använt #214 från MAC.

 

Step 8: Apply the same mid-tone blue that you applied on the lid on top of the teal pencil with a narrow, stubby brush. I've used #214 from MAC.

 



 

Steg 9: Fyll i ögonbrynen och lägg en svart eyeliner längs den övre fransraden. Lägg även en vit eller hudtonad penna på den nedre vattenlinjen, jag har använt Chromagraphic pencil från MAC i färgen NC15/NW20 till detta.

 

Step 9: Fill in your eyebrows and apply a black eyeliner along the upper lash line. Apply a white of flesh toned pencil along the waterline, I've used Chromagraphic pencil in NC15/NW20 from MAC for this.

 



 

Steg 10: Avsluta med två lager mascara på fransarna.

 

Step 10: Finish with two coats of mascara on the lashes.

 








Sköna Shamrock

Vilken snygg sminkning. Jag gillar verkligen färgerna

2010-06-26 @ 17:47:09
URL: http://skonashamrock.blogspot.com/
Madde

Vilka härliga färger :) men hur gör man en sådan där snygg eyeliner? jag förstår verkligen inte. Får aldrig till det. Börjar tro att det är något fel på mina ögon...

2010-06-26 @ 19:28:17
URL: http://madds.blogg.se/
Anna

Wow.. underbar sminkning :) Och jag älskar att laga min eyeliner på det där viset, det är hur jag för det mesta lagar den (eller försöker laga den:P)

Jag har en fråga till dig.. Jag har hört att Revlon har slutat att sälja produkter i Europa.. Åtminståne finns det inte kvar i Finland.. detta är verkligt tråkigt :(

Vet du mera hur det ligger till?? :)



Kram

2010-06-26 @ 19:34:50
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Pinch

Thanks a bunch! =)

2010-06-26 @ 22:15:54
URL: http://pinchypea.ch
Potatisbruden ~ Michilicious

Superfint, älskar färgerna! Jag måste prova att göra den här sminkningen :D <3

2010-06-27 @ 02:01:48
URL: http://michiliciouprettiness.blogg.se/
Veronica

Jättebra! Dina guider är verkligen guld värda för oss som känner oss osäkra på sminkområdet. Du har verkligen en pedagogisk ådra i dig. :-)

2010-06-27 @ 23:40:16
URL: http://venusvanity.blogspot.com/
Purity

Sköna Shamrock: Tack så mycket!



Madde: så här gör jag! http://purity.webblogg.se/2009/october/beauty-basics-eyeliner.html det krävs övning och övning och övning - jag tycker eyeliner är skitsvårt!



Anna: Tack! Tyvärr vet jag inte huruvida Revlon fortfarande säljs i Europa eller inte.



Pinch: I'm glad you found it useful!



Potatisbruden: tack! Visa gärna upp resultatet sen =)



Veronica: Åh, tack så mycket, vad glad jag blir! =D

2010-06-28 @ 13:37:36
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie Makeup Addict

Jag ÄLSKAR denna sminkning. Så himla kul att få se en tutorial på den också :D

2010-06-28 @ 15:26:19
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Purity

Maggie: Tack darling! =)

2010-06-28 @ 15:41:58
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy