Purity recenserar: Schwarzkopf got2b smooth n' chic smoothing hairspray


När jag läste om den här hårsprayen hos Heartcore-tjejerna för några månader sen blev jag otroligt nyfiken, så när det var dags för inköp av en ny hårspray siktade jag in mig på att köpa en flaska. Jag hittade den inte på mitt Ica Maxi, så jag kom därifrån med ett riktigt bottenköp av hårspray som luktade tvål och gjorde håret klibbigt. Yuck. När jag några dagar senare såg sprayen med stort S på H&M högg jag förväntansfullt en flaska fort som attan och sprayade håret det första jag gjorde när jag kom hem.




Det första jag noterade var doften på sprayen. Den luktar godis blandat med persika, mmm! Doften är inte påträngande eller för sötsliskig på något sätt och konkurrerar inte med min parfym eller hudlotion, utan man känner den bara om man luktar riktigt nära på håret. Håret känns mjukt och följsamt samtidigt som sprayen ger stadga och volym, en perfekt vardagsspray med andra ord! Jag gör sällan crazy frisyrer som kräver hårspray med riktigt hård stadga, utan använder hellre sprayer som ger lite volym och kontroll över frisyren. Sprayen slätar även ut håret en aning och ger lite glans. Det skadar ju inte heller att flaskan har en riktigt snygg design, jag gillar speciellt den lilla detaljen med berlockhänget! Jag är superförtjust, det här är en spray jag verkligen kommer köpa igen!


Pris: ca 65 kr
Betyg: 5/5




In English: When I read about this hair spray at Heartcore a cuple of months ago, it made me really curious about it, so I decided to get it when it was time to get a new bottle of hair spray. I didn't find it at my local grocery shop, so I came home with a really lousy hair spray that smelled like soap and made my hair feel sticky. Yuck. When I saw the spray at H&M a couple of days later, I bought a bottle and sprayed my hair with it as soon as I got home.


 

 

The first thing I noticed about this spray was the scent. It smells like candy mixed with peach, mmm! The scent isn't intrusive in any way and doesn't compete with my perfume or body lotion; you can only smell it if you smell the hair really up close. The hair feels soft and flexible at the same time as it provides strength and volume, a perfect every day hair spray in other wors! I rarely do crazy hairdos that needs a really strong hair spray but rather use a spray that gives a bit of volume and control over my hairstyle. The spray also smoothes the hair a bit and provides some shine. It doesn't hurt either that the bottle has got a really nice design, I especially like the little charm pendant! I really like this spray and will definately buy it again!



Price: about $5.99
Rating: 5/5





Josephine (Makeuponista)

Den luktar underbart! :)

2010-06-23 @ 18:31:07
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Penny ッ

Köper ingen annan än den där, efter att jag köpte den för .. typ en evighet sedan (känns det som) x'D

2010-06-23 @ 19:17:28
URL: http://pennyz.blogg.se/
Anonym

Är det bara ja som tycker att den sprejar lite för kraftigt och centrerat?

2010-06-24 @ 00:01:33
Melanie

Mmh jag älskar den! Alla vill sniffa en i håret efter man har använt den :)

2010-06-25 @ 15:22:02
URL: http://melajnis.blogg.se/
Sandra A

Har använt den sprayen en tag nu, är verkligen nöjd! Använde en annan spray förut men den slutade tillverkas eller något.

Tummen upp för Got2Be Smooth'n Chic!

2010-06-25 @ 20:31:14
URL: http://sandrapysslar.blogspot.com/
Purity

Josephine: Visst gör den!



Penny: Ja, den har funnits ett tag, är bara jag som är lite seg ;)



Anonym: Jag gillar när det inte yr omkring för mycket, annars är det så svårt att rikta sprayen tycker jag!



Melanie: Eller hur!



Sandra A: Min favvo innan jag testade den här var en spray från Björn Axén, men den här är en ny storslagen favorit!



2010-06-28 @ 09:16:24
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy